  • 31. Data: 2006-11-16 17:40:10
    Temat: Re: Szkolenie BHP jako godziny nadliczbowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, Olgierd wrote:

    > Jest błędem. Zgodnie z art. 29 par. 1 pkt 3 kp umowa o pracę powinna
    > wskazywać wynagrodzenie, nie zaś podstawy do obliczenia wynagrodzenia.

    Ja tak z ciekawości: ustalenie wszystkich składników jest niemożliwe.
    Klasyka: premia regulaminowa. Coś w stylu "15% wypracowanego zysku".
    Czy mam wnioskować, że prawidlowe będzie odesłanie z umowy do regulaminu
    wynagradzania, w podanym przez farta przykładzie "...oraz dodatków
    za pracę poza godzinami 17:00 - 5:00 wg regulacji regulaminu"?

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2006-11-16 19:38:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Gotfryd Smolik news* stuknęła w
    klawisze i oto co powstało:

> [...]
    > wynagradzania, w podanym przez farta przykładzie "...oraz dodatków za
    > pracę poza godzinami 17:00 - 5:00 wg regulacji regulaminu"?

    Szczerze mówiąc nigdy się nie spotkałem z tym, aby budziło
    wątpliwości to, że premia - uznaniowa, regulaminowa, prowizyjna -
    obliczana jest na podstawie pewnych przesłanek, nie zaś wskazana "na
    sztywno".
    Wynika to skądinąd z tego, że premia nie jest kodeksowym składnikiem
    wynagrodzenia, lecz wynika właśnie np. z regulaminu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 33. Data: 2006-11-17 23:48:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, Olgierd wrote:

    > Wynika to skądinąd z tego, że premia nie jest kodeksowym składnikiem
    > wynagrodzenia, lecz wynika właśnie np. z regulaminu.

    Mhm.
    A przekroczenie wymiaru dodatku poza minimum jest "kodeksowe"?
    Jak widzę w KP określony jest jego dolny limit - żeby było śmieszniej...
    procentowo :) (do stawki minimalnej, art.151[7])

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2006-11-18 08:08:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > widzę w KP określony jest jego dolny limit - żeby było
    > śmieszniej...
    > procentowo :) (do stawki minimalnej, art.151[7])

    Wiem, że to zabawne ale cóż - dura lex sed lex. Pracodawca może
    ustalić inną stawkę w regulaminie wynagradzania. No i są przepisy
    branżowe (np. w okolicach art. 35 ustawy o ZOZ, zdaje się, że w Karcie
    Nauczyciela itd.)