  • 61. Data: 2020-07-16 10:15:02
    Temat: Re: Trzecia tura
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsABFC3FB3272FFbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    >Dlaczego głupio?
    >Naprawde uwazam, ze skoro wynik jest remisowy a jakies minimalne
    >roznice to własnie oznaczaja to całkiem ciekawa sytuacja byłoby gdyby
    >danej kadencji było dwóch prezydentów.
    >Nie wiem czy by sie to sprawdziło no ale skoro naród byłby az tak
    >podzielony to dlaczego nie?

    ale razem, czy osobno ci prezydenci ?

    Bo jak razem - to jak by to mialo dzialac - ustawe musza wspolnie
    podpisac, czy jeden dowolny wystarczy ?
    A jak po pol kadencji ... niektore ustawy beda musialy poczekac na
    podpis, czy urzedujacy prezydent je odrzuci, a Sejm przepchnie drugi
    raz ?

    System proporcjonalny masz w Sejmie. Od 5 lat sie kiepsko sprawdza.
    Ale moze bylby sens, gdyby tak do TK sedziow Sejm wybieral
    proporcjonalnie.

    Tylko co dalej - losowy przydzial sedziow do sprawy ? Czy zawsze
    obraduje całym skladem ?

    Jeden z politykow unijnych dobrze ostatnio powiedzial - demokracja nie
    polega na rzadach wiekszosci, tylko na ochronie praw mniejszosci.
    Ale do tego narod musi dorosnac ...

    J.

  • 62. Data: 2020-07-16 11:13:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-16 o 10:15, J.F. pisze:

    > Jeden z politykow unijnych dobrze ostatnio powiedzial - demokracja nie
    > polega na rzadach wiekszosci, tylko na ochronie praw mniejszosci.
    > Ale do tego narod musi dorosnac ...

    Naród tylko wybiera, dorosnąć muszą Ci wybrani.

  • 63. Data: 2020-07-16 11:33:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Jul 2020 11:13:35 +0200, cef napisał(a):

    > Naród tylko wybiera, dorosnąć muszą Ci wybrani.

    Suweren musi dorosnąć do głosowania na polityków, którzy chronią prawa
    mniejszości.
    Nie wyobrażam sobie, żeby obecnie rządzący kiedyś dorośli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 64. Data: 2020-07-16 11:40:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Suweren musi dorosnąć do głosowania na polityków, którzy chronią
    >prawa
    >mniejszości.
    >Nie wyobrażam sobie, żeby obecnie rządzący kiedyś dorośli.

    Tak a propos - to ponoc Duda mial przewage wsrod starszych i niedomiar
    wsrod mlodziezy.

    Za 3 lata ... staruszkow ubedzie, mlodziezy przybedzie.
    Ale czy niektorzy nie zmienia zdania ? :-)

    Duzo tez bedzie zalezec od tego, co przez te 3 lata jeszcze zrobia.

    J.

  • 65. Data: 2020-07-16 11:46:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Jul 2020 11:40:14 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tak a propos - to ponoc Duda mial przewage wsrod starszych i niedomiar
    > wsrod mlodziezy.
    >
    > Za 3 lata ... staruszkow ubedzie, mlodziezy przybedzie.
    > Ale czy niektorzy nie zmienia zdania ? :-)

    Raczej to drugie. 30 lat temu słabo wykształceni i starsi głosowali na
    Wałęsę, a w 1991 na PC i inne odjechane partie.
    Młodzi dorośli i z czasem część z nich zaczęła gustować w bigotach. Widzę
    to po moich koleżankach i kolegach z liceum.

  • 66. Data: 2020-07-16 11:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Podzielenie zawsze było i tak mała różnica też.
    > Napisz jak to sobie wyobrażasz i od razu stracisz
    > wiarę w to co pisałeś o prostocie prawa.

    Jaka mała?
    Ja nie mowie o pol milionie jakie jest obecnie...
    Ja mowie o roznicy na tyle małej ze biorąc pod uwage rozne techniczne
    aspekty jak błędy w liczeniu itp trzeba ogłosic remis.
    Czyli przy obecnej skali głosowania powiedzmy roznica ponizej 50
    tysiecy byłaby imo taka przesłanka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 67. Data: 2020-07-16 12:12:16
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-16 o 11:59, Budzik pisze:
> [...]
    > aspekty jak błędy w liczeniu itp trzeba ogłosic remis.
    > Czyli przy obecnej skali głosowania powiedzmy roznica ponizej 50

    No widzisz, już masz problem, żeby ustalić od jakiej różnicy
    ma być dwóch a co dopiero ich pogodzić :-)

  • 68. Data: 2020-07-16 12:18:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik cef c...@i...pl ...
    [...]
> [...]
    >aspekty jak błędy w liczeniu itp trzeba ogłosic remis.
    >Czyli przy obecnej skali głosowania powiedzmy roznica ponizej 50

    Czy raczej 5 tys ?

    Poprzednio miales pomysl uniewaznic wybory, co moze i nieglupie z
    jednej strony ... ale z drugiej - w ponownych wyjdzie podobnie
    remisowy wynik ?
    Tak do skutku powtarzac ?

    A dwoch prezydentow ... ciekawa koncepcja, tylko jak ich pogodzic :-)

    Moze jednak na Sejmie sie skupic, zeby 18% glosow nie zapewnialo
    pelnej wladzy ...

    J.

  • 69. Data: 2020-07-16 12:21:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-16 o 11:33, Olin pisze:

    > Suweren musi dorosnąć do głosowania na polityków, którzy chronią prawa
    > mniejszości.
    > Nie wyobrażam sobie, żeby obecnie rządzący kiedyś dorośli.

    Cóż, dorastanie trudny proces. Jest spora grupa stosunkowo młodych,
    którzy się uczą jak tę władzę spożytkować ( i umacniać)
    Nie bardzo wyobrażam sobie jak takie odwracanie pogłębiających się procesów
    i ewentualne odchamianie władzy miało by wyglądać.
    Nie było grubej kreski, nie było trybunałów za wyskoki w latach 2005-2007,
    Platforma też nierozliczona, po ewentualnej - choć mało prawdopodobnej
    zmianie rządzących też nic nie będzie. Oprócz przestawiania koryta.
    Te rządy od władzy odsunąć może chyba tylko ekonomia.

  • 70. Data: 2020-07-16 13:15:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 16 Jul 2020 12:21:54 +0200, cef napisał(a):

    > Te rządy od władzy odsunąć może chyba tylko ekonomia.

    Już jesienią zacznie być cienko. Zobaczymy, czy suweren dalej będzie kochał
    misiewiczów, kiedy zabraknie pieniędzy na pińcetplusy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl