  • 1. Data: 2005-11-24 11:01:03
    Temat: TPSA - reklamacja
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam!
    TPSA odmówiła mi powrotu do "abonamentu standardowego", motywując
    decyzję "wycofaniem ze sprzedaży" (korzystałem z innej taryfy). Złożyłem
    reklamację. Uzyskałem negatywną odpowiedź, jednak treść pisma (bełkot)
    nie miała żadnego związku z moją sprawą (prócz odmowy uznania
    reklamacji). W tej sytuacji ponownie zażądałem udzielenia odpowiedzi - i
    dostałem ją (wysłano w ostatnim dniu). Tym razem również był to bełkot,
    jednak fakty się zgadzały. Skierowałem do TPSA kolejne pismo żadając
    uznania reklamacji, gdyż odpowiedź na reklamację winna być zrozumiała i
    sformułowana zgodnie z normami języka polskiego, a termin na
    rozpatrzenie reklamacji minął.
    W odpowiedzi dostałem kolejne pismo - tym razem napisane w miarę
    starannie, jednak antydatowane (co wynika z jego treści) i
    poświadczające nieprawdę odnośnie regulacji wewnętrznych będących
    przedmiotem mojej reklamacji.
    Zamierzam drążyć dalej sprawę przed sądem. Zastanawiam się jak kwestie
    formalne, dotyczące odpowiedzi na reklamację mogą zostać potraktowane
    przez sąd. Czy pismo w sprawie reklamacji, które nie spełnia "warunków
    jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej" oraz
    naruszające ustawę o języku polskim jest odpowiedzią na reklamację?
    Proszę o opinie w tej sprawie.
    Fonon

  • 2. Data: 2005-11-24 11:53:41
    Temat: Re: TPSA - reklamacja
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> wrote in message
    > TPSA odmówiła mi powrotu do "abonamentu standardowego", motywując
    > decyzję "wycofaniem ze sprzedaży" (korzystałem z innej taryfy). Złożyłem
    > reklamację.
    <ciach>
    > naruszające ustawę o języku polskim jest odpowiedzią na reklamację?
    > Proszę o opinie w tej sprawie.

    co do meritum sporu sądowego:
    w mojej ocenie nie masz racji, gdyż:
    1. wniosłeś o zmianę umowy (zmiana planu taryfowego na inny)
    2. warunek o możliwości powrotu oznaczał, że nie ma ograniczeń co do
    dalszych zmian umowy na wniosek abonenta
    3. usunięcie z oferty planu standartowego nie miało związku z twoją umową,
    gdyż twoja umowa została na twój wniosek zmieniona i nie była już w tym
    czasie oparta o plan standardowy

    co do formy:
    w mojej ocenie każde oświadczenie woli rozumiane w pełnymi konsekwencjami kc
    w tym wykładni oświadczenia woli, odnoszące się do żądań zawartych w
    reklamacji i złożone przez podmiot do tego uprawniony (tj. tego, do kogo
    reklamacja dotyczy), jest odpowiedzią na reklamację.

    Odpowiedź musi zawierać:
    - TAK / NIE uznajemy Państwa roszczenia/roszczeń
    inne obwarowania nie mają znaczenia dla faktu złożenia przez operatora
    skutecznego oświadczenia woli o odmowie uznania roszczeń, ergo nie ma
    domniemania, że ten je uznał.

    p.
    W,

  • 3. Data: 2005-11-24 14:22:38
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Witam!
    TPSA odmówiła mi powrotu do "abonamentu standardowego", motywując
    decyzję "wycofaniem ze sprzedaży" (korzystałem z innej taryfy). Złożyłem.

    Podpisz umowę z Tele2 i dalej będziesz miał naliczane rozmowy miejscowe
    wg impulsów i to jeszcze taniej. A jak TP S.A. zacznie do Ciebie wydzwaniać
    w sprawie wciskania swoich usług, będziesz miał satysfakcję z tego, że teraz
    ty jesteś górą.
    Szkoda nerwów na łażenie po sądach w takiej sprawie, bo nie dość, że
    możesz przegrać, to jeszcze kilkaset złotych kosztów zastępstwa procesowego
    (ze strony TP S.A.) zapłacisz.
    Ja zrobiłem tak na złość TP S.A. po tym jak z ISDN-em w ciula zalecieli,
    wydzwaniali do mnie namiętni, a ja ich spuszczałem na przysłowiowe drzewo :D
    Obecnie w ogóle zrezygnowałem z usług TP S.A. przenosząc się do
    konkurencji - tylko takie zachowanie może ich czegoś nauczyć. Nie chcą
    zarabiać, to nie. Jak stracą 90% klientów, to może ich to czegoś nauczy.

    --
    Marcin Wasilewski

    polska kolej w obiektywie:
    http://www.ostbahn.pl

  • 4. Data: 2005-11-24 15:34:48
    Od: "Maciej" <m...@i...net.pl>

    "Marcin.........napisał

    > Obecnie w ogóle zrezygnowałem z usług TP S.A. przenosząc się do
    > konkurencji - tylko takie zachowanie może ich czegoś nauczyć. Nie chcą
    > zarabiać, to nie. Jak stracą 90% klientów, to może ich to czegoś nauczy.

    Święta prawda:))
    Tydzień temu też zrezygnowałem z ich usług.
    Teraz oni do mnie wydzwaniają prosząc bym cofnął rezygnację,
    w zamian dostanę na stałe abonament z 60% upustem
    i rozmowy lokalne za 28 groszy brutto.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 5. Data: 2005-11-24 17:42:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Teraz oni do mnie wydzwaniają prosząc bym cofnął rezygnację,
    > w zamian dostanę na stałe abonament z 60% upustem

    Nie przyjmuj tej oferty. Mi też podobną ofertę proponowali, w zamian za
    zawieszenie na miesiąc z rezygnacji. Następnie przychodzi pismo, że
    dziękują, że anulowałem rezygnację (ja tylko zawiesiłem na miesiąc).
    Musiałem znów dawać im pismo na rezygnację. 17 powinien być odłączony
    telefon, a w poniedziałek do mnie dzwonią, żebym zmienił taryfę. :P
    Rozłączyłem się natychmiast.

