  • 131. Data: 2005-05-26 00:04:51
    Temat: Re: Swiadkowie Jehovy, juz dosc
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: lukasz sczygiel [Wed, 25 May 2005 22:52:34 +0100]:

    > Oswiec mnie czy rowniez nie akceptuja przeszczepow?

    Alez akceptuja. Tzn., mowiac dokladniej, kazdy zostawia
    to wlasnemu sumieniu -- i faktycznie, za przeszczep sie
    nie wylatuje. Szkoda ze zaden SJ jednak nie potrafil mi
    jak dotad wyjasnic, jak oni te organy odkrwawiaja, zeby
    nie wprowadzac do organizmu krwi dawcy... ;)

    > Dlaczego traktuja nauke wybiorczo?

    Z przyzwyczajenia. Biblie tez przeciez traktuja wybiorczo.

    > Wybiorczosc wg. mnie polega na tym ze chetnie korzystaja
    > z elektrycznosci produkowanej w elektrowniach jadrowych

    Niedlugo, niedlugo. Przejrzyj obrazki: w ich raju nie ma
    ani sztuki kabli ;)

    Kira

  • 132. Data: 2005-05-26 04:34:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > Jak zwykle przesadzasz. Byc moze lubisz z losowo wybranymi bliznimi
    > wymieniac plyny ustrojowe - Oni nie lubia. Ich wybor. Troche
    > tolerancji, tatko. Na pewno nie Ci zaszkodzi... ;)

    Już taki jeden miał obsesję na punkcie płynów ustrojowych.

    Źle skończył, a z nim świat.

    Dobrze, że to tylko film był... ale też i poważne ostrzeżenie przed
    wszystkimi maniakami z tą konkretnie obsesją ;->

  • 133. Data: 2005-05-26 04:36:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Twój argument jest bezsensowny, bo ja porównałem dwie religie, a Ty
    > religię z oczywistym w każdej kulturze przestępstwem.

    Porównałeś? Na takiej samej zasadzie, jak to wróbelek, co ma jedną nóżkę
    bardziej?

    Z niczym nie porównałeś, serdeńko - przeczytaj, co sam napisałeś.

    Stwierdziłeś tylko, że dana grupa społeczna była zdelegalizowana i nie
    zniknęła - jako argument przeciwko delegalizacji.

    Ja podałem przykład drugiej takiej grupy społecznej.

  • 134. Data: 2005-05-26 04:41:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grandalf wrote:

    > A ile musi zginąć po przyjęciu transfuzji? 500? 1000? 2000? Żebyś
    > wiedział, że to nie jest taki super sposób jak wszyscy myślą!

    Prawidłowo przeprowadzona transfuzja nie powoduje choćby najmniejszego
    zagrożenia (pomijam już taki detal, że dość trudno ją przeprowadzić
    nieprawidłowo - wliczam w to kontolę krwi dawcy) i odsetek groźnych
    błędów w porównaniu z bezlikiem transfuzji ratujących życie jest pomijalny.

    A jak ktoś coś zrobi nieprawidłowo... Cóż - ilu ludzi zginęło od
    niewłaściwego jedzenia? Bogu dzięki nie wpadliście jeszcze na głodzenie
    dzieci "na wszelki wypadek".

  • 135. Data: 2005-05-26 05:06:13
    Temat: Re: NAJLEPSZY SPOSÓB na Swiadków Jehovy,pomaga
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grandalf wrote:

    > Ależ oczywiście, bo trzeba znać biblie żeby to wiedzieć.

    Przepraszam bardzo, a którą wersję? ;->

  • 136. Data: 2005-05-26 06:41:16
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    lukasz sczygiel napisał(a):

    > A dlaczego nie? Sam sobie przeczysz twierdzisz ze SJ nie klamia, maja
    > wysoka kulture osobista a tu kazesz mi zakladac ze moga nie mowic
    > prawdy. WG. mnie sprawa jest prosta. Jesli czegos nie jestem pewien to
    > mowie "wg mnie" albo "wydaje mi sie". A jesli slysze od SJ kategoryczne
    > stwierdzenie to po prostu wierze mu.

