  • 11. Data: 2006-11-15 10:57:46
    Temat: Re: Szkolenie BHP jako godziny nadliczbowe
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 15 lis o godzinie 11:37, na pl.soc.prawo, fart napisał(a):

    > a f kturym miejscu ????

    W tym wątku?
    W każdym możliwym :)))))

    --
    Herbi
    15-11-2006 11:57:45

  • 12. Data: 2006-11-15 13:07:27
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Czyli uważasz, że pracownik ma prawo odmówić udziału w szkoleniu .... nooooo
    chyba że to jesteś Ty .... i jesteś zatrudniony gdzieś a na imię nasz Andriu
    ... albo jesteś przefotniczoncym śfiąnskuf zafodowych ...
    to pierwszy fontek .... :)
    Jeśli uważasz inaczej ... podaj podstawę prawną

    I albo marzysz ... albo niewiesz, że większość pracodawców robi szkolenia w
    soboty i niedziele
    Na co ma prawo..... bo podstawę podałem

    > W tym wątku?
    > W każdym możliwym :)))))

    a możesz tak uważać ... bo jeśli jesteś pracownikiem ... to wybaczam :))))
    a jeśli jesteś pracownikiem samorządowym ... tym bardzie ....
    a jeśli pracujesz w źwiąskach na etacie ... to już sysko jasne :))

    a to że się upieram ... to wynik doświadczenia i braku uwag sądów oraz
    inspekcji pracy ... MAŁO ... Q2 ?????? :))))))

    pozdrawiam
    fart

  • 13. Data: 2006-11-15 13:20:06
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 14:07:27 +0100, fart napisał(a):

    > I albo marzysz ... albo niewiesz, że większość pracodawców robi szkolenia w
    > soboty i niedziele
    > Na co ma prawo..... bo podstawę podałem

    Podstawa to *szczególne* potrzeby pracodawcy, którym jest szkolenie?
    To, że takie rzeczy się dzieją nie oznacza, że stan ten jest prawidłowy.

    I pisz proszę, porządnie, bo na razie to skrobiesz jak dziewczynka z
    gimnazjum w pamiętniczku.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 14. Data: 2006-11-15 13:39:02
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Podstawa to *szczególne* potrzeby pracodawcy, którym jest szkolenie?
    > To, że takie rzeczy się dzieją nie oznacza, że stan ten jest prawidłowy.

    Jeszcze raz informuję, że szczególną potrzebą pracodawcy może być
    przeprowadzenie szkolenia w sobotę lub niedzielę ......
    No Q2 .... jeśli wykładowca w zakresie budowy rusztowań robi mi łaskę i
    podaje jedyny wolny termin NIEDZIELA ...
    to może w Warszawie lub Poznaniu albo we Wrocławiu mógłbym sobie pozwolić na
    poszukanie innego równie dobrego ..... ale u mnie ... nie ma takiego w
    okolicy 100 km .... i coooooooooo ??? Może mam ściągać w dzień powszedni
    wykładowcę z Gdańska ?????
    Nieeee !!!!!!!
    Robie szkolenie w niedzielę ...
    mam potrzebę ???????
    Mam
    I wcale nie musze iść do toalety :)))))))

    I może pierdolę głupoty ?????? jak był łaskaw zauważyć jeden z przedmówców
    ?????
    Rzeczy należy nazywać po imieniu .. a nie wstydzić się określeń, które
    byłyby odpowiednie na daną chwilę

    > I pisz proszę, porządnie, bo na razie to skrobiesz jak dziewczynka z
    > gimnazjum w pamiętniczku.

    Teeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tylko nie dziewczynka dobra ???????
    nooooooooooooooooooo !!!!

    .
    .
    .
    .
    ..
    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .
    pozdrawiam
    fart

  • 15. Data: 2006-11-15 14:51:25
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 14:39:02 +0100, fart napisał(a):

> [...]
    > No Q2 .... jeśli wykładowca w zakresie budowy rusztowań robi mi łaskę i
    > podaje jedyny wolny termin NIEDZIELA ...

    To o czym mówisz to jest organizacja pracy i nic nie ma wspólnego ze
    szczególnymi potrzebami pracodawcy.
    Przedsiębiorca powinien umieć sobie porządnie ustawić sprawy i tyle.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 16. Data: 2006-11-15 15:08:11
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > To o czym mówisz to jest organizacja pracy i nic nie ma wspólnego ze
    > szczególnymi potrzebami pracodawcy.
    > Przedsiębiorca powinien umieć sobie porządnie ustawić sprawy i tyle.

