  • 71. Data: 2012-04-24 12:02:53
    Temat: Re: Telefoniczne nękanie dziecka - karalne?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2012 11:35, Nixe pisze:

    > No własnie jak?
    > Sąd z marszu, bez jakiegokolwiek powołania świadków, sprawdzenia dowodów
    > stwierdza "sorki Bogna, doświadczenie życiowe mówi nam inaczej, do
    > widzenia, nie damy się zmanipulować"
    > BŁAAAAAGAAAAM!

    Sąd w ogóle nic nie zrobi, póki nie wysłucha drugiej strony.

    A druga strona, uważasz, poświadczy wersję niekorzystną dla niej? POBUDKA!

    > Miałeś coś wspólnego z sądownictwem poza oglądaniem Anny Marii
    > Wesołowskiej?

    Tak.

    > Dobrze się czujesz? To jaka jest rola sądu?

    Wydać wyrok zgodny z przepisami.

    > _Defaultowa_obrona pokrzywdzonych ojców?
    > Abstrahując już od tego, że pisałam o Johnsonie, a nie o sądzie.

    > ?

    Domagałaś się współczucia i innych dupereli. Sąd nie jest od współczucia.

    > A dlaczego ja mam coś udowadniać?

    Bo przed sądem będziesz musiała.

    > Pytałam, czy nikt nie zna odwrotnych sytuacji.
    > Równie dobrze Ty udowodnij, że matka kłamie i manipuluje.
    > Nie broń się doświadczeniem życiowym, tylko udowodnij.

    Zrozum, kwintesencjo stereotypu głupiej blondynki, że sąd nie kończy na
    wysłuchaniu jednej strony!

    > No nie wiedziałam, że znasz całą sytuację osobiście ze wszystkimi
    > szczegółami. Trzeba było od razu napisać.

    Piszę, ciemnoto, że tak to wygląda z formalnego punktu widzenia.

    O domniemaniu niewinności nie słyszałaś?

    > Niczego nie promuję.

    Promujesz.

    > W przeciwieństwie do Was skupiam się na tym, co pisze dziewczyna, a nie co
    > mi podpowiada mój mizoginizm i jakieś wydumane doświadczenie życiowe. Bo

    Mizoginizm prezentujesz ty. My mamy w nosie, czy drugą stroną jest
    kobieta czy mężczyzna. Ty, w swoim seksistowskim zaślepieniu, uznajesz,
    że poza tobą nikt automatycznie nie zakłada winy ojca tylko z powodu
    płci dyskutantów.

    Jesteś jak Murzyn-rasista, który uważa każdego nie-Murzyna, który mu się
    sprzeciwia, za rasistę.

    > doświadczenia są różne. Nawet sąd nie ma jednego, ujednoliconego, bo byłby
    > to absurd.

    Absurdem jest twoje zakładanie, że sąd wyda wyrok na podstawie zeznania
    jednej strony.

    > Ma znaczenie, tylko widocznie twoja główka jest jeszcze bardziej tępa
    > niż moja, bo nie jesteś nawet w stanie zauważyć schematu pod tytułem "bo
    > to zła kobieta była", w jaki się zarówno Ty jak i Johnson sami
    > wpakowaliście i usilnie robicie z tego normę życiową.

    Równie dobrze mógłby to być zły facet - póki nie chodzi o seks lub
    gramatykę, nic mnie nie obchodzi płeć danej osoby.

    Twoje seksistowskie zaślepienie każe ci widzieć w każdym facecie element
    antykobiecego spisku.

    > A dowodem są choćby wasze seksistowskie odzywki, więc daruj sobie te

    Seksistowskie? Lecz się!

    > łzawe zapewnienia,

    Łzawe?

    > że gdyby wątek założył facet, to potraktowałbyś go
    > tak samo.

    Przeszukaj sobie archiwum - był kiedyś jakiś lamentujący eks-małżonek
    płci męskiej.

    Ewidentnie widać u projekcję twojego seksizmu.

    > I PLONK przy okazji, bo na dalszą dyskusją z chamem nie mam ochoty.

    Wolę być nazwany chamem przez kłamliwą idiotkę, niż być ową kłamliwą
    idiotką.

  • 72. Data: 2012-04-24 12:07:25
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Ci inni, mają po prostu za małe doświadczenie ;)

    Nie. Mają po prostu inne.

    > Że co ?

    No, że mają inne doświadczenie I Co Im Teraz Zrobisz? ;-)

    > A skąd mi to wiedzieć?

    Tego nie wiesz, a zadziwiająco dużo wiesz o wszystkich innych szczegółach
    życia tej rodziny.

    > 5 lat temu to było.

    Pewnie matka regularnie sypia z sędzią. I dlatego ...

    > No nie moja wina że nie wiesz co to bezprawność.

    Ja wiem, ale pytam Ciebie o tę konkretną sytuację.

    > Oczywiście. Choć świadczy to o tym że coś z nim jest nie tak.

    No właśnie. Widzę, że zaczynasz czaić.

    > W nocy normalni ludzie nie dzwonią.

    No i kolejne brawo.
    Może nawet uda Ci się wyciągnąć kolejne wnioski.

    > I karygodne jest dawanie dzieciom telefonów do szkoły

    Albowiem?

    > (zresztą dawanie telefonu 10 latkowi jest karygodne w każdej sytuacji).

    Albowiem?

    > Ma prawo dzwonić. A jeśli to wywołuje "strach i niechęć" to taką rodzinę
    > leczyć trzeba.

    NO BRAWO! Tylko dlaczego rodzinę, a nie osobę, która wywołuje strach i
    niechęć.

    > Przecież dziecko nic takiego nam tu nie napisało ?!

    Ale jego odczucia przedstawiła matka.
    Tak, wiem, matka kłamie, manipuluje, w ogóle okazało się, że jej nazwisko
    panieńskie brzmi Fritzl i bla-bla-bla.

    > Piszę matka, której słowa wskazują że z nią też jest coś nie tak.

    Której jej słowa konkretnie na to wskazują?
    Kurczę, nie dość, że zdalny sędzia, to jeszcze zdalny psychoanalityk...

    > Bo starsi maja rację :)

    Chyba Cię teraz pogięło :)

    > Poza tym to któreś z przykazań a prawdziwe katolickie dziecko (no chyba że
    > jest w tych 2% niekatolików) winno przestegać przykazań po pójdzie to
    > piekła ;)

    Acha. Całe szczęście, że to nie moja wiara.

    > Działa.

    A ojciec szanuje dziecko?
    Tak, wiem, i tak się nie dowiemy prawdy, bo matka kłamie, manipuluje, i co
    tam jeszcze było.

    > Mniej więcej.

    Ale masz jakieś wsparcie poza własnym - cokolwiek dziwnym jak widać -
    przypadkiem? ;-)

    > Ja jak miałem 11 lat to nie miałem żadnych uczuć ;)

    Taaa.

    > Nie chce mi się.

    Nie dziwię się.
    Poczytaj sobie za to Konwencję o Prawach Dziecka.

    > No widzę, chodzi nawet o coś mniej. Tylko o chwile rozmowy.

    Do której niestety nie możesz go zmusić ani zobowiązać.
    Bo nie masz takich narzędzi, by to zrobić.
    To w gestii rodzica leży takie rozwiązanie problemu, takie podejście, taką
    zmianę samego siebie, by dziecko w końcu zdecydowało się na rozmowę.

    > Jak się dzieci robiło to teraz winno się myśleć jak to rozwiązać.

    Więc odpowiedź jest prosta - to ojciec powinien zastanowić się, dlaczego i z
    jakich przyczyn dziecko nie chce z nim rozmawiać. Nie jest to bynajmniej
    wina dziecka.

    > OK, doprecyzuję: To się nazywa *zaborcza* miłość rodzicielska :)

    Nazwij to lepiej miłością toksyczną.
    Która z faktyczną miłością nie ma kompletnie nic wspólnego.

    N.

  • 73. Data: 2012-04-24 12:10:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-24 12:07, Nixe pisze:

    > Acha. Całe szczęście, że to nie moja wiara.

    Z heretykami nie gadam :)
    A poza tym znudziłem się.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 74. Data: 2012-04-24 12:10:39
    Od: "Agnieszka" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał

    > A co takiego każe Ci uznać moją wiedzę za niewystarczającą?
    > Ile rozwodów trzeba przejść, ile osobiście, ile "obok", ile jako dziecko,
    > ile jako małżonek, ile jako rozwodnik, ile jako urzędnik, żeby móc
    > wiedzieć
    > wystarczająco dużo?

