  • 1. Data: 2006-01-04 09:17:03
    Temat: Podział spadku
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>

    Próbuję ustalić jak ma wyglądać podział spadku i jak sporządzić
    wniosek o nabycie spadku do sądu - narazie ciężko mi idzie więc
    proszę o pomoc. Sytuacja jest następująca:
    1. Zmarł mój ojciec - jestem jego jedynym dzieckiem
    2. Mama żyje i w chwili śmierci była z nim w związku małżeńskim
    (normalnie - bez separacji czy rozwodu w toku, ze wspólnotą majątkową).
    3. Ojciec w chwili śmierci miał dwie siostry - brak innych krewnych ani
    ich zstępnych.
    4. Nie ma testamentu.

    Moje pytanie brzmi jak będzie wyglądał podział spadku w takiej sytuacji ?
    Jakie pisma i gdzie trzeba złożyć ? (może wzory pism ?)

    Narazie znalazłem linki:
    A.http://www.brpo.gov.pl/index.php?poz=220&id=5
    B. http://prace.sciaga.pl/10691.html

    Jeśli dobrze rozumiem ja i mama należymy do pierwszej grupy spadkobierców
    a siostry ojca do drugiej grupy. Pod linkiem "B" piszą:
    ***
    Spadkobiercy ustawowi zostali podzieleni na grupy dochodzące kolejno do
    dziedziczenia ustawowego. Przy czym spadkobiercy należące do grupy dalszej
    dochodzą do dziedziczenia dopiero wówczas, gdy nie ma spadkobierców
    należących do grupy bliższej.
    ***
    Rozumiem z tego że do spadku dochodzę tylko ja i mama. Ale pod linkiem "A"
    jest przykład gdzie małżonek (I grupa) dziedziczy wspólnie z rodzeństwem i
    rodzicami
    zmarłego (II grupa). Jestem trochę zdezorientowany :-(

    --
    Jan Słupicki

  • 2. Data: 2006-01-04 09:24:45
    Temat: Re: Podział spadku
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    1/4

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2006-01-04 10:26:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > 1/4

    Idź do szkoły. 1:2=1/2

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 4. Data: 2006-01-04 10:34:14
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>

    > Rozumiem z tego że do spadku dochodzę tylko ja i mama. Ale pod
    > linkiem "A" jest przykład gdzie małżonek (I grupa) dziedziczy
    > wspólnie z rodzeństwem i rodzicami
    > zmarłego (II grupa). Jestem trochę zdezorientowany :-(

    Druga grupa dziedziczy dopiero, gdy zmarły nie miał dzieci.

    Jeśli zmarły miał dzieci, to dziedziczą one i małżonek. Jeśli nie miał,
    to dziedziczy małżonek rodzice i rodzeństwo.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wspieraj fundacje: "Podaruj wampirom slonce".

  • 5. Data: 2006-01-04 11:34:12
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>

    > Jeżeli nie ma dzieci, a Ty jesteś synem więc się nie martw, wszytsko Twoje
    > i Twojej mamy, a jak nie daj Boże Twoja mama umrze to Ty też wszytsko
    > dziedziczysz, no chyba że mama zostawi testament z innym zapisem

    Dziękuję.

    --
    Jan Słupicki

  • 6. Data: 2006-01-04 11:34:44
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>

    > Druga grupa dziedziczy dopiero, gdy zmarły nie miał dzieci.
    >
    > Jeśli zmarły miał dzieci, to dziedziczą one i małżonek. Jeśli nie miał,
    > to dziedziczy małżonek rodzice i rodzeństwo.

    Dzięki.

    --
    Jan Słupicki

  • 7. Data: 2006-01-04 11:47:35
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    krys <k...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Ej, ale on z matką dziedziczy z połowy spadku, bo połowa majątku jest
    > nadal matki, nie?

    Dziedziczą z całego spadku.

    > Czyli na wątkotwórcę przypada jednak 1/4.

    Pytanie było o podział spadku, a nie majątku.

  • 8. Data: 2006-01-04 12:13:43
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Idź do szkoły. 1:2=1/2

    Ej, ale on z matką dziedziczy z połowy spadku, bo połowa majątku jest
    nadal matki, nie? Czyli na wątkotwórcę przypada jednak 1/4.

    Justyna

  • 9. Data: 2006-01-04 18:27:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Johnson wrote: