  • 1. Data: 2006-12-04 18:57:27
    Temat: Roszczenie regresowe i kwota z kosmosu
    Od: robert <n...@h...com>

    Witam,

    kilka miesięcy temu podczas wakacji wjechałem rowerem na samochód
    (uderzyłem w zderzak i błotnik). Wina moja, a wjechanie zakończyło się
    dla mnie pobytem w szpitalu. Policja wystawiła mandat, który zapłaciłem.
    Zaznaczam, że nie mam prawa jazdy i nie mam ubezpieczenia OC.

    Dziś dostaję pismo z PZU z wezwaniem do zapłacenia regresu w kwocie,
    która wynosi kilkukrotność moich miesiecznych zarobków i na niejeden
    (używany) samochód by wystarczyła. Absolutnie nie chce mi się wierzyć,
    że naprawa mogła tyle kosztować. Przypuszczam, że koszty naprawy w jakiś
    sposób zawyżono.

    Pytanie: co mogę zrobić w takiej sytuacji?

    Zamierzam jutro zwrócić się do PZU z prośbą o przedstawienie kosztów
    naprawy i kopii rachunków.

    Jeśli tego nie zrobią, a ja nie zapłacę jaki jest kolejny krok? sprawa
    cywilna? (gdzie to oni chyba muszą udowodnić, że to tyle kosztowało)

    czy też od razu windykacja i komornik wynoszący mi laptopa (więcej
    wartościowych ruchomości i nieruchomości nie posiadam)

    dziękuję z góry za wszelkie sugestie,
    robert

  • 2. Data: 2006-12-04 19:26:05
    Temat: Re: Roszczenie regresowe i kwota z kosmosu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    robert wrote:

> [...]
    > (używany) samochód by wystarczyła. Absolutnie nie chce mi się wierzyć,
    > że naprawa mogła tyle kosztować. Przypuszczam, że koszty naprawy w jakiś

    Zdarza się.

    > Pytanie: co mogę zrobić w takiej sytuacji?
    >
    > Zamierzam jutro zwrócić się do PZU z prośbą o przedstawienie kosztów
    > naprawy i kopii rachunków.

    No i proszę - sam wiesz, co robić :)

    Tylko nie z prośbą, a z żądaniem - oni mają obowiązek przedstawić
    dokładną wycenę.

    > Jeśli tego nie zrobią, a ja nie zapłacę jaki jest kolejny krok? sprawa
    > cywilna? (gdzie to oni chyba muszą udowodnić, że to tyle kosztowało)

    Dokładnie!

    > czy też od razu windykacja i komornik wynoszący mi laptopa (więcej
    > wartościowych ruchomości i nieruchomości nie posiadam)

    Jeśli laptop jest narzędziem pracy wykonywanej osobiście, to i tak jest
    wolny od zajęcia.

  • 3. Data: 2006-12-04 20:51:10
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    > Przypuszczam, że koszty naprawy w jakiś
    > sposób zawyżono.

    Czemu tak przypuszczasz ? Może technologia naprawy wygenerowała dodatkowe
    koszty np. "gubienie odcinia koloru na elementach przyległych", wszelkie
    okleiny, znaczki, folie jednorazowe itp.

    Wal do PZU, tylko czy kosztorys, który Ci przedstawią w Eurotax lub Audatex
    będzie dla Ciebie zrozumiały ?

    Pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2006-12-05 13:42:32
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > że naprawa mogła tyle kosztować. Przypuszczam, że koszty naprawy w jakiś
    > sposób zawyżono.

    Jak w ASO zrobił, to masz przerypane, bo tam dlatego takie są ceny, żeby
    wyciągać kasę z ubezpieczlani :-(

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2006-12-05 21:15:07
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Agent 0700 napisał:

    >Jak w ASO zrobił, to masz przerypane, bo tam dlatego takie są ceny, żeby
    >wyciągać kasę z ubezpieczlani :-(
    oraz
    >Czemu tak przypuszczasz ? Może technologia naprawy wygenerowała dodatkowe
    >koszty np. "gubienie odcinia koloru na elementach przyległych", wszelkie
    >okleiny, znaczki, folie jednorazowe itp.

    a jeżeli nowy lakier będzie miał 24-karatowe złoto, to też muszę zwracać
    za takie odszkodowanie? mam jakąś szansę na zmniejszenie kwoty gdy mnie
    pozwą w procesie cywilnym?

    dodam, że chodzi o kwotę zbliżoną do 10kzł.

    robert

  • 6. Data: 2006-12-06 14:36:25
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Robert Drózd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozwą w procesie cywilnym?
    >
    > dodam, że chodzi o kwotę zbliżoną do 10kzł.

    a jakie właściwie były uszkodzenia samochodu ??

    Pozdrawiam Przemek