  • 1. Data: 2006-11-14 09:24:28
    Temat: uwowa zlecenie a zwolnienie
    Od: "max" <a...@a...ds>

    witam
    ostatnimi czasy pracowałam w pewnej firmie na umowę zlecenie przez okres
    9-ciu miesięcy.Co trzy miesiące otrzymywałam kolejną umowę.W dziesiątym
    miesiącu dostałam ustne wypowiedzenie tj. w miesiącu sierpniu a umowę miałam
    zawartą do końca września.
    W sierpniu już po zwolnieniu dowiedziałam się że jestem w ciąży.Czy w
    związku z tym,firma w której zostałam zwolniona może przyjąć mnie z powrotem
    do pracy?
    W obecny stanie trudno będzie mi znaleźć inną pracę.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-14 09:41:36
    Temat: Re: uwowa zlecenie a zwolnienie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ejc20b$5jq$1@inews.gazeta.pl max <a...@a...ds> pisze:

> [...]
    > 9-ciu miesięcy.Co trzy miesiące otrzymywałam kolejną umowę.W dziesiątym
    > miesiącu dostałam ustne wypowiedzenie tj. w miesiącu sierpniu a umowę
    Nie dostałaś wypowiedzenia, bo to dotyczy pracowników zatrudnionych na umowę
    o pracę. Z Tobą rozwiązano umowę cywilno-prawną, nie znając jej zapisów nie
    sposób ocenić czy prawidłowo.

    > W sierpniu już po zwolnieniu dowiedziałam się że jestem w ciąży.Czy w
    > związku z tym,firma w której zostałam zwolniona może przyjąć mnie z
    > powrotem do pracy?
    Ogólnie fakt ciąży jest bez znaczenia na gruncie umowy-zlecenia.

    > W obecny stanie trudno będzie mi znaleźć inną pracę.
    Być może rozwiązaniem będzie wykazanie, że charakter wykonywanej pracy
    wypełniał przesłanki art. 22 §1 KP i w związku z art. 22 §1^1 oraz §1^2
    faktycznie istniał stosunek pracy. Wówczas do Twojej sytuacji będą miały
    zastosowanie zapisy kodeksu pracy. Ale to wymaga przeprowadzenia sprawy
    przed sądem pracy.

    Jotte