  • 6. Data: 2005-11-24 19:23:01
    Od: "Maciej" <m...@i...net.pl>

    "qwerty" ...... napisał

> [...]
    > Musiałem znów dawać im pismo na rezygnację. 17 powinien być odłączony
    > telefon, a w poniedziałek do mnie dzwonią, żebym zmienił taryfę. :P

    Dzieki za rade, i tak nie mialem zamiaru cofac rezygnacji.
    Prosilem tez by mi nic nie przysylali, mimo to
    babka powiedziala ze przysla mi oferte do domu.
    Pozdrowka
    --
    Maciek

  • 7. Data: 2005-11-24 22:33:30
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Thu, 24 Nov 2005 16:34:48 +0100, Maciej napisał(a):

    > Tydzień temu też zrezygnowałem z ich usług.

    Ja sie szykuje do zmiany w styczniu. Zmieniam kablowke, internet i telefon
    na raz ... najbardziej zalezy mi na zachowaniu numeru i dlatego czekam na
    powrot ustawy to umozliwiajacej. Ale jak bedzie w praktyce - zobaczymy.

  • 8. Data: 2005-11-25 13:30:39
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Podpisz umowę z Tele2 i dalej będziesz miał naliczane rozmowy
    > miejscowe wg impulsów i to jeszcze taniej.

    Nie przeczytałeś uważnie postu. W TELE2 też płacisz haracz TPSA. Ja chcę
    płacić mniejszy.
    Fonon

  • 9. Data: 2005-11-25 13:36:27
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Wirtualna wrote:
    > co do meritum sporu sądowego:
    > w mojej ocenie nie masz racji, gdyż:
    > 1. wniosłeś o zmianę umowy (zmiana planu taryfowego na inny)

    Ale tylko dlatego, że...

    > 2. warunek o możliwości powrotu oznaczał, że nie ma ograniczeńco do
    > dalszych zmian umowy na wniosek abonenta

    A są.

    > 3. usunięcie z oferty planu standartowego

    Problem polega na "usunięciu z oferty". Gdyby zlikwidowano abonament
    standardowy - rozumiem, ale jest inaczej. On stał się niedostępny tylko
    dla pewnej grupy abonentów, ale nie dla wszystkich i to na mocy
    jednostronnej decyzji operatora.

> [...]
    > reklamacji i złożone przez podmiot do tego uprawniony (tj. tego, dokogo
    > reklamacja dotyczy), jest odpowiedzią na reklamację.

    Każde - bez przesady. Gdyby tak było, odrębne przepisy regulujące te
    kwestie nie miałyby znaczenia.

    > Odpowiedź musi zawierać:
    > - TAK / NIE uznajemy Państwa roszczenia/roszczeń

    Nie tylko - w końcu są "warunki jakim powinna odpowiadać reklamacja
    usługi telekomunikacyjnej".

    > inne obwarowania nie mają znaczenia dla faktu złożenia przez operatora
    > skutecznego oświadczenia woli o odmowie uznania roszczeń, ergo nie ma
    > domniemania, że ten je uznał.

    Moim zdaniem to ja mogę składać oświadczenie woli - np. w sprawie
    rezygnacji z abonamentu, a TPSA musi załatwić reklamację w trybie ww.
    rozporządzenia.
    Fonon

  • 10. Data: 2005-11-25 13:51:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    >Nie przeczytałeś uważnie postu. W TELE2 też płacisz haracz TPSA. Ja chcę
    >płacić mniejszy.

    Zmieniasz abonament na najniższy jaki możesz - aby nie socjalny, bo tam
    nie można zrobić
    preselekcji. Chociaż ciekawe, czy z socjalnego przez prefix by się dało
    zadzwsonić...

    Podpisujesz umowę z tele2, i masz impuls w rozmowie miejscowej za 29 gr.
    W TP S.A. za 3 minuty rozmowy w naliczaniu sekundowym zapłacisz coś około 50
    groszy. Czyli więcej płacić na pewno nie będziesz, a zrobisz TP S.A. na
    złość. Ja mam od kilku miesięcy telefon w multimedii i z 60 zł, które
    płaciłem w TP S.A. (sam abonament ISDN, bo rozmowy szły p. tele2), płacę 25
    zł. i w ramach promocji mam jeszcze przez 13 miesięcy rozmowy miejscowe
    gratis :)
    Ale twoja wola, jeśli dajesz się grabić TEPSIE, to nie wylewaj żali na
    grupie. Napisaliśmy Ci co zrobić, żeby mieć satysfakcję, ale jak to nie
    pasuje, to przecież ja Ci innego operatora nie stworzę, jeśli takiej
    możliwości nie ma. Twoja wola - albo łazić po sądach i ryzykować, że
    przegrasz, albo dać im odczuć jaki z Ciebie "zadowolony" klient. Oni mają
    abonenta tak długo w dupie, jak długo płaci im się pieniądze. Jak rachunki
    zmaleją, to wtedy się tobą zainteresują.
    Podejrzewam, że nawet jakiś algorytm mają, który im wyrzuca abonentów,
    którzy od jakiegoś czasu płacą mniej. Bo jak się dawałem rżnąć tepsie, to
    pies z kulawą nogą, się mną nie interesowł.