    Nie żadaj od innych doskonałości jak sam jesteś nie doskonały.

    > Zgadzam sie. I Gdybym te informacje uzyskal od jednej osoby albo od osob
    > z waskiego grona to bym traktowal je z ostroznoscia.
    > A tak nie bylo. 5 lat chodzilem do jednej klasy ze SJ i poznalem go na
    > tyle dobrze aby stwierdzic ze nie rozni sie on od innych moich kolegow.
    > Znam rowniez jego rodzine. I tez sa tacy jak inni. Nie lepsi ani nie gorsi.

    Są ŚJ i tacy którzy się za nich podają, ale to łatwo rozróżnić.

    > Oczywiscie ze moga sie mylic. Nie zabraniam tego nikomu. Ale jesli ktos
    > wychodzi
    > nauczac przypadkowych ludzi to chyba jest na tyle kompetentny aby mowic
    > prawde?

    ŚJ idą nauczać o Biblii, a nie sprawach w ich organizacji.

    > A to ze mogl byc SJ od miesiaca nie jest wytlumaczeniem tego ze mowil to
    > co mowil. Powtorze: jesli nie jestem pewien czegos i jest to moje
    > przypuszczenie to wystarczy to zaznaczyc. A on nie tylko stwierdzil to
    > dobitnie ale rowniez powtorzyl to parokrotnie.

    Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Kiedy to słyszałeś? Na pewno napiszesz,
    że nie dawno, no ale ja nie mam tego jak sprawdzić. Pół roku temu chyba
    tez bym tak powiedział.

    > Dobrze. Nie zmuszam nikogo do tranfuzji. To sprawa samych SJ. Tyle ze
    > dla mnie jest to dziwne.
    > Oswiec mnie czy rowniez nie akceptuja przeszczepow?

    No niestety, coś słyszałem, ale nie chce nikogo wprowadzać w błąd i się
    nie wypowiem. Może kiedyś.

    > Dlaczego traktuja nauke wybiorczo?

    Ależ w żadnym wypadku.

    > Wybiorczosc wg. mnie polega na tym ze chetnie korzystaja z
    > elektrycznosci produkowanej w elektrowniach jadrowych a neguja wyniki
    > datowan metoda wegla c14?

    a czy Biblia temu zabrania?

    > O teorie ewolucji nawet nie pytam bo dojdziemy do dyskusji na temat
    > dlaczego jedne fragmenty biblii nalezy odczytywac doslownie a inne
    > alegorycznie.

    W Biblii jest dosłownie napisane jak powstało życie. Poza tym logiczne
    myśle kładzie ewolucje na łeb na szyje. Jakby brać wszystko na poważnie
    co jest napisane to byłby idiotyzm, ale żeby to zrozumieć trzeba
    dobitnie studiować Biblie.

    > Powtorze pytanie gdzie widzisz oczernienie/klamstwo?
    Niżej.
    > A moze uwazasz ze SJ sa jednak lepsi? To stwierdzenie bylo by juz na
    > pograniczu pychy (tak mi sie wydaje)

    To dobrze, że Ci się wydaje bo nadużywasz tu tego słowa.

    > A jak ja sobie to mysle? I gdzie napisalem ze robia to nalogowo?

    Tak było można zinterpretować to co napisałeś.

    > Nie musisz. Uslyszalem to na wlasne uszy, nie powtarzam plotek.

    Plotki też się słyszy na własne uszy.

    > Nie lubie mowic obcym osobom o swoim zyciu.

    A kto Ci każe? Sądzisz, że jak powiesz, że masz egzamin to od razu o
    żuciu? Nie popadaj w skrajności.

    > W zyczenia nie watpie.
    > Sadze ze grzeczne "nie, dziekuje" powinno wystarczyc.

    Dlaczego nie już wyjaśniłem.

    > Tez tak sadze. Nie wiem jakie odniosles wrazenie ale zapewniam cie ze
    > inni chrzescijanie tez sa poprostu dobrymi ludzmi.

    Ależ na pewno. Tylko stosunek dobrych do złych w KK jest dużo mniejszy u ŚJ.