    Dobra ... Olgierd ... umówmy się co do jednego ........
    Co innego Twoja teoria ... co innego życie .....

    Czepiasz się dla zasady ... ale Ty to przynajmniej rzeczowo ... bo Twój
    sojusznik w temacie nie potrafił nic z siebie wydobyć poza bąkiem ......

    ale:

    Pytanie brzmiało ....Q2 ....:
    Czy wolno zorganizować szkolenie z zakresu bhp w godzinach nadliczbowych ...
    Moje zdanie jest następujące ....

    Q2 WOLNO .....

    Nie ma nigdzie w przepisach zakazu. ............

    bo jest to jedyne szkolenie, którego czas zaliczany jest wg przepisów do
    czasu pracy

    i jeśli wypadnie w godzinach nadliczbowych to nic nie szkodzi ..... przecież
    to nie ma znaczenia

    Nie czepiaj się organizacji czasu pracy ... bo zaraz wejdziemy a filozofów
    pracy ... a tego bym nie chciał ......

    póki co .... to ani pracodawcy ani tym bardziej pracownicy nie mają
    odpowiedniej świadomości do przestrzegania czasu pracy

    I jeszcze jedno .... może pracownikowi wolno odmówić pracy w nadgodzinach
    ????????
    No przecież te dwie kwestie są oczywiste ..... ustawodawca to przewidział
    ... przewidział nawet, że nie wolno więcej niż 416 nadgodzin w roku pracować
    ..... chociaż mam już chyba obejście :))))))

    A poza tym, to pracodawca decyduje o potrzebie nadgodzin w zależności od
    potrzeb przedsięprzedsiębiorstwa ... Q2 nie pracownik , nie pracownik

    Pracownik zawsze jest mądrzejszy :)))))))) ale pracodawcą być nie chce lub
    nie umie ......
    więc niech się nie wtrąca :))))))

    SŁUCHAĆ I PRACOWAĆ !!!!

    pozdrawiam
    fart

  • 17. Data: 2006-11-15 15:16:41
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Olgierd i jeszcze jedno ... całe szczęście, że już mnie przestały czytać
    oszołomy :)))))))

    Co sądzisz o słuszności takiego zapisu w umowie o pracę dotyczącego
    wynagrodzenia:

    W czasie trwania zatrudnienia pracownik będzie otrzymywał wynagrodzenie:

    1. miesięczne wynagrodzenie w wysokości: najniższego wynagrodzenia za
    pracę , przysługujące pracownikom zatrudnionym w pełnym wymiarze czasu pracy
    określone w drodze rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki
    Społecznej,

    2. inne składniki wynagrodzenia premia uznaniowa,

    3. dodatkowe wynagrodzenie - za każdą godzinę pracy wykonywaną w porze
    nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej wynikającej z najniższego
    wynagrodzenia za pracę, przysługujące pracownikom zatrudnionym w pełnym
    wymiarze czasu pracy określone w drodze rozporządzenia Ministra Gospodarki,
    Pracy i Polityki Społecznej,

    Czy masz zastrzeżenia do tych punktów?

    pozdrawiam

    fart

  • 18. Data: 2006-11-15 15:43:04
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 16:08:11 +0100, fart napisał(a):

    > Dobra ... Olgierd ... umówmy się co do jednego ........
    > Co innego Twoja teoria ... co innego życie .....

    Obawiam się że "teoria Olgierda" nie jest jego teorią, tylko kodeksowymi
    określeniami. Ponadto, Olgierd (tak wynika z archiwalnych postów tej grupy)
    ma dosyć dobre rozeznanie w tej "branży" oraz w orzeczeniach i ogólnie
    interpretacjach KP.

> [...]
    > Moje zdanie jest następujące ....
    >
    > Q2 WOLNO .....
    >
    > Nie ma nigdzie w przepisach zakazu. ............

    Ale też i obowiązku uczestnictwa w nim przez pracowników w tym okresie i
    czasie.

