  • 21. Data: 2012-04-23 15:07:20
    Temat: Re: Telefoniczne nękanie dziecka - karalne?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-23 14:58, Nixe pisze:

    > Doświadczenie życiowe nie może być przeciwwagą dla faktów.
    > A tutaj choć wszystkich faktów nie znamy, to jak pisałam wcześniej - na
    > potrzeby dyskusji warto przyjąć, że to matka pisze prawdę, a nie gdybać.

    Jakich faktów? Tu nie ma faktów.
    Jest wersja pani i jak doświadczanie życiowe uczy iż nie należy jej
    wierzyć.

    > Ale ono nie zlewa. Ono nie ma ochoty na rozmowę z ojcem, bo się go boi.

    Fantazjujemy? Ja abstrakcyjnie pisze przecież. Te skrajne wypadki to co
    opisano, bo tam faktów nie ma. Piszę tylko że czasem (w skrajnych
    wypadkach) trzeba dzieckiem wstrząsnąć. Czy w tym wypadku to nie wiem.

    > A może go nawet nie kocha, nie lubi. Tego też mu nie wolno?

    A może go kocha i lubi tylko się matki boi ...

    > Nękanie również. Gdzie leży granica między
    > faktyczną_koniecznością_kontaktów z dzieckiem i sprawowania nad nim
    > opieki, choćby i nawet na odległość, a nieustannym wydzwanieniem o
    > przeróżnych porach i zmuszaniem go do rozmów?

    Granica leży w bezprawności. Jest władza rodzicielska - ma prawo
    dzwonić, bo jest w prawie. Ale władza rodzicielska nie jest niewzruszalna.

    > Czy tatuś robi dobrze dziecku, czy może jednak sobie? O to - jak sądzę - chodziło
    kobiecie.

    No tak ...
    Z punktu widzenia dziecka kontakty za ojcem są równie ważne jak kontakty
    z matką.
    A kobiecie to chodzi by odciąć ojca od dziecka.

    > Tu nie ma nic do rzeczy bycie mądrzejszym.
    > Chodzi o swobodę posiadania własnych uczuć.
    > Jasne, że można dziecko tak wytresować, by choć z grzeczności odbębniało
    > te rozmowy telefoniczne, ale w ten sposób hoduje się człowieka, który
    > dorośnie w przekonaniu, że jego potrzeby są nieważne.

    Może jednak wyrośnie w przekonaniu że należy ojca (czy nawet starszych)
    szanować i nie należy kierować się tylko własnym uczuciami.
    I żeby jeszcze własnymi uczuciami się to dziecko kierowało ..

    > Jak wyżej. Dziecko ma prawo nie lubić kogoś, nie chcieć się z kimś
    > spotykać, nie chcieć z kimś rozmawiać, bawić się, spędzać czasu.

    No kodeks rodzinny jednak mówi co innego - dziecko ma słuchać rodziców.

    > Także z rodzicem, pod którego opieką nie przebywa i z którym najwyraźniej wiążą
    > się jakieś traumatyczne przeżycie. Nie jest to nic nienormalnego.

    Jak się ma dwóch rodziców idiotów to sytuacja nie może być normalna.

    > Nikt ojcu jego praw nie odbiera (tzn. jeszcze nie odebrał).
    > Jednocześnie prawa ojca (do kontaktu) nie stanowią obowiązku dziecka (do
    > tegoż kontaktu).

    A no właśnie stanowią. Jakby nie stanowiły to dzieci mogłoby sobie
    uciekać z domu i nie byłoby siły by ich z powrotem ściągnąć.

    > A skoro dziecko odmawia kontaktu, to jak inaczej można nazwać usilne
    > próby ojca do nawiązania tego kontaktu, jeśli nie nękaniem?

    To się nazywa miłość rodzicielska.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 22. Data: 2012-04-23 15:29:43
    Temat: Re: Telefoniczne n?kanie dziecka - karalne?
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-04-22 22:46, kk pisze:
    > Syn z tego powodu si? stresuje, nie chc? mu
    > zmienia? numeru, bo nie o to chodzi.

    A nie prościej na początek (dla dobra dziecka) jednak po prostu zmienić
    ten numer?

  • 23. Data: 2012-04-23 15:39:33
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    wiadomości news:4f9552da$1@news.home.net.pl...

