  • Data: 2005-11-25 14:19:24
    Temat: Re: TPSA - reklamacja
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dm740p$2hk$1@h1.uw.edu.pl...

    >A są.

    Nie ma. Standardowego już nie ma w ofercie i jest od dostępny tylko dla
    tych abonentów, którzy go obecnie posiadają. Jeśli go zmienią, to również
    już do niego nie wrócą.

    >Problem polega na "usunięciu z oferty". Gdyby zlikwidowano abonament
    >standardowy - rozumiem, ale jest inaczej. On stał się niedostępny tylko
    >dla pewnej grupy abonentów, ale nie dla wszystkich i to na mocy
    >jednostronnej decyzji operatora.

    Ależ tak robią wszystkie sieci, w sieciach komórkowych też pewnie są
    jeszcze jednostki, które mają plany z naliczaniem minutowym po 2,40 za
    minutę w szczycie. Co nie znaczy, że dla innych abonentów te plany są
    jeszcze dostępne. Po prostu, ci którzy go mają, to mieć dalej mogą. Ale plan
    nie jest dostępny w obecnej ofercie i inna osoba go już nie wybierze. Ale o
    tym się nie mówi, bo nowe plany są tańsze i tylko idiota domagał by się
    starego - droższego.
    A że TPsa to firma myśląca inaczej, to tak głupio wyszło, że nowe plany
    zamiast być tańsze, to wychodzą drożej. Gdybyś nie dał się skusić na
    naliczanie sekundowe, to dalej miał byś plan standardowy i nikt siłą by Cię
    nie przenosił. Ale jak abonent był łoś i się skusił na naliczanie sekundowe
    z 20 gr haraczem za inicjację połączenia, to raczej wina abonenta, że dał
    sobie wcisnąć niekorzystną finansowo ofertę. Możesz i się czuć oszukany, ale
    zostałeś "oszukany" zgodnie z prawem, nikt Ci pistoletu nad głową nie
    trzymał, żebyś zmienił plan.

    Mam nadzieję, że dotarło, bo jaśniej, to już ciężko wytłumaczyć.

    > Nie tylko - w końcu są "warunki jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi
    > telekomunikacyjnej".

    Czyli jakie? Odpowiedzieli odmownie?... odpowiedzieli! Umotywowali?...
    umotywowali. A że motywacja była bełkotem, to już inna sprawa. Masz prawo
    odwołać się do sądu, ale tam nie będzie oceniane to, co Ci TPsa odpisała na
    reklamację, tylko istota sporu. I jak na sprawie znajdzie się z TPSA
    prawnik, który tą reklamację uzasadni w sposób zadawalający, podparty
    zapisami umowy, regulaminem i KC, to sąd nie wyda dla Ciebie korzystnego
    wyroku dlatego, że w odpowiedzi na reklamację był bełkot. Gdyż nie to jest
    istotą sporu.

    > Moim zdaniem to ja mogę składać oświadczenie woli - np. w sprawie
    > rezygnacji z abonamentu, a TPSA musi załatwić reklamację w trybie ww.
    > rozporządzenia.

    Oświadczenia woli w sprawie zmiany planu nikt Ci nie broni, możesz sobie
    zmienić na dowolny inny dostępny w ofercie, niestety plan standardowy już w
    niej dostępny nie jest. To, że TPsa ma możliwości techniczne aby rozliczać
    rozmowy wg tego planu, nie powoduje, że musi taką usługę oferować.
    To tak samo jak zakład gastronomiczny posiada fizycznie kotlet,
    ziemniaki i surówkę, ale w ofercie ma np. tylko zestawy obiadowe składające
    się z ww. Taka jest decyzja tego zakładu i nikt ich nie zmusi do sprzedaży 2
    kotletów bez ziemniaków, jeśli takiego zestawu (w odniesieniu do Ciebie
    usługi) z własnej woli nie zaoferują.

    --
    Marcin Wasilewski

    polska kolej w obiektywie: