  • 1. Data: 2003-02-11 10:24:14
    Temat: ciaza. dzialalnosc gosp. i ZUS
    Od: "Daniel" <b...@k...lm.pl>

    Witam!
    Chcialbym prosic o porade w ponizszej sprawie. Jezeli bylo to juz poruszane
    na grupie, prosze o adres archiwum grupy...
    Czy kobieta prowadzaca dzialalnosc gosp. ktora zajdzie w ciaze i pojdzie na
    zwolnienie bedzie otrzymywac swiadcznie z ZUS'u? W jakiej wysokosci ( 80%,
    100 % )? Czy pozniej po urodzeniu dziecka bedzie mogla isc na urlop
    maciezynski ( czy jak to sie tam nazywa ). Na jaki okres i jaka bedzie
    wyskosc swiadczenia?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    buggy

  • 2. Data: 2003-02-11 17:40:34
    Temat: Re: ciaza. dzialalnosc gosp. i ZUS
    Od: "marta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel" <b...@k...lm.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z gory dziekuje za odpowiedz.
    > buggy
    >
    > z tego co wiem to kobieta prowadząca działalność gospodarczą będzie
    otrzymywać świadczenie z ZUS tzw. zasiłek macieżyński, który wynosi 100%
    wynagrodzenia, po urodzeniu dziecka będąc na urlopie macieżyńskim również
    otrzymuje to świadczenie, przy pierwszym dziecku prze okres 16 tygodni, przy
    kolejnym dziecku okres ten jest dłuższy, zachęcam do odwiedzania stron ZUS,
    tam są dokładne info
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-02-12 06:08:27
    Od: "Daniel" <b...@k...lm.pl>

    Użytkownik "marta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przy
    > kolejnym dziecku okres ten jest dłuższy,

    a czy przypadkiem nie zmienilo sie cos od nowego roku w tej materii?

    >zachęcam do odwiedzania stron ZUS,
    > tam są dokładne info

    Strony ZUS'u odwiedzalem, ale znalazlem jedynie odnosniki do dziennikow
    ustaw. Jakos brak mi entuzjazmu do przekopywania sie przez ten belkot...

  • 4. Data: 2003-02-12 09:32:07
    Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl>

    Czy widzieliście tą reklamę, w której "Daniel"
    <b...@k...lm.pl> mówi:

    >Strony ZUS'u odwiedzalem, ale znalazlem jedynie odnosniki do dziennikow
    >ustaw. Jakos brak mi entuzjazmu do przekopywania sie przez ten belkot...

    Ostatnio dowiadywałam sie dokładnie w takiej sprawie, ponieważ mnie
    również dotyczy, i dowiedziałam się, że jeśli kobieta nigdzie nie jest
    zatrudniona na etat, a prowadzi DG i opłaca własne składki, to
    przysługuje jej zasiłek macierzyński w wysokości średniej podstawy ZUS z
    ostatniego roku (bodajże). Nie przysługuje jej urlop macierzyński.

    Agnieszka
    --
    .-._ http://www.pieski.tukan.pl/ - niestety zdechło
    {_}^ )' Agnieszka Krysiak

  • 5. Data: 2003-02-12 10:46:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 12-02-2003 10:32, Użytkownik Agnieszka Krysiak napisał:

> [...]
    > przysługuje jej zasiłek macierzyński w wysokości średniej podstawy ZUS z
    > ostatniego roku (bodajże). Nie przysługuje jej urlop macierzyński.

    To dość logiczne. Osobie prowadzącej DG nie przysługuje z mocy prawa
    *żaden* urlop. Ani maciezyński, ani wypoczynkowy.
    Co najwyżej bezpłatny - zamyka firme i nie ma dochodu :-)

    Urlop mam wtedy ja sama tak zadecyduję :-) tzn. na świete nigdy :-)

    Urlop maciezyński to okres zwolnienia z obowiązku pracy - ZUS nie ma tu
    nic do gadania.
    Kto może Cię zwolić z obowiązku pracy we wlasnej firmie?

    Zasiłek maciezyński to świadczenie pienięzne z ubezpieczenia społecznego.
    Co za pomieszanie pojęc. :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk