  • 1. Data: 2006-01-03 22:53:53
    Temat: Uprawnienia wierzycieli po zawarciu układy w postępowaniu naprawczym ?
    Od: "Michal" <m...@w...pl>

    Szanowni Państwo

    Czy ktoś z Państwa mógłby mi powiedzieć jakie uprawnienia mają wierzyciele
    dłużnika po zawarciu układu w postępowaniu naprawczym, zatwierdzonym przez
    sąd w momencie gdy po wydaniu orzeczenia okazało się, że przed jego
    zawarciem ukrył znaczną część swojego majątku, inną zaś część zbył na rzecz
    osób najbliższych. Po przeprowadzeniu postępowania przygotowawczego w tej
    sprawie prokurator skierował przeciwko niemu akt oskarżenia o czyn z art.
    300 §1 kk, za który został prawomocnie skazany. Czy w związku z zaistniałą
    sytuacją wierzyciele mogą cokolwiek zdziałać na własną rękę ? Np starać się
    o unieważnienie bądż uchylenie układu ?

    Za każdą pomoc z góry dziękuję.

    MM

  • 2. Data: 2006-01-03 23:02:07
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 3 Jan 2006 23:53:53 +0100, Michal napisał(a):

> [...]
    > sytuacją wierzyciele mogą cokolwiek zdziałać na własną rękę ? Np starać się

    Skarga pauliańska na wszystkie fikcyjne transakcje sprzedaży i wrzucenie
    ich do majątku upadłego.

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2006-01-04 14:17:51
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaistniałą sytuacją wierzyciele mogą cokolwiek zdziałać na własną rękę ?
    > Np starać się o unieważnienie bądż uchylenie układu ?

    To zalezy czy postepowanie toczy sie wg rozporzadzenia prezydenta Prawo o
    postepowaniu ukladowem, czy wg ustawy prawo upadlosciowe i naprawcze. To z
    kolei zalezy od tego kiedy wydano postanowienie o otwarciu ukladu.

    Dan.