    Czasem wystarczy jeden. Jako dziecko.

    Nie, nie chcę wchodzić w tę dyskusję. Napiszę tylko tyle, że jako takie
    właśnie rozwiedzione dziecko zdaję sobie sprawę, że ona może pisać prawdę.
    Swoją. I być o niej absolutnie przekonana. Tyle, że swoją prawdę może mieć
    też ojciec, może dziecko. Przy czym dziecko prawdopodobnie ma tu najmniej do
    powiedzenia ORAZ może nie chcieć/nie umieć tej swojej prawdy opowiedzieć.

    Agnieszka

  • 75. Data: 2012-04-24 12:20:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2012 12:10, Agnieszka pisze:

> [...]
    > powiedzenia ORAZ może nie chcieć/nie umieć tej swojej prawdy opowiedzieć.

    Ano właśnie. I sąd o tym wie (lub powinien wiedzieć) i nie będzie
    podejmować żadnych działań przeciwko jednemu z rodziców tylko na
    podstawie lamentu drugiego z rodziców.

    Sama próba codziennego kontaktu z własnym dzieckiem (o ile nie było
    pozbawienia praw/zakazu kontaktu) nie jest karalna. Wręcz przeciwnie -
    brak codziennego kontaktu będzie świadczył o małym zainteresowaniu
    losami dziecka. A to nie wygląda dobrze.

    Nerwowe reakcje dziecka mogą zwyczajnie wynikać z tego, że jeden rodzic
    (święcie przekonany o swojej słuszności) szarpie w jedną stronę i
    nastawia dzieciaka przeciwko drugiemu, a drugi robi dokładnie to samo
    (też święcie przekonany o swojej racji).

    I wtedy sytuację dziecka pięknie ilustruje flaga szarpana przez
    polityków w Dniu Świra. Bo ich racja jest najmojsza!

  • 76. Data: 2012-04-24 12:55:56
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał

    > ona może pisać prawdę. Swoją. I być o niej absolutnie przekonana. Tyle, że
    > swoją prawdę może mieć też ojciec, może dziecko.

    Masz 100% racji.
    Problem jednak w tym, że jeden pan i jeden cham uznali, że matka a priori
    nie ma racji, bo doświadczenie życiowe mówi co innego. Czym dokładnie
    zaprzeczyli temu, co napisałaś wyżej.
    Nie jest istotne w tym momencie, czy ona ma rację czy nie, bo ani nie mamy
    na to dowodów, ani nie nam to rozstrzygać, tylko sądowi. Nikt przy zdrowych
    zmysłach nie zakłada jednak, że na podstawie tylko i wyłącznie jej
    oświadczenia policja czy sąd od razu zrobią porządek z ojcem dziecka. Ale
    również w drugą stronę - żaden sąd nie odrzuci pozwu bez sprawdzenia faktów,
    tylko z powodu tego, że doświadczenie życiowe mówi mu, iż matki po rozwodzie
    są kłamliwymi manipulantkami.

    Kobiecie chodziło tylko i wyłącznie o poradę, czy i w jaki sposób może to
    załatwić w sposób prawny, a nie o analizę jej związku i relacji między
    dzieckiem a rodzicami. Więc po kiego grzyba deliberować na tematy
    doświadczenia życiowego sądu, zamiast po prostu poradzić jej - jak chyba
    tylko dwie osoby to zrobiły - jakie kroki powinna ew. podjąć, żeby cokolwiek
    ruszyć w tej sprawie albo żeby chociaż sprawdzić, czy w ogóle da się
    cokolwiek ruszyć.
    Jej błąd, że zamiast od razu uderzyć do kancelarii prawnej postanowiła
    napisać na jedną z najbardziej porypanych grup newsowych, która z
    prawnictwem ma tyle wspólnego, ile kozia dupa z trąbą.

    N.

  • 77. Data: 2012-04-24 13:29:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.04.2012 12:55, Nixe pisze:

    > Masz 100% racji.
    > Problem jednak w tym, że jeden pan i jeden cham uznali, że matka a
    > priori nie ma racji, bo doświadczenie życiowe mówi co innego. Czym
    > dokładnie zaprzeczyli temu, co napisałaś wyżej.

