eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTuning legalny czy nie? › Re: Tuning legalny czy nie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.
    tpi.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tuning legalny czy nie?
    Date: Fri, 22 Jul 2005 01:43:40 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 38
    Message-ID: <dbpc08$8l7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <dblajf$n0g$1@atlantis.news.tpi.pl> <dbm02s$f66$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dbm2p9$h8a$1@opal.futuro.pl> <dbmkbb$4gg$1@inews.gazeta.pl>
    <dbn2r4$tta$1@opal.futuro.pl> <dboula$qi0$1@inews.gazeta.pl>
    <dbparr$t02$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: bqf153.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1121989449 8871 83.29.73.153 (21 Jul 2005 23:44:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Jul 2005 23:44:09 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:314184
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:dbparr$t02$1@opal.futuro.pl...

    > Nie zrozumiałeś. W przypadku blokowanych skuterów jest tak, jakbyś
    wziął
    > dźwig zdolny bezpiecznie unieść półtorej tony i z przyczyn np.
    > formalnych (bo powiedzmy dźwig o zbyt dużej nośności jest - załóżmy
    > hipotetycznie - obciążony dodatkowym podatkiem) rozregulował silnik
    tak,
    > że dźwik nie będzie miał siły wykorzystać swojej pełnej, bezpiecznej
    > nośności.

    Tak dokładnie jest to zrealizowane :-) Nie może wykorzystać swojej
    pełnej mocy.
    >
    > Współczesne motorowery są konstruowane i testowane pod kątem swoich
    > maksymalnych możliwości - blokady są tylko po to, żeby to formalnie
    były
    > motorowery i żeby dzięki temu więcej ich móc sprzedać.
    > Powiem więcej - taki motorower ma lepsze hamulce, zawieszenie i
    ogólnie
    > konstrukcję, niż np. 'prawdziwy motocykl' sprzed pół wieku. Porównaj
    > sobie masę i prędkości osiągane przez 'ruskie boksery' z ich żałosnymi
    > hamulcami bębnowymi oraz masę, prędkości (nawet po odblokwaniu czy
    > tuningu) z hamulcami przeciętnego współczesnego motoroweru. Ruski
    bokser
    > będzie trudniejszy do wyhamowania. A nie daj Boże będzie miał jeszcze
    > kosz bez hamulca... Odblokowany motorower to przy tym pikuś.

    W wypadku ujawnienia na drodze przez policjanta taka przeróbka
    kwalifikuje się do zatrzymania dowodu rejestracyjnego i ukarania
    mandatem za jazdę niesprawnym motorowerem. Niesprawnym, bo nie działa w
    nim jeden z układów i tyle. Faktem jest, ze w praktyce nikt tego nie
    sprawdza raczej. Ale to może mieć kluczowe znaczenie na przykład przy
    odszkodowaniu. W polisach jest, ze pojazd ma być sprawny. Jak
    ubezpieczyciel wyczai taką przeróbkę, to ma argument do niewypłacenia
    odszkodowania na przykład. Wbrew pozorom problemów może być sporo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1