  • 1. Data: 2006-12-04 19:13:24
    Temat: Testament
    Od: "Wojtek" <a...@p...fm>

    Witam
    Moja babcia zapisała testamentem mieszkanie na mojego ojca. Babcia zmarła.
    Jak rozpocząć postępowanie w tej sprawie?
    Jakie dokumenty należy złożyć w sądzie?
    Gdzie znajdę wzory dokumentów?

    Dziękuję

  • 2. Data: 2006-12-04 19:26:38
    Temat: Re: Testament
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Wojtek napisał(a):
    > Moja babcia zapisała testamentem mieszkanie na mojego ojca. Babcia zmarła.
    > Jak rozpocząć postępowanie w tej sprawie?
    > Jakie dokumenty należy złożyć w sądzie?

    testament i wniosek o stwierdzenie nabycia spadku opłacony 50 zł

    > Gdzie znajdę wzory dokumentów?

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/spis_t
    resci.html

    KG

  • 3. Data: 2006-12-04 19:39:13
    Od: "Wojtek" <a...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > testament i wniosek o stwierdzenie nabycia spadku opłacony 50 zł

    > http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/spis_t
    resci.html

    > KG
    W jakim przypadku należy najpierw złożyć wniosek o otwarcie i ogłoszenie
    testamentu?

  • 4. Data: 2006-12-04 19:59:44
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > W jakim przypadku należy najpierw złożyć wniosek o otwarcie i ogłoszenie
    > testamentu?

    Jeżeli np. zależy Ci na czasie. Od ogłoszenia testamentu przez 3 lata można
    dochodzić roszczenia o zachowek.
    Nie musisz składać oddzielnego wniosku o otwarci i ogł., to nastąpi przy
    nabyciu spadku. Natomiast jeżeli nie masz zamiaru składać w wniosku o
    nabycie, to masz obowiązek dostarczyć testament /jeżeli go masz, akt zgonu/
    do sądu w miarę szybko.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 5. Data: 2006-12-04 20:57:18
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    > Jak rozpocząć postępowanie w tej sprawie?
    Występując do sądu z wnioskiem o stwierdzenie nabycia spadku.

    > Jakie dokumenty należy złożyć w sądzie?
    1. akt zgonu babci
    2. odpisy skrócone aktów urodzenia spadkobierców (lub akty małżeństwa
    spadkobierczyń).
    3. testament
    np. Forum Prawników - www.advokat.com.pl