  • 1. Data: 2003-07-10 14:45:30
    Temat: Swiadectwo pracy a pieczatka imienna pracodawcy
    Od: "pawelf" <f...@v...com.pl>

    Dzisiaj zostalem odeslany z UP, bo na swiadectwie pracy jest pieczatka firmy
    z podpisem szefa (pracodawcy), a nie jego pieczatka imienna. Chodzilo cos o
    ubezpieczenie chyba.
    Ktos wie o co w tym wszystkim chodzi?

  • 2. Data: 2003-07-11 07:22:57
    Od: "Magda" <m...@g...com.pl>

    Świadectwo pracy winno być wypełnione zgodnie ze wzorem, który stanowi
    załącznik do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15
    maja 1996 r. (Dz.U. z 1996, Nr 60, poz. 282 z późn. zm.) w sprawie
    szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i
    prostowania.
    Pod świadectwem winna widnieć pieczęć i podpis pracodawcy.
    Masz 7 dni od otrzymania świadectwa na wystąpienie z wnioskiem do pracodawcy
    o jego sprostowanie - art. 97 par. 2 ze znaczkiem 1 kodeksu pracy.
    Z praktyki wiem, że jeśli przekroczyłeś ten termin, to zazwyczaj i tak
    pracodawca sprostuje Ci świadectwo, bo nie chce włóczyć sie po sądach.
    Pozdr
    Magda

  • 3. Data: 2003-07-11 09:08:38
    Od: w...@p...onet.pl

    > Z praktyki wiem, że jeśli przekroczyłeś ten termin, to zazwyczaj i tak
    > pracodawca sprostuje Ci świadectwo, bo nie chce włóczyć sie po sądach.
    > Pozdr
    > Magda

    tak z czystej ciekawości:
    1) jesteś pracodawcą piszesz notorycznie wadliwe świadectwa pracy i je
    prostujesz bo nie chcesz się włóczyc po sądach ?
    2) jesteś pracownikiem i z dużą częstotliwością wpadasz na niedouczonych
    pracodawców, którzy nie potrafią wystawić świadectwa pracy, a Ty na miejscu nie
    widzisz błędu i po terminie wystepujesz do pracodawcy itd.?
    3) prcujesz w "sądach" i nie ma spraw z zakresu sprostowania świadectw pracy
    stąd wniosek, że pracodawcy prostują po terminie, bo nie chcą się włóczyć ?
    4) prowadzisz działalności z zakresu pośrednictwa przy prostowaniu świadectw
    pracy i miemasz częste zlecenia ergo częste kontakty z pracodawcami i tak
    mówisz, a jak mówisz to już mówisz, no bo wiesz co mówisz ?
    5) pracujesz w pośredniaku i często ganiasz ludzi po sprostowanie do pracodawcy
    i oni przynoszą prawidłowo wystawione świadectwa pracy w miarę szybko, stąd
    wniosek że "nie włóczyli sie po sądach"?
    6) masz licznych znajomych pracowników/pracodawców i patrz pkt 1 i 2 ?
    7) tak sobie napisałaś "z praktyki" ?

    nie to żebym się czepiał, tylko tak mnie zainteresowało, kiedy się ma praktykę
    przy prostowaniu świadectw pracy.
    Paweł

  • 4. Data: 2003-07-11 09:37:00
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tak z czystej ciekawości:
    [...]
    > nie to żebym się czepiał, tylko tak mnie zainteresowało, kiedy się ma
    praktykę
    > przy prostowaniu świadectw pracy.
    > Paweł

    Moze ma sie kolezanki "kadrowe" w wielu firmach ?

    Boguslaw