  • 1. Data: 2006-01-04 08:12:58
    Temat: TPSA i odrzucona reklamacja
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Mam nadzieję że nie zostanę zbesztany za wybór tej właśnie grupy - ale
    wydaje mi się że mimo wszystko temat bardziej nadaje się tu niż na
    pl.misc.telefonia :)

    Mianowicie, jakiś czas temu padło u mnie w domu SDI. Awaria jak każda inna,
    podobne zdarzały się wiele razy - ale tym razem akurat choroba zatrzymała
    mnie w domu i musiałem mieć dostęp do sieci (moja praca wymaga dostępu do
    internetu).
    Mam dwie linie - jedną do rozmów, a druga przeznaczona tylko do SDI (na
    pierwszej bardzo długo nie było możliwości technicznych do świadczenia
    jakichkolwiek dodatkowych usług). Linia z SDI w ogóle nie ma podłączonego
    telefonu, kończy się w piwnicy gdzie jest router.

    Jako że potrzebowałem dostępu do internetu - po prostu podłączyłem komputer
    do linii telefonicznej i na tepsianym dial-upie spędziłem jakieś 7-8 godzin.
    Wieczorem tego samego dnia SDI już ruszyło.

    Teraz sedno: złożyłem reklamację do rachunku, wnioskując o anulowanie opłaty
    za dial-up. TPSA moim zdaniem nie wywiązała się z umowy o dostarczanie
    dostępu do internetu i miałem prawo za darmo korzystać z dial-up.

    Otrzymałem właśnie odpowiedź odmowną, gdzie stwierdzają że jedyne co mi się
    należy to 1/30 abonamentu za usługę SDI za każde 24h niedziałania tejże
    usługi - a że awaria trwała mniej niż 24h to takie odszkodowanie również się
    nie należy. Na koniec formułka: "Jednocześnie informujemy, że ta decyzja
    kończy drogę postępowania reklamacyjnego. Dalszych roszczeń może Pan
    dochodzić w postępowaniu sądowym przed sądem powszechnym właściwym dla
    miejsca zawarcia umowy, w postępowaniu mediacyjnym prowadzonym przez Prezesa
    URTiP lub w postępowaniu przed stałym polubownym sądem konsumenckim przy
    Prezesie URTiP."

    Pytanie: czy warto w ogóle walczyć z TPSA? Nie mam doświadczeń w takich
    sytuacjach, a nie chcę się podejmować sprawy jeśli jest z góry przegrana...
    Kwota nie jest duża...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2006-01-04 19:05:42
    Temat: Re: TPSA i odrzucona reklamacja
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Pytanie: czy warto w ogóle walczyć z TPSA? Nie mam doświadczeń w takich
    > sytuacjach, a nie chcę się podejmować sprawy jeśli jest z góry
    > przegrana...
    > Kwota nie jest duża...

    Wnioskuje, że gdyby energetyka wyłączyła prąd, to gdybym odpalił własny
    agregat mógłbym żadać zwrotu np. kosztów ropy do agregatu bo akurat prąd był
    mi niezbędnie potrzebny?

    Jak dla mnie reklamacja taka jest wogóle nie uzasadniona.

  • 3. Data: 2006-01-04 19:18:32
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam

    Mam to samo z Neostradą, a na dodatek wypierają się iż zgłosiłem usterkę.
    Wiem, że był wymieniany światłowód (przez 3 dni), cała dzielnica nie miała
    Neostrady i innych łączy ale TPSA (buraki) twierdzą, że jestem wróżem i w
    szklanej kuli zobaczyłem awarię światłowodu, a nie dowiedziałem się od
    pracownika w momencie zgłoszenia.

    Sram na te ich 1/30, z końcem maja 2006 kończę swoją życiową przygodę z TPSA
    raz na zawsze. Wolę płacić 150 zł. za mułowaty internet niż korzystać z
    usług tych oszustów. Proponuję zrobić tak samo - szkoda nerwów.

    Pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2006-01-04 19:52:15
    Od: "Cyberix" <c...@i...pl>

    > Mam to samo z Neostradą, a na dodatek wypierają się iż zgłosiłem usterkę.

    A masz numer zgłoszenia?

  • 5. Data: 2006-01-04 19:56:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):

    > Pytanie: czy warto w ogóle walczyć z TPSA? Nie mam doświadczeń w takich
    > sytuacjach, a nie chcę się podejmować sprawy jeśli jest z góry przegrana...
    > Kwota nie jest duża...

    W reglaminie SDI masz zapis par. 17 pkt. 5, mówiący ze przysługuje Ci
    prawo do żądania odszkodowania na zasadach ogólnych - czytaj Kodeks
    cywilny, proces itp. Teoretycznie możesz dochodzić dowolnie wysokiego
    odszkodowania, ale ... W przypadku przegranej z reguły ponosisz koszty
    zarówno swoje, jak i strony pozwanej. Sam musisz ocenić, czy warto, a
    przede wszystkim czy jesteś w stanie wykazać, że Twoje potencjalne
    straty z tytułu braku świadczenia usługi rzeczywiście przewyższają
    koszty związane z koniecznością/możliwością korzystania z innych
    rozwiązań - tu dostęp modemowy.

    M.