  • Date: Sat, 13 Oct 2007 18:54:22 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tymczasowy meldunek

    meehow pisze:
    > Witam,
    >
    > Moj znajomy, aby dostac z uczelni jakas zapomoge mieszkaniowa, musi miec umowe
    > najmu i byc zameldowany na cale 2 semestry. Zwrocil sie do mnie o pomoc i
    > spisanie "fikcyjnej" umowy oraz tymczasowe zameldowanie. Chcialbym mu pomoc,
    > ale chce tez dmuchac na zimne i dowiedziec sie:
    > 1. Jak obecnie wyglada temat wymeldowania, tzn. czy jak go zamelduje tylko
    > dlatego, zeby mogl dostarczyc kwit na uczelnie, to czy moge bez jego
    > woli/wiedzy go wymeldowac w kazdej chwili?
    > 2. Czy znacie przypadki, zeby np. uczelnia przekazalywala umowy najmu do US
> [...]

    Po pierwsze to co chcesz zrobic (czyli fikcyjne zameldowanie) to
    wykroczenie.
    Jesli nie bedzie mieszkal to nie masz prawa go meldowac.

    Pomijajac juz kwestie o ktorych pisze to:
    - meldunek nie daje prawa do lokalu, jest tylko i wylacznie
    potwierdzeniem zamieszkania w danym miejscu
    - mozna wymeldowac skoro nie mieszka, robi sie to w trybie
    administracyjnym, jesli lokator sam nie dopelni obowiazku
    - nie musisz podpisywac umowy najmu, mozesz podpisac umowe uzyczenia np
    jednego pokoju - nieodplatnie, gdzie nadal Ty bedziesz ponosic wszystkie
    koszta zwiazane z mieszkaniem - wtedy US przyczepic sie nie bedzie miec
    do czego.

    Od siebie dodam, ze w cos takiego bym sie nie ladowal, a po drugie cos
    dziwne, ze uczelnia wymaga jakiegos meldunku czy cos. Teraz ten Twoj
    znajomy gdzie mieszka? Pod mostem?
    A jesli chodzi tylko o to aby wyludzic pieniadze od uczelni, ktore de
    facto sie nie naleza, to juz calkowicie wspolczuje - bo to juz
    przestepstwo, a ty bedziesz mu pomagac.

    Jacek