  • 1. Data: 2012-04-21 17:20:19
    Temat: Działka rekreacyjna i usytuowanie budynku
    Od: tryton <d...@o...pl>

    Witam
    Jak to jest z warunkami i wymaganiami dotyczącymi budowy domku na
    działce rekreacyjnej?
    Chodzi konkretnie o odległość budowanego obiektu od granicy działki.

    Sytuacja wygląda tak: mam działkę rekreacyjną 5arow wchodzącą w skład
    ogrodów działkowych

    Na tej działce w części centralnej mam mały murowany domek. Sąsiadująca
    działka była pusta przez 25 lat, właściciel kosił ją tylko 2x w roku.

    W tym roku przyjechałem pierwszy raz i zauważyłem że na sąsiadującej
    pustej dotychczas działce rozpoczęła się budowa "czegoś" tuż na granicy
    naszych działek w odległości <=1M od mojej działki. Na razie widać tylko
    wysokie pale (działki górzyste średni spad) tak jakby miał powstać jakiś
    budynek/domek nie na podłożu tylko na betonowych podporach.

    Pytam więc czy są jakieś przepisy normujące odległość budynku/obiektu na
    działce rekreacyjnej???

    bo budowlanej wiem że musi być 3m albo pisemna zgoda sąsiada...

  • 2. Data: 2012-04-21 18:36:06
    Temat: Re: Działka rekreacyjna i usytuowanie budynku
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-21 17:20, tryton pisze:

    > Pytam więc czy są jakieś przepisy normujące odległość budynku/obiektu na
    > działce rekreacyjnej???
    >
    > bo budowlanej wiem że musi być 3m albo pisemna zgoda sąsiada...

    A ta zgoda z czego ma wynikać?

    "... należy zachować odległość 3 m (ściana bez otworów) lub 4 m (ściana
    z otworami) od granicy działki sąsiedniej. Zbliżenie budynku do granicy
    jest możliwe wtedy, gdy sąsiad już wybudował budynek przy granicy albo
    usytuował go w odległości mniejszej niż 3 m. Wtedy można się dobudować
    do budynku sąsiada lub zbliżyć na taką samą odległość, ale nie mniej niż
    1,5 m."

    I to tyle ...

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-04-21 19:00:56
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-04-21 18:36, spp pisze:

    > A ta zgoda z czego ma wynikać?

    gdzieś tak wyczytałem ale może to stary przepis nieaktualny

  • 4. Data: 2012-04-21 21:16:56
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Chodzi konkretnie o odległość budowanego obiektu od granicy działki.
    >

    > Sytuacja wygląda tak: mam działkę rekreacyjną 5arow wchodzącą w skład

    Ja tam sie nie znam, ale dzialka rekreacyjna a dzialka nalezaca do ROD itp
    to sa dwie rozne rzeczy chyba.

    Fantom

  • 5. Data: 2012-04-21 22:55:51
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    jeśli to działka wchodząca w skład ROD to na stronie PZD masz regulamin
    ogrodów który to precyzuje dokładnie..

  • 6. Data: 2012-04-22 07:18:55
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-04-21 22:55, arturs pisze:
    > jeśli to działka wchodząca w skład ROD to na stronie PZD masz regulamin
    > ogrodów który to precyzuje dokładnie..

    tak to jest działka ROD i faktycznie jest obszerny regulamin PZD
    precyzujący to co i jak może być budowane: 35M2 3m od granicy,
    dzięki!

  • 7. Data: 2012-04-22 09:45:20
    Od: mal <m...@g...com>

    On 21 Kwi, 17:20, tryton:
    > Sytuacja wygląda tak: mam działkę rekreacyjną 5arow wchodzącą w skład
    > ogrodów działkowych

    Trzeba zapoznać się szczegółowo z regulaminem ogrodów działkowych,
    który takie sprawy powinien regulować.

    pzdr

    mal

  • 8. Data: 2012-04-22 10:51:46
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    W dniu 2012-04-22 07:18, tryton pisze:

    > tak to jest działka ROD i faktycznie jest obszerny regulamin PZD
    > precyzujący to co i jak może być budowane: 35M2 3m od granicy,
    > dzięki!

    spoko, cieszę się że pomogłem.. 35m2 poza granicami miast..25 w miastach
    licząc po ZEWNĘTRZNYM obrysie..
    sprawdź też czy czegoś nie zmienili w Twoim przypadku bo od 1 maja
    zmienia się regulamin i to sporo. na stronie PZD jest też nowa wersja..
    Ja mam działkę w mieście i po 1 maja będę mógł werszcie mieć kilbelek i
    szambo bo do tej pory nie można było mieć tego oficjalnie..
    ale - są też sytuacje "nietypowe" których oczywiście regulamin ROD nie
    przewiduje - ja mam działkę w ROD o wymiarach 7x33m - no i tam ciężko 3m
    od granicy stawiać coś..więc mam w granicy..ale to sytuacja wysoce
    nietypowa bo jest to wąski pas działek gdzie jest jedna za drugą tylko..