    From: Artur <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkolenie BHP jako godziny nadliczbowe
    Date: Wed, 15 Nov 2006 16:43:04 +0100

    Dnia Wed, 15 Nov 2006 16:08:11 +0100, fart napisał(a):

    > Dobra ... Olgierd ... umówmy się co do jednego ........
    > Co innego Twoja teoria ... co innego życie .....

    Obawiam się że "teoria Olgierda" nie jest jego teorią, tylko kodeksowymi
    określeniami. Ponadto, Olgierd (tak wynika z archiwalnych postów tej grupy)
    ma dosyć dobre rozeznanie w tej "branży" oraz w orzeczeniach i ogólnie
    interpretacjach KP.

    > Pytanie brzmiało ....Q2 ....:
    > Czy wolno zorganizować szkolenie z zakresu bhp w godzinach nadliczbowych ...
    > Moje zdanie jest następujące ....
    >
    > Q2 WOLNO .....
    >
    > Nie ma nigdzie w przepisach zakazu. ............

    Ale też i obowiązku uczestnictwa w nim przez pracowników w tym okresie i
    czasie.

    > bo jest to jedyne szkolenie, którego czas zaliczany jest wg przepisów do
    > czasu pracy

    Czy jeżeli pracodawca "skieruje" pracownika na np. kurs operatora koparki -
    to zakładasz że koszty ponosić ma pracownik??
    I że na kurs ma uczęszczać w "swoim czasie wolnym"?

    > i jeśli wypadnie w godzinach nadliczbowych to nic nie szkodzi ..... przecież
    > to nie ma znaczenia

    :)

    > Nie czepiaj się organizacji czasu pracy ... bo zaraz wejdziemy a filozofów
    > pracy ... a tego bym nie chciał ......

    Ale to jest bardzo ważny aspekt dla prowadzenia przedsiębiorstwa -
    organizacja pracy.

    > póki co .... to ani pracodawcy ani tym bardziej pracownicy nie mają
    > odpowiedniej świadomości do przestrzegania czasu pracy

    > I jeszcze jedno .... może pracownikowi wolno odmówić pracy w nadgodzinach
    > ????????

    Jeżeli pracodawca postępuje w sposób niezgodny z KP, narusza przepisy,
    zdrowy rozsądek - oczywiście że może odmówić pracy w "rzekomych
    nadgodzinach". Pracodawca nie jest wyrocznią i nie jest nieomylny - a wręcz
    częstokroć w swoim zacietrzewieniu chciałby "eksploatować" pracownika na
    okrągło. Acz nie chciałbym uogólniać - ale w małych, prywatnych firmach
    właśnie tak się dzieje.

    > przewidział nawet, że nie wolno więcej niż 416 nadgodzin w roku pracować

    Art. 151.
    § 3. Liczba godzin nadliczbowych przepracowanych w związku z
    okolicznościami określonymi w § 1 pkt 2 nie może przekroczyć dla
    poszczególnego pracownika 150 godzin w roku kalendarzowym.

    > ..... chociaż mam już chyba obejście :))))))

    Masz na myśli lekarzy?

    > A poza tym, to pracodawca decyduje o potrzebie nadgodzin w zależności od
    > potrzeb przedsięprzedsiębiorstwa ... Q2 nie pracownik , nie pracownik

    Ale pracodawca *musi* respektować zapisy KP, a te są dosyć jednoznaczne.
    Art. 151.
    § 1. Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy [...]
    [...] Praca w godzinach nadliczbowych jest dopuszczalna w razie:
    1) [...]
    2) szczególnych potrzeb pracodawcy.

    > Pracownik zawsze jest mądrzejszy :)))))))) ale pracodawcą być nie chce lub
    > nie umie ......
    > więc niech się nie wtrąca :))))))

    I ma ślepo jak koń słuchaći się nie odzywać nawet w sytuacji kiedy są
    łamane jego prawa i jest "wykorzystywany"?
    Ty chyba za dużo oglądałeś "Korzenie" i Kunta Kinte :)))

    > SŁUCHAĆ I PRACOWAĆ !!!!

    Wiesz, dostęp do wiedzy, przepisów jest w obecnych czasach bardzo ogromny -
    ludzie są coraz bardziej "oczytani" - nie muszą już sobie pozwalać by ktoś
    wykorzystywał ich niewiedzę w tej materii.

    Przypominasz jednego gościa z pl.praca.dyskusje - któy często zmienia nicka
    -ale adres stosuje ten sam :)