  • 1. Data: 2012-02-18 10:07:09
    Temat: Termin wypowiedzenia umowy telekomunikacyjnej
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Znajomy podpisał z TP umowę o TV, internet i telefon internet. w
    technologii satelitarnej.

    Umowa została zawarta w dniu 27.01.2012 na 24 miesiące
    Teraz chce tę umowę rozwiązać, gdyż nie spełnia jego oczekiwań (kanały
    TV, na których mu zależało nie są dostępne w technologii sat.)
    Poprosił, żebym mu napisał wypowiedzenie, ale powstaje pytanie, z jakim
    terminem.
    Jeżeli umowę zawarto 27.01, to
    przy miesięcznym terminie wypowiedzenia umowę wypowiadam z dniem 27.
    marca, czy 26 marca?
    A może nie ma znaczenia data zawarcia umowy, tylko data uruchomienia
    usługi? W samej umowie niestety nie ma nic o terminie wypowiedzenia w
    przypadku jej rozwiązania przed upływem 24 miesięcy.

    Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
    możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2012-02-18 10:41:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-18 11:07, cyklista pisze:
> [...]
    >
    > Czy moogę zatem napisać, że wypowiadam umowę ze skutkiem na najbliższy
    > możliwy termin wypowiedzenia i czy takie wypowiedzenie będzie skuteczne?

    Na pewno takie informacje są w regulaminie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-02-18 13:52:01
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 18.02.2012 11:41, Liwiusz pisze:

    > Na pewno takie informacje są w regulaminie.

    W regulaminie jest napisane o opłatach dodatkowych w przypadku
    wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
    wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy
    ustawowe.

  • 4. Data: 2012-02-18 14:19:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-18 14:52, cyklista pisze:

> [...]
    > wcześniejszego rozwiązania umowy ale nie ma nic o terminie
    > wypowiedzenia. Myślę więc, że w takim wypadku zastosowanie mają terminy

    Daj linka do tej usługi na stronie TP.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-02-18 15:07:01
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

> [...]

    ja w takiej sytuacji zawsze dzowniłem na infolinie.
    Po przedstawieniu sytuacji dostawałem informacje kiedy i do kiedy musze
    dostaraczać wypowiedzenia... myśle ze to jest dobra droga bo unika sie
    niepewnosci i daje gwarancje ze ich wersja nie jest inna z jakiegoś powodu o
    którym nie pomyślałeś albo niedoczytałes...

  • 6. Data: 2012-02-18 15:10:06
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 18.02.2012 15:19, Liwiusz pisze:

    > Daj linka do tej usługi na stronie TP.

    http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/fu
    npack_hd/
    na dole strony : dokumenty do pobrania

    BTW.
    Przy okazji proszę o wyjasnienie czy dobrze rozumiem:
    Zgodnie z art. 10 regulaminu promocji w przypadku wcześniejszego
    rozwiązania umowy trzeba zapłacić karę umowną w wysokości odpowiadającej
    mniej więcej wysokości sumy opłat abonamentowych pozostałych do końca
    okresu, na jaki umowa została zawarta???

    Inaczej mówiąc, obojętnie czy gość wypowie umowę wcześniej, czy też
    będzie ją realizował do końca, to i tak zapłaci tyle samo???

    Moim zdaniem logiczne byłoby, gdyby klient zapłacił za DOTYCHCZASOWY
    czas korzystania z usługi tak, jakby zawarł umowę na czas nieokreślony,
    czyli musiałby zwrócić różnicę między opłatą regularną, a opłatą ulgową,
    za dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak
    nie jest.

  • 7. Data: 2012-02-18 15:51:57
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "cyklista" <c...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > dotychczasowy okres korzystania z usługi, ALE wygląda na to, że tak nie jest.

    czemu?
    przeciez nie bral nieokreslonego tylko usluge w promocyjnych cenach, za
    to swiadczona przez 2 lata

    wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
    zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

  • 8. Data: 2012-02-18 16:09:42
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-18 16:51, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > wiec skasowanie od niego mniej niz przynioslby zysku przez dwa lata jest
    > zupelnie bez sensu i sie tepsie nijak nie oplaca

    Myślę, że autor wątku powinien przeszperać rejestr klauzul
    niedozwolonych w poszukiwaniu zapisów określających wysokość kar za
    przedterminowe zerwanie umowy.
    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 9. Data: 2012-02-18 16:16:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-18 16:10, cyklista pisze:
    > http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/pakiety_uslug/fu
    npack_hd/
    > na dole strony : dokumenty do pobrania

    Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
    regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
    jak liczone.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-02-18 16:47:15
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 18.02.2012 17:16, Liwiusz pisze:
    npack_hd/

    > Bo funpack składa się z trzech usług (internet, TV, telefon) i w
    > regulaminach tych usług musisz patrzeć jakie są okresy wypowiedzenia i
    > jak liczone.

    Dowiedziałem się już na infolinii, że okres wypowiedzenia wynosi miesiąc
    od złożenia wypowiedzenia niezależnie od daty zawarcia umowy, ale
    wychodzi na to,że wypowiadanie umowy nie ma sensu, gdyż i tak trzeba
    zapłacić tale samo, co przy kontynuacji umowy, tylko nie w miesięcznych
    ratach lecz od razu. Ciekaw jestem, czy zapisy takie są zgodne z prawem.