    > No to niestety nie prawda. Gdy wychodza to mowia ze znowu pojawia sie za
    > np. miesiac. ale nie pojawiaja sie ani po 4 tygoniach ani po rownym
    > miesiacu. czasem tydzien pozniej czasem kilka dni wczesniej i przychodza
    > o roznych porach. Zrozum ze dzis mamy telefony i umowic sie na kilka dni
    > wczesniej na wizyte to nie problem.
    > Mieszkamy na wsi. Jest tu duzo pracy. Taka nagla wizyta caklowicie
    > dezorganizuje zycie.

    Nie wiem co nimi kierowało, ale może się już przyzwyczaili. Ale i na to
    jest sposób.

    > A czy zapowiedzenie wizyty jest czyms nadzwyczajnym?

    To nie jest takie łatwe jak myślisz.

> [...]
    > wrecz identyczna. Machniecie reka i stwierdzenie w rodzaju "daj spokoj z
    > nimi". Zapytalem "dlaczego?". Odpowiedz zawsze zaczela sie od "bo
    > chodza i zaczepiaja" a potem kilka innych argumentow typu "wciagaja w
    > dyskusje, ktorej nie chce", "sa uparci mimo ze nie maja racji" itp.
    > Nie chodzi mi o sama dyskusje bo jesli jest poparta konkretnymi
    > argumentami to jest ona wartosciowa nawet jesli zaden z dyskutantow nie
    > zmieni zdania. Ale zwroc uwage ze nikomu nie podobalo sie to ze nie
    > mozna powiedziec "nie, dziekuje" i oczekiwac pozadanego skutku.

    No cóż, ŚJ taki mają obowiązek i go spełniają, a że czasem nadgorliwie
    to wynika z niedoskonałości. Na pewno nie chcą źle.

    --
    Nie chcesz płacić prowizji? To nie płać na www.swistak.pl
    Nie masz konta? To załóż. Rejestracja trwa 2 min,

  • 137. Data: 2005-05-26 12:13:46
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-26 06:36 Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    >
    > Stwierdziłeś tylko, że dana grupa społeczna była zdelegalizowana i nie
    > zniknęła - jako argument przeciwko delegalizacji.

    Przeciwko delegalizacji za POGLĄDY a nie czyny sprzeczne z naturą.
    Zastanów się trochę.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 138. Data: 2005-05-26 12:31:06
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Wojtek Szweicer [Thu, 26 May 2005 14:13:46 +0200]:

    > Przeciwko delegalizacji za POGLĄDY a nie czyny sprzeczne
    > z naturą. Zastanów się trochę.

    No dobra, to ja sie zastanawiam tak:

    - Od kiedy zabijanie sie nawzajem jest sprzeczne z ludzka
    natura? Odnosze wrazenie, ze zabijalismy sie od zawsze.
    - Od kiedy doprowadzanie do smierci wlasnych dzieci jest
    zgodne z natura? Odnosze wrazenie, ze to akurat nie jest
    a przeciez m.in. na tym polegaja te ich poglady.

    No to nie wiem, ale jak sie jeszcze zastanowic?...

    Kira

  • 139. Data: 2005-05-26 13:10:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Przeciwko delegalizacji za POGLĄDY a nie czyny sprzeczne z naturą.
    > Zastanów się trochę.

    Sam się zastanów.

    Primo: poglądy prowadzą do czynów - i w przypadku ŚJ minimum raz
    doprowadziły.

    Secundo: co jest nienaturalnego w zabijaniu obcych ludzi z chęci zysku?
    Jest to niewątpliwie złe, ale jak najbardziej naturalne (wystarczy
    popatrzeć na tzw. naturę).

    Tertio: jeśli już to nienaturalne jest poświęcanie własnych dzieci dla
    'idei' opartej na pomyłce tłumacza.

  • 140. Data: 2005-05-26 13:54:11
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Kira napisał(a):

    > - Od kiedy doprowadzanie do smierci wlasnych dzieci jest
    > zgodne z natura? Odnosze wrazenie, ze to akurat nie jest
    > a przeciez m.in. na tym polegaja te ich poglady.

    To teraz mnie zaskoczyłaś. Weź się zastanów czasami co piszesz.