  • 1. Data: 2006-11-14 10:27:27
    Temat: Szkolenie BHP jako godziny nadliczbowe
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Witam, czy mogę przeprowadzić szkolenie okresowe BHP dla pracowników w
    godzinach nadliczbowych tj. po przepracowanych normalnych 8h pracy ?
    Czy pracownik może odmówić pozostania na takim szkoleniu podpierając się
    zakończeniem pracy na dany dzień ?
    Proszę o odpowiedzi zgodne z literą prawa pracy.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    "Nigdy nie kłóć się z głupcem.
    Najpierw ściągnie Cię do swojego poziomu,

  • 2. Data: 2006-11-14 14:48:37
    Temat: Re: Szkolenie BHP jako godziny nadliczbowe
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Witam, czy mogę przeprowadzić szkolenie okresowe BHP dla pracowników w
    > godzinach nadliczbowych tj. po przepracowanych normalnych 8h pracy ?

    Tak
    Art. 2373.

    § 3. Szkolenia, o których mowa w § 2, odbywają się w czasie pracy i na koszt
    pracodawcy.

    > Czy pracownik może odmówić pozostania na takim szkoleniu podpierając się
    > zakończeniem pracy na dany dzień ?

    Nie ma prawa odmówić ..... tak samo, jak nie ma prawa odmówić pracy w
    godzinach nadliczbowych
    Art. 211. Przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
    jest podstawowym obowiązkiem pracownika. W szczególności pracownik jest
    obowiązany:

    1) znać przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, brać udział w
    szkoleniu i instruktażu z tego zakresu oraz poddawać się wymaganym egzaminom
    sprawdzającym,

    > Proszę o odpowiedzi zgodne z literą prawa pracy.

    Ja tam liter nie znam .... ale przytaczam parę grafów

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2006-11-14 14:54:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 14 Nov 2006 15:48:37 +0100, fart napisał(a):

    > Tak
    > Art. 2373.
    >
    > § 3. Szkolenia, o których mowa w § 2, odbywają się w czasie pracy i na koszt
    > pracodawcy.

    Z przytoczonego przepisu wynika, że jest to niedopuszczalne. Nadgodziny
    są dopuszczalne wyłącznie w sytuacjach określonych w art. 151 par. 1 kp i
    nie ma tam mowy o szkoleniu BHP (na pewno nie można tu zaliczyć
    szczególnych potrzeb pracodawcy).

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 4. Data: 2006-11-14 15:48:43
    Od: "fart" <a...@w...pl>

> [...]
    > są dopuszczalne wyłącznie w sytuacjach określonych w art. 151 par. 1 kp i
    > nie ma tam mowy o szkoleniu BHP (na pewno nie można tu zaliczyć

    A kto tak powiedział ???????
    Art. 151. § 1. Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu
    pracy, a także praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy,
    wynikający z obowiązującego pracownika systemu i rozkładu czasu pracy,
    stanowi pracę w godzinach nadliczbowych. Praca w godzinach nadliczbowych
    jest dopuszczalna w razie:

    1) konieczności prowadzenia akcji ratowniczej w celu ochrony życia lub
    zdrowia ludzkiego, ochrony mienia lub środowiska albo usunięcia awarii,

    2) szczególnych potrzeb pracodawcy.

    I Twierdzę, że szczególną potrzebą jest przeprowadzenie szkolenia w
    godzinach nadliczbowych ze względu na brak takiej możliwości w normalnych
    godzinach pracy.

    Tak samo jak szkolenie bhp przeprowadzana w dniach wolnych ... np. sobota,
    niedziela ... może nie wolno ?????? :)))

    pozdrawiam

    fart

  • 5. Data: 2006-11-14 19:33:25
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 14 Nov 2006 16:48:43 +0100, fart napisał(a):

    > Tak samo jak szkolenie bhp przeprowadzana w dniach wolnych ... np. sobota,
    > niedziela ... może nie wolno ?????? :)))

    Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 6. Data: 2006-11-14 21:41:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *fart* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > I Twierdzę, że szczególną potrzebą jest przeprowadzenie szkolenia w
    > godzinach nadliczbowych ze względu na brak takiej możliwości w
    > normalnych godzinach pracy.

    Zważ proszę, że to ma być *szczególna* potrzeba pracodawcy. Nie ma
    czegoś takiego jak "brak możliwości".

    > Tak samo jak szkolenie bhp przeprowadzana w dniach wolnych ... np. sobota,
    > niedziela ... może nie wolno ?????? :)))

    Nie wolno, a raczej - nie powinno się.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 7. Data: 2006-11-14 21:43:04
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    fart napisał(a):

    > Nie ma prawa odmówić ..... tak samo, jak nie ma prawa odmówić pracy w
    > godzinach nadliczbowych

    Troche mijasz sie z prawda. W niektorych przypadkach pracownik ma prawo
    nie godzic sie na prace w godzinach nadliczbowych - czytaj zeby do tego
    doszlo to pracownik musi wyrazic zgode.

    Jacek

  • 8. Data: 2006-11-15 04:48:37
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Troche mijasz sie z prawda. W niektorych przypadkach pracownik ma prawo
    > nie godzic sie na prace w godzinach nadliczbowych - czytaj zeby do tego
    > doszlo to pracownik musi wyrazic zgode.

    NO NIE RÓB JAJ !!!!!!!!!!!!!!! Q2

    Pracownik wyraził ochotę i zgodę na pracę w każdych godzinach i na zasadach
    przewidzianych w kodeksie w umowie o pracę oraz zapoznając się z
    wewnętrznymi przepisami w przedsiębiorstwie .......
    Nie sądzisz chyba, że będę błagał pracownika po pozostanie w pracy w
    godzinach nadliczbowych ?????? (już mi podniosłeś adrenalinę) :))))))

    Nooooooooooo !!!!

    ma pracować w godzinach nadliczbowych ... a odmówić mu można tylko zgodnie z
    przepisami zamieszczonymi w kodeksie i qniec

    pozdrawiam
    fart

  • 9. Data: 2006-11-15 10:16:11
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 lis o godzinie 16:48, na pl.soc.prawo, fart napisał(a):

    > I Twierdzę, że

    Fart - dawno cię tu ie było z tymi swoimi twierdzeniami.
    Ale przyznać trzeba ci rację - w dalszym ciągu pierdo...z od rzeczy.

  • 10. Data: 2006-11-15 10:37:57
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Fart - dawno cię tu ie było z tymi swoimi twierdzeniami.
    > Ale przyznać trzeba ci rację - w dalszym ciągu pierdo...z od rzeczy.

    a f kturym miejscu ????

    pozdawiam
    fart