    > Nie w sądzie.

    Znaczy się w sądzie ważniejszy jest dowód w postaci doświadczenie życiowego
    niż dowód w postaci faktu?

    > Możesz sobie teoretyzować przy takim założeniu, ale udzielanie na jego
    > podstawie porad jest już ryzykowne.

    Ale Johnson też jedynie teoretyzuje.

    > Teraz sobie wyobraź sytuację, że rozwodu nie było i dziecko zwiało z
    > domu i odmawia kontaktu z obojgiem rodziców, bo się ich rzekomo "boi".

    A mało to przypadków, że dzieciak zwiewa z domu ze strachu przed rodzicami?
    Kończy się to różnie, często nawet odebraniem praw rodzicielskich, jesli są
    podstawy.
    Trudno zresztą porównywać obie sytuacje, bo w przypadku pozostawania syna
    pod opieką matki, ojciec ma jednak możliwość zdobycia informacji o swoim
    dziecku, choćby od jego matki. Nikt mu też nie broni tych kontaktów w ramach
    jakiegoś rozsądku i dobrych manier. Matce, jak sądzę, chodziło tylko i
    wyłącznie o częstotoliwość i intensywność, a nie o zaniechanie kontaktów
    całkowicie.

    N.

  • 24. Data: 2012-04-23 15:42:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.04.2012 15:39, Nixe pisze:

    > Znaczy się w sądzie ważniejszy jest dowód w postaci doświadczenie
    > życiowego niż dowód w postaci faktu?

    Jakiego "faktu"? Oświadczenie strony nie jest faktem.

    > Ale Johnson też jedynie teoretyzuje.

    Nie. Po prostu usiłuje zmusić do wyobrażenia sobie, jak będzie wyglądało
    przedstawianie tego w sądzie.

    > A mało to przypadków, że dzieciak zwiewa z domu ze strachu przed rodzicami?
    > Kończy się to różnie, często nawet odebraniem praw rodzicielskich, jesli
    > są podstawy.

    _Jeśli_.

    > Trudno zresztą porównywać obie sytuacje, bo w przypadku pozostawania
    > syna pod opieką matki, ojciec ma jednak możliwość zdobycia informacji o
    > swoim dziecku, choćby od jego matki. Nikt mu też nie broni tych

    Naiwnyś.

    > kontaktów w ramach jakiegoś rozsądku i dobrych manier. Matce, jak sądzę,
    > chodziło tylko i wyłącznie o częstotoliwość i intensywność, a nie o
    > zaniechanie kontaktów całkowicie.

    Ale masz jakieś wsparcie?

  • 25. Data: 2012-04-23 16:03:39
    Od: "kk" <e...@p...pl>

    Słuchajcie, były wielokrotne próby, razem z psychologiem dziecka, początkowo
    to działało i dzieciak zaufał ojcu. Wystarczyło parę zdań szkalujących matkę
    z ust ojca oraz opieprzenie syna za niechęć sprzed paru miesięcy do rozmów z
    nim (przecież wcześniej ojciec odrzucił syna i nie dzwonił przez prawie pół
    roku) i wszystko wróciło ze zdwojoną traumą. A co zrobie, jak syn za rok,
    dwa powie ojcu "spier..."..? Skoro on wywołuje taką reakcję to jest jego
    wina, moja praca z synem, psychologa z synem - idzie wszystko na marne,
    jeden jego ruch i wszystko jest on nowa, dziecko wykazało na testach
    psychologicznych, że się taty boi! Ile razy można próbować? On czerpie
    satysfakcję, gdy ktoś cierpi psychicznie przez niego, do dziś pamietam jak
    ja cierpiałam póki nie zwinęłam się z dzieckim do Polski i złożyłam pozew o
    rozwód. Nie zmienił się nic, wręcz przeciwnie.
    Też jestem zdania, że dziecko powinno mieć dwoje rodziców, a przynajmniej
    kontakt z obojgiem biologicznych, ale w tym wypadku to nie działa. Kto z was
    chciałby utrzymywać kontakty z kimś, kto przejawia cechy psychopaty? Ja nie,
    mój syn jak widać też nie, on nie ma już 5 lat, gdzie można było wciskać
    kity, że to są żarty i to jest śmieszne. On chodzi do szkoły, dzieli się
    prolemami z kolegami. Kiedyś po rozmowie znim miał tiki przez ponad 2
    tygodnie, czy to normalne?

