  • 1. Data: 2003-02-11 10:28:20
    Temat: Czy przydzial mieszkania moze byc tylko dla czlonka spoldzielni?
    Od: "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl>

    Jestem w nastepujacej sytuacji.
    Wzialismy z narzeczona wspolnie kredyt na mieszkanie, ale poniewaz nie
    chcielibysmy placic dwa razy za czlonkostwo i wpisowe do spoldzielni
    postanowilismy ze jedno z nas bedzie nalezalo do spoldzielni.
    Czy w takiej sytuacji przydzial wlasnosciowego spoldzielczego prawa do
    lokalu bedzie dla czlonka spoldzielni czy tez dla nas obojga?
    Dodam ze zaraz po przydziale chcemy wyodrebnic udzial w gruncie rowniez na
    dwie osoby.
    Czy nalezy spodziewac sie jakichs problemow, o czym powinnismy pamietac?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2003-02-11 12:04:21
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Niestety przedstawiona przez Ciebie sprawa nie jest prosta
    Do jednoznacznego roztrzygniecia brak Statutu tejże SM, a przepisy prawa
    spółdzielczego obecnie nie regulują tej kwestii jednoznacznie nakładając
    jedynie obowiązek uregulowań szczegółowych w Statutach art. 5 §1 ust.3 PS i
    dotego jeszcze art. 19 § 1 PS
    Myślę zatem, że należy najpierw zdobyć taki statut bo inaczej nie uzyskasz
    jednoznacznej odpowiedzi

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-12 07:03:55
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "-< CZAJU >-" <a...@f...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > chcielibysmy placic dwa razy za czlonkostwo i wpisowe do spoldzielni
    > postanowilismy ze jedno z nas bedzie nalezalo do spoldzielni.

    W niektorych spoldzielniach nie ma nawet innej mozliwosci. Nie moze byc 2
    czlonkow.
    Mieszkanie moze byc kupiopne przez 2 osoby, ale czlonkiem moze byc tylko
    i wylacznie jedna osoba. Z tym wszsystkim sa niezle szopki...
    Pogadaj po prostu w spoldzielni.

    Janusz