  • 1. Data: 2006-11-14 08:40:36
    Temat: egzekucja z nieruchomości
    Od: "witek" <r...@w...pl>

    Witam,
    Czy w przypadku egzekucji z nieruchomości, jeżeli komornik wezwie
    wierzycieli do zapłaty zaliczki na koszty opisu i oszacowania oraz na
    wydatki związane z ogłoszeniami prasowymi, a jeden z wierzycieli nie
    zapłaci to czy będzie dalej brał udział w egzekucji z tej
    nieruchomości i będzie uczestniczył w ewentualnym podziale zysków
    po sprzedaży tej nieruchomości ?

  • 2. Data: 2006-11-14 13:54:46
    Temat: Re: egzekucja z nieruchomości
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:
> [...]
    > zapłaci to czy będzie dalej brał udział w egzekucji z tej
    > nieruchomości i będzie uczestniczył w ewentualnym podziale zysków

    Na logikę rzecz biorąc ta suma powinna zostać potrącona z tego, co mu
    się należy, ale sam jestem ciekaw, czy w praktyce nie ma jakichś głupich
    "haczyków"...

  • 3. Data: 2006-11-14 22:18:07
    Od: k...@g...com

    witek napisał(a):
> [...]
    > zapłaci to czy będzie dalej brał udział w egzekucji z tej
    > nieruchomości i będzie uczestniczył w ewentualnym podziale zysków

    Tak, wierzyciel egzekwujący, który nie uiści zaliczki na poczet
    wydatków związanych z opisem i oszacowaniem nieruchomości będzie
    brał udział w egzekucji (zostanie uwzględniony w planie podziału)
    jeżeli przystąpił do egzekucji z tej nieruchomości.
    Żadne kwoty nie będą mu potrącane!
    Wierzyciel który złoży zaliczkę na poczet opisu i oszacowania
    otrzyma zwrot tych kosztów, będzie nimi obciążony dłużnik.

    Pzdr.

  • 4. Data: 2006-11-15 00:54:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    k...@g...com wrote:

    > Wierzyciel który złoży zaliczkę na poczet opisu i oszacowania
    > otrzyma zwrot tych kosztów, będzie nimi obciążony dłużnik.

    Ooops, faktycznie bzdurę palnąłem ;) No, może lekką nieścisłość
    (powiedzmy: skrót myślowy, to teraz modne ;) ) - ten, co nie uiścił
    kosztów, po prostu nie dostanie ich zwrotu i tyle ;)

  • 5. Data: 2006-11-15 10:32:54
    Od: "witek" <r...@w...pl>

> [...]
    > Wierzyciel który złoży zaliczkę na poczet opisu i oszacowania
    > otrzyma zwrot tych kosztów, będzie nimi obciążony dłużnik.

    A co jeżeli egzekucja z nieruchomości będzie nieskuteczna. Czy wtedy
    komornik nie obciąży kosztami opisu i oszacowania wierzycieli,
    którzy wcześniej nie płacili, a brali udział w egzekucji.
    pozdr
    pka

  • 6. Data: 2006-11-15 18:07:30
    Od: k...@g...com

> [...]
    > komornik nie obciąży kosztami opisu i oszacowania wierzycieli,
    > którzy wcześniej nie płacili, a brali udział w egzekucji.

    Kodeks postępowania cywilnego nie ma instrumentu prawnego, dzięki
    któremu komornik mógłby obciążyć kosztami opisu i oszacowania
    nieruchomości pozostałych wierzycieli egzekwujących, w przypadku
    bezskutecznej egzekucji z nieruchomości.

    Pzdr.