    B.

  • 26. Data: 2012-04-23 16:33:40
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Jakiego "faktu"? Oświadczenie strony nie jest faktem.

    A co jest faktem i kto ten fakt stwierdza?

    > Nie. Po prostu usiłuje zmusić do wyobrażenia sobie, jak będzie wyglądało
    > przedstawianie tego w sądzie.

    I uważa, że sąd uzna z góry, że kobieta mówi nieprawdę, bo tak mówi sądowi
    jego
    doświadczenie życiowe?

    > Naiwnyś.

    -aś, jeśli już ;-)
    Nie jestem naiwna, tylko po prostu zakładam, że kobieta mówi prawdę.
    Nie ma dowodów na to, że kłamie.
    W sądzie nie jesteśmy, więc trudno sprawdzić wiarygodność jej oświadczenia
    powołując świadków, ale z drugiej strony żaden normalny sąd nie odrzuci
    pozwu czy też
    nie wyda wyroku a priori kierując się tylko i wyłącznie doświadczeniem
    życiowym, bo to absurd.

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    Na potrzeby dyskusji wystarczy mi to, co napisała matka i z czego wyraźnie
    wynika, czego oczekuje.
    Jeśli kłamie, to wyjdzie to prędzej czy później, a nawet prędzej - na
    policji, w sądzie.
    Ona natomiast pytała, czy w ogóle ma szanse i jak należy się za to zabrać. A
    szanse - wbrew temu, co napisał na początku Johnson - są zawsze. Ważne są
    tylko pozostałe okoliczności, a tych faktycznie nie znamy. Nie znaczy to
    jednak, że wolno nam z góry uznać matkę za manipulantkę, bo "tak często bywa
    w podobnych sytuacjach" albo, że napisała "mój syn" i ma żal o to, że ojciec
    nie przysyła dziecku prezentów. Absurd.

    To tak, jakby ktoś zapytał, w jaki sposób można się skutecznie obronić przed
    oskarżeniem o mobbing w pracy, a ktoś mu odpowiedział, że nie można w ogóle,
    bo doświadczenie życiowe mówi, że jesli ktoś oskarża o mobbing, to zazwyczaj
    ma racje.

    N.

  • 27. Data: 2012-04-23 16:33:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-23 16:33, Nixe pisze:

    > szanse - wbrew temu, co napisał na początku Johnson - są zawsze.

    Jasne, nawet w Lotto są szanse ;)

> [...]
    > przed oskarżeniem o mobbing w pracy, a ktoś mu odpowiedział, że nie
    > można w ogóle, bo doświadczenie życiowe mówi, że jesli ktoś oskarża o

    Odwrotnie. Rację ma około 10% - mniej więcej tyle wygrywa procesy w
    sądzie związane z mobbingiem.

  • 28. Data: 2012-04-23 17:06:50
    Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl>

    > Nikt ojcu jego praw nie odbiera (tzn. jeszcze nie odebrał).

    Ja tutaj tylko szybciutko przypomnę, że odebranie praw rodzicielskich
    nie zwalnia z obowiązku płacenia alimentów. I słusznie.

    --
    Lemuria

    http://krotkaseria.blox.pl
    http://chmielowce.pl

  • 29. Data: 2012-04-23 17:08:00
    Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl>

    W dniu 2012-04-23 13:19, Nixe pisze:

    > Robię cross-posta na pl.soc.dzieci - może będzie ciekawiej ;-)

    W niewłaściwym momencie - cholera wie o co cho i co się sta. Napiszesz?

    --
    Lemuria

    http://krotkaseria.blox.pl
    http://chmielowce.pl

  • 30. Data: 2012-04-23 17:12:56
    Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl>

    W dniu 2012-04-23 15:07, Johnson pisze:

    > No kodeks rodzinny jednak mówi co innego - dziecko ma słuchać rodziców.

    Poproszę paragraf kodeksu, w którym jest napisane, ze dziecko ma
    obowiązek kontaktować się z kimś kogo nie lubi bo mu tak rodzice kazali.

    Paragraf poproszę.

    --
    Lemuria

    http://krotkaseria.blox.pl