    Kłamiesz, żeńska szowinistko.

    I Johnson i ja pisaliśmy tylko, że żaden sąd nie uzna z góry, że jedna
    strona ma rację i mówi obiektywną prawdę.

    [ciach]

    > dziecka. Ale również w drugą stronę - żaden sąd nie odrzuci pozwu bez
    > sprawdzenia faktów, tylko z powodu tego, że doświadczenie życiowe mówi
    > mu, iż matki po rozwodzie są kłamliwymi manipulantkami.

    Cóż, ty na pewno manipulujesz (świadomie lub nie) m.in. moimi wypowiedziami.

    [ciach]

    > Jej błąd, że zamiast od razu uderzyć do kancelarii prawnej postanowiła
    > napisać na jedną z najbardziej porypanych grup newsowych, która z
    > prawnictwem ma tyle wspólnego, ile kozia dupa z trąbą.

    To jest grupa dyskusyjna o prawie, a nie darmowa kancelaria prawna,
    która ci poprowadzi dowolną sprawę.

    Za trudne?

  • 78. Data: 2012-04-24 16:36:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2012, Nixe wrote:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    [...]
    > Nie ma dla mnie różnicy.

    Celem ustalenia uwagi.
    Mamy przyjac, że dziecko w odniesieniu do matki stwierdza "nie
    będę z toba gadać, TUP".
    I stwierdzasz, że to "bez różnicy", całkiem obiektywnie.
    Nie wiem, proponujesz chyba zaakceptoanie takiego stanu.
    Dobrze rozumiem?

    Tak całkiem na boku, odnoszę wrażenie że mylisz podmioty:
    najwyrazniej chodzi o jakas operacje "przeciw ojcu", ale
    z braku laku miałoby to być przeprowadzone "przez dziecko".
    IMVHO, Johnson dobrze pisze, choć z wyrokami polskich sadów
    różnie bywa.
    Ale jesli przyjac taka wersję jak podejrzewam, to trzeba by
    wykazac ojcu *co robi zle* (niezgodnie z prawem) i dopiero na
    tej podstawie oczekiwac, że sad wyda jakies postanowienie
    na temat ograniczenia władzy rodzicielskiej.
    Odwrotne postawienie sprawy ("bo dziecko nie chce kontaktu")
    prowadzi prawie wyłacznie do pytań jak na poczatku (że niby
    czym to się ma różnic od przypadku, kiedy nie chciałoby
    rozmawiac z matka).

    pzdr, Gotfryd

  • 79. Data: 2012-04-24 16:56:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Apr 2012, Nixe wrote:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Dobrze się czujesz? To jaka jest rola sądu?

    W przypadku sporu, wyraża ja mniej więcej taki przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która
    z faktu tego wywodzi skutki prawne.
    ---

    W przypadku, jesli celem działania sadu jest aby kogos *ukarać*,
    streszczenie wyglada zas tak:
    http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-89-555
    +++
    Art. 5.
    § 1.Oskarżonego uważa się za niewinnego, dopóki wina jego nie
    zostanie udowodniona i stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sšdu.
    § 2.Nie dajšce się usunšć wštpliwoœci rozstrzyga się na korzyœć
    oskarżonego.
    ---

    Przynajmniej formalnie takie sa zasady.

    > A dlaczego ja mam coś udowadniać?

    Podpowiedz w przepisie masz wyżej.
    Czy ojciec chce podjac jakies działania przeciw matce?
    Nie? No to nie on musi udowadniać.

    > Pytałam, czy nikt nie zna odwrotnych sytuacji.
    > Równie dobrze Ty udowodnij, że matka kłamie i manipuluje.

    A chciał ktos matce np. ograniczyć prawa?
    Zauważ: co innego zarzucić komus manipulację *w obronie*,
    a co innego tę sama osobę oskarżyć.

    Jak ktos będzie chciał oskarżac matkę, albo dajmy na to
    odbierać jej prawa, to WTEDY ten ktos będzie musiał umieć
    odpowiedzieć na pytanie "dlaczego".

    I szkoda, że sadzisz iż jak ktos Ci pisze że nie wszystko
    wyglada tak jak kto inny sobie wyobraża, to jest to
    "przeciw tobie".

    pzdr, Gotfryd