    > bo jest to jedyne szkolenie, którego czas zaliczany jest wg przepisów do
    > czasu pracy

    Czy jeżeli pracodawca "skieruje" pracownika na np. kurs operatora koparki -
    to zakładasz że koszty ponosić ma pracownik??
    I że na kurs ma uczęszczać w "swoim czasie wolnym"?

    > i jeśli wypadnie w godzinach nadliczbowych to nic nie szkodzi ..... przecież
    > to nie ma znaczenia

    :)

    > Nie czepiaj się organizacji czasu pracy ... bo zaraz wejdziemy a filozofów
    > pracy ... a tego bym nie chciał ......

    Ale to jest bardzo ważny aspekt dla prowadzenia przedsiębiorstwa -
    organizacja pracy.

> [...]
    > odpowiedniej świadomości do przestrzegania czasu pracy

    > I jeszcze jedno .... może pracownikowi wolno odmówić pracy w nadgodzinach

    Jeżeli pracodawca postępuje w sposób niezgodny z KP, narusza przepisy,
    zdrowy rozsądek - oczywiście że może odmówić pracy w "rzekomych
    nadgodzinach". Pracodawca nie jest wyrocznią i nie jest nieomylny - a wręcz
    częstokroć w swoim zacietrzewieniu chciałby "eksploatować" pracownika na
    okrągło. Acz nie chciałbym uogólniać - ale w małych, prywatnych firmach
    właśnie tak się dzieje.

    > przewidział nawet, że nie wolno więcej niż 416 nadgodzin w roku pracować

    Art. 151.
    § 3. Liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku z
    okolicznościami określonymi w § 1 pkt 2 nie może przekroczyć dla
    poszczególnego pracownika 150 godzin w roku kalendarzowym.

    > ..... chociaż mam już chyba obejście :))))))

    Masz na myśli lekarzy?

    > A poza tym, to pracodawca decyduje o potrzebie nadgodzin w zależności od
    > potrzeb przedsięprzedsiębiorstwa ... Q2 nie pracownik , nie pracownik

    Ale pracodawca *musi* respektować zapisy KP, a te są dosyć jednoznaczne.
    Art. 151.
    § 1. Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy [...]
    [...] Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie:
    1) [...]
    2) szczególnych potrzeb pracodawcy.

    > Pracownik zawsze jest mądrzejszy :)))))))) ale pracodawcą być nie chce lub
    > nie umie ......
    > więc niech się nie wtrąca :))))))

    I ma ślepo jak koń słuchaći się nie odzywać nawet w sytuacji kiedy są
    łamane jego prawa i jest "wykorzystywany"?
    Ty chyba za dużo oglądałeś "Korzenie" i Kunta Kinte :)))

    > SŁUCHAĆ I PRACOWAĆ !!!!

    Wiesz, dostęp do wiedzy, przepisów jest w obecnych czasach bardzo ogromny -
    ludzie są coraz bardziej "oczytani" - nie muszą już sobie pozwalać by ktoś
    wykorzystywał ich niewiedzę w tej materii.

    Przypominasz jednego gościa z pl.praca.dyskusje - któy często zmienia nicka
    -ale adres stosuje ten sam :)

  • 19. Data: 2006-11-15 18:58:40
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    fart napisał(a):
    > Olgierd i jeszcze jedno ... całe szczęście, że już mnie przestały czytać
    > oszołomy :)))))))

    > pozdrawiam
    >
    > fart

    Powrócę do pracy (szkoleń) w niedzielę
    Cytat z kodeksu pracy :
> [...]
    > a) placówkach handlowych,
    > b) zakładach świadczących usługi dla ludności,
    > c) gastronomii,
    > d) zakładach hotelarskich,
    > e) jednostkach gospodarki komunalnej,
    > f) zakładach opieki zdrowotnej i innych placówkach służby zdrowia przeznaczonych
    > dla osób, których stan zdrowia wymaga całodobowych lub
    > całodziennych świadczeń zdrowotnych,
    > g) jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz placówkach
    > opiekuńczo-wychowawczych, zapewniających całodobową opiekę,
    > h) zakładach prowadzących działalność w zakresie kultury, oświaty, turystyki

    Jak widać, tu nie ma miejsca na szkolenia.

    Andrzej

  • 20. Data: 2006-11-15 20:28:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *fart* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > SŁUCHAĆ I PRACOWAĆ !!!!

    Dobre. Dobre bo polskie.
    Dorośniesz to zrozumiesz w czym rzecz.