  • 1. Data: 2007-10-13 09:30:14
    Temat: Google a prawo autorskie
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    Witam.

    Czy strona wyników z "Googli" chroniona jest prawem autorskim?
    Czy użycie obrazu takiej strony w publikacji jest naruszeniem praw
    autorskich?

    Pozdrawiam

    Marcin [3M]

  • 2. Data: 2007-10-13 11:34:29
    Temat: Re: Google a prawo autorskie
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Marcin [3M]" <m...@l...pl> writes:

    [...]

    > Czy strona wyników z "Googli" chroniona jest prawem autorskim?

    Styl strony na pewno.

  • 3. Data: 2007-10-13 12:42:24
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 13:34:29 +0200, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Styl strony na pewno.

    A zawartość jest pewnie przez ustawę o ochronie baz danych.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2007-10-13 13:27:02
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 14:42:24 +0200, Henry (k) napisał(a):

    > A zawartość jest pewnie przez ustawę o ochronie baz danych.

    Tyle, że najpierw Google Inc. musiałoby tę bazę zrobić.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2007-10-13 13:48:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > Tyle, że najpierw Google Inc. musiałoby tę bazę zrobić.

    ke?

  • 6. Data: 2007-10-13 21:09:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Oct 2007, Olgierd wrote:

    > Tyle, że najpierw Google Inc. musiałoby tę bazę zrobić.

    A niby kto ją zrobił, jak nie oni sami, 'ręcami własnych pracowników
    co to 'kompiuterom zapodali "power on"?
    Czyżby ustawa zawierała zastrzeżenie, że baza danych uzyskana ze
    wsparciem automatu się nie liczy?
    :O

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-10-13 21:29:24
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 23:09:03 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A niby kto ją zrobił, jak nie oni sami, 'ręcami własnych pracowników
    > co to 'kompiuterom zapodali "power on"?
    > Czyżby ustawa zawierała zastrzeżenie, że baza danych uzyskana ze
    > wsparciem automatu się nie liczy?

    Już mi się nie chce o tym myśleć ;-) ale odsyłam do innego wątku, że
    czytamy, że strony internetowe to jest program, nic innego jak program
    komputerowy.

    Kiedyś się nad tym zastanowię dlaczego wynik poszukiwań w google.pl nie
    podlega ochronie właściwej dla baz danych.

  • 8. Data: 2007-10-13 21:54:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > Już mi się nie chce o tym myśleć ;-) ale odsyłam do innego wątku, że
    > czytamy, że strony internetowe to jest program, nic innego jak
    > program komputerowy.

    Well, dla systemu wyszukującego Google strony internetowe to dane.
    Nic nowego. Jeśli tak bardzo frapuje cię ta dychotomia, to pomyśl
    o fizyce kwantowej i dualiźmie korpuskularno-falowym.

    > Kiedyś się nad tym zastanowię dlaczego wynik poszukiwań w google.pl
    > nie podlega ochronie właściwej dla baz danych.

    No że oni tam mają swoje bazy danych to na pewno. I że w skład części
    tych danych wchodzą (upublicznione) dane osobowe, to też.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 9. Data: 2007-10-15 02:37:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.10.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:
    > Kiedyś się nad tym zastanowię dlaczego wynik poszukiwań w google.pl nie
    > podlega ochronie właściwej dla baz danych.

    Bo jest nieistotną jakościowo i ilościowo częścią bazy danych
    udostepnionej publicznie.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-10-15 07:19:13
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 15 Oct 2007 10:37:51 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Bo jest nieistotną jakościowo i ilościowo częścią bazy danych
    > udostepnionej publicznie.

    Już wiem!
    Ponieważ nie spełnia wymogów z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o ochronie baz
    danych