  • 1. Data: 2003-02-11 10:31:37
    Temat: Świadczenie usług za granicą
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam,
    Jakie są uwarunkowania świadczenia usług przez polskie firmy w krajach UE i
    pozostałych. Podpowiedźcie gdzie mogę znależć na ten temat informację.
    pzdr

  • 2. Data: 2003-02-11 10:35:17
    Temat: Re: Świadczenieusług za granicą
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Jakie są uwarunkowania świadczenia usług przez polskie firmy w krajach UE
    : pozostałych.

    prawne
    polityczne
    socjologiczne
    psychologiczne
    kulturowe
    itd

    : Podpowiedźcie gdzie mogę znależć na ten temat informację.

    odpowiednio:
    literatura prawnicza
    środki masowego przekazu danego kraju
    literatura socjologiczna
    literatura psychologiczna
    hmmm, tubylcy
    itd.

    pozdrawiam

    marcin
    ps. czy mógłbyś sformułować pytanie w sposób umożliwiający odpowiedź?

    --
    John Smith
    licensed legal advisor in neverexisting law.

  • 3. Data: 2003-02-11 10:57:30
    Od: l...@p...onet.pl

    Cholera a wydawało mi się że postawiłem je jasno. Wydawało mi się ...
    OK. Jestem właścicielem spółki z o.o. Otrzymałem zapytanie ofertowe dotyczące
    wykonania usługi dla zleceniodawcy na terenie 1. Niemiec, 2. Holandii, 3 Rosji,
    Zleceniodawcy mają siedzibę w tych trzech krajach. Czyli mamy pojechać do np
    Niemiec i zrobić w fabryce zleceniodawcy i na jego zlecenie remont linii
    produkcyjnej. Pytanie jest takie. Czy musimy uzyskać specjalne zezwolenia tych
    krajów na wykonanie usługi, którą zleci mi przedsiębiorca z tych poszczególnych
    krajów
    pzdr i dzięki

  • 4. Data: 2003-02-11 11:02:57
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-02-11 12:50:01
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 6. Data: 2003-02-11 12:51:48
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message

> [...]
    E tam. A nie europejskie?

    > proponuję zwrócić się z tym pytaniem do jakiejś kancelarii, która ma
    > siedziby w każdym z tych krajów (i w polsce) :-) ).

    I zapytać, czy potrzebują jakiś zewoleń na świadczenia centrali wobec
    oddziału i vice versa.

    Świadcz ile wlezie - niczego Ci nie trzeba. Po prostu wyeksportujesz usługi.

    Depi.

  • 7. Data: 2003-02-11 13:28:16
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]

    Ma u sibie - to wystarcza.

    > 2. czy jest tam przedsiębiorcą?

    W jakim sensie i czemu miałaby być?

    > 3. czy ma prawo prowadzić prace budowlane?

    To już ciekawsze.

    > 4. pracownicy

    Spoko.

    > itd itd.

    Weź przykład usług konsultingowych, napisania artykułu lub książki, serwisu
    sprzętu komputerowego etc. Sprawa z budowaniem może się faktycznie rozbić i
    jakieś administracyjne bariery, ale zasadą jest swoboda świadczenia usług.
    AFAIK.

    Depi.

  • 8. Data: 2003-02-11 13:28:31
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 9. Data: 2003-02-11 13:46:32
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <071101c2d1e1$48899c60$a740200a@zm> Marcin Surowiec napisał(a):
> [...]
    > "Dlaczego potrzebuję paszportu żeby wjechać do polski. przecież wy jesteście
    > w Unii. Nie? no to co przecież niedługo będziecie"

    Pracujesz w SG, czy może hobbystystycznie zajmujesz się obserwowaniem
    ludzi przekraczających granice? :D

    PPNMSP
    --
    Samotnik