  • 1. Data: 2012-04-21 23:18:26
    Temat: Założenie sp. z o.o. przez internet
    Od: to <t...@i...pl>

    Korzystał już ktoś z Was z tej możliwości? Jak oceniacie taki sposób
    rejestracji? Jakie są wady i zalety? Na co uważać?

    Teorię znam, ciekawi mnie jak to wygląda w praktyce. ;)

  • 2. Data: 2012-04-22 01:45:32
    Temat: Re: Założenie sp. z o.o. przez internet
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-21 23:18, to pisze:
    > Korzystał już ktoś z Was z tej możliwości? Jak oceniacie taki sposób
    > rejestracji? Jakie są wady i zalety? Na co uważać?
    >
    > Teorię znam, ciekawi mnie jak to wygląda w praktyce. ;)

    Do niczego. Poczytaj na rejestracjaspolkizoo.pl

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-04-23 16:21:38
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Do niczego. Poczytaj na rejestracjaspolkizoo.pl

    A co w tym jest do niczego?

    Bo ja to zrobiłem jakieś 4 tygodnie temu.
    I zadziałało... Owszem, trzeba się liczyć z tym wzorcem umowy z
    rozporzadzenia - ale zawsze można później zmienić.

    Jeśli jest potrzeba taką spółkę uruchomić na szybko, to chyba
    najlepsza droga.
    Dokładnie w 7 dni miałem w pełni działającą spółkę - 7 dni, bo
    tyle trzeba było czekać na nadanie nipu.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 4. Data: 2012-04-23 20:19:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-23 16:21, Massai pisze:

> [...]
    > najlepsza droga.
    > Dokładnie w 7 dni miałem w pełni działającą spółkę - 7 dni, bo
    > tyle trzeba było czekać na nadanie nipu.

    Miałeś szczęście. Mogłeś natomiast trafić na sytuację, że:

    - nic do sądu rejestrowego nie dotarło (zagubiony wniosek)
    - wniosek został odrzucony przez sąd z uwagi na złą treść umowy (tak,
    automatycznie wygenerowana umowa może mieć błędy)
    - zdarzało się, że system bez powodu nie akceptował założonych kont osób
    stawających

    Ogólnie jeśli komuś faktycznie zależy na czasie, to e-rejestracja jest
    loterią. Bo z 24 godzin (haha, zarejestruj spółkę w piątek ;) mogą
    "nagle" się zrobić tygodnie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-04-23 22:15:38
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Liwiusz

    > Do niczego. Poczytaj na rejestracjaspolkizoo.pl

    Dzięki za link, ogólnie bardzo ciekawy blog, z przyjemnością poczytałem.

    ...aczkolwiek nie znalazłem nic, co by mnie jakoś szczególnie zniechęciło
    do tej metody założenia sp. z o.o. Część z opisywanych problemów wydaje
    się początkowego okresu, gdy jeszcze działał stary system (?), a reszta,
    no cóż... tak to jest w naszych urzędach, robiąc cokolwiek można
    spodziewać się dowolnych absurdów.

  • 6. Data: 2012-04-23 22:29:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-23 22:15, to pisze:

    > Część z opisywanych problemów wydaje
    > się początkowego okresu,

    Całkiem możliwe.

    > gdy jeszcze działał stary system (?), a reszta,

    Jeśli w ogóle można mówić o "starym systemie", skoro "najstarszy" ruszył
    w styczniu :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-04-24 09:05:33
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Ogólnie jeśli komuś faktycznie zależy na czasie, to e-rejestracja
    > jest loterią. Bo z 24 godzin (haha, zarejestruj spółkę w piątek

    Dokładnie tak właśnie zrobiłem. Rejestracja piątek około 13.00,
    decyzja mailem o wpisaniu do KRS w piątek około 15.00. Ten sam
    piątek ;-)

    W ten sam piątek jeszcze do notariusza potwierdzić wzory podpisów, w
    poniedziałek dowieźlismy wzory podpisów, wzięliśmy odpis z KRS,
    pojechaliśmy po REGON i złożyliśmy wniosek o NIP.
    No i czekaliśmy tylko na ten NIP ;-)

    Serio, nie uprawiam żadnej propagandy - tak było.

    Faktem jest że system jest jeszcze w powijakach, bo jak ja się w tym
    systemie zarejestrowałem w środę bodajże, to mnie zarejestrowali
    bez żadnego maila potwierdzającego, a już wspólnicy w piątek się
    rejestrując - dostawali takowe.

    Tym niemniej, jako alternatywa do kupowania gotowej spółki - jeśli
    chodzi tylko o czas, a nie historię - całkiem sensowne.

    Zakładanie spółki "normalnie", nawet wykorzystując kruczki żeby
    obejść wredny system jednego okienka - to 3 tygodnie minimum.

    --
    Pozdro
    Massai