  • Data: 2005-10-15 01:14:40
    Temat: Re: Supermarket i wypadek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "flondra" <s...@f...com> napisał w wiadomości
    news:PuX3f.588$da1.250@trndny04...

    > Nie. Tylko przedmioty stwarzajace przewidywalne ryzyko i wtedy kiedy
    > koszta sa niewspolmiernie niskie do kosztow przewidywalnej szkody.

    Czyniąc załozenie, że ma sie do czynienia z idiotą, to wszystko może
    być niebezpieczne. jaką masz gwarancję, że facet nie zeżre pantofli z
    półki?

    > Nie ma. Kwestia jest uzywanie zgodnie zprzeznaczeniem i
    przewidywalnosc
    > rozsadnego czlowieka.

    Skoro nie ma pewnosci, ze klient w półkę nie wejdzie, to też by ją
    jakoś oznakować trzeba było.

    > A co powiesz o pomalowaniu odblaskowa farba?

    Odblaskowa farba ma to do siemie, że zwiększa widoczność po
    oświetleniu jej w ciemnosci. W sklepach zazwyczaj jest jasno, więc
    neispecjalnie widze sens.

    > Zreszta drabiny ludzi od
    > kablowek sa tak malowane wlasnie dlatego ze ustawia je sie czesto na
    > deptaku, gdzie przechodzien mie ma obowiazku przewidzenia drabiny.

    U nas kablówki mamy w domach. U Was na deptakach?

    > Drabina samopas zawsze wchodzi w szkode. A pozostawienie wysokiej
    > drabiny opartej o dom samopas, to juz zachowanie kryminalne.

    To Wy musicie głodzić strasznie te drabiny, ze one tak w szkodę
    regularnie wchodzą. Może je paście w stajni, to ni będą wchodzić w
    szkodę.

    > Czyli da sie przewidziec?

    Pewnie. My mamy bardzo zmyślne dzieci.

    > Lodowki mozna otworzyc od zewnatrz. Lodowki przemyslowe gdzie sie
    > wchodzi w pare osob maja obowiazkowo zamki ktore mozna zamknac z
    > zewnatrz. Od wewnatrz nie wymagany jest zaden klucz. Wystarczy
    nacisnac
    > klamke.

    No i co to zmienia?

    > Po paru spektakularnych wypadkach smierci dzieci z bagaznikach aut
    > wprowadczono obowiazek klamki wewnatrz bagaznika, w dodatku jest
    > odblaskowa ze sie swieci bez swiatla.

    Rany boskie! Słyszałem, że Ameryka, to dziwny kraj. Nie sądziłem, że
    tak bardzo.

    > Po co przypinac? Polke stosowna do potrzeb bezpieczenstwa architekt
    > wybiera z katalogu jeszczwe podczas fazy projektu budynku.

    No i jak już ją wybierze, to co?

    > Osoba rozsadna nie je surowych ziemniakow.

    Ale w stojace drabiny włazi udając, ze ich tam nie ma?

    > Kazdy sklep ma pacholki specjalnie dla oznaczenia wylanych
    przypadkowo
    > przez klientow na podloge plynow. A do tego szkoli pracownikow i
    wymaga
    > od kierownikow raportow w tej kwestii.

    U nas klienci sobie sami z tym radzą. Po prostu chodzą kałużę. Przez
    lata socjalizmu nauczyliśmy sobie z pewnymi rezczami dawać radę
    samodzielnie.

    > Wejsciu zapobiegnie pracownik pilnujacy drabine. Tasma zapobiegnie
    > uderzeniu.

    Jakie Wy wszyskto macie przeyślane. A kto zapobiegnie temu, żeby ktoś
    owej taśmy nie ukradł?

    > Transformator pod napieciem nie jest oferowany na polkach w
    marketach...

    Ale ja myslałem o tych transformatorach opd zasilania sklepu.

    > Drobna rozniaca. Jak myslisz, dlaczego transformatory sa pod kluczem
    24/7?

    Bo buczą?

    > Nie, jakbysmy uniemozliwili przypadkowy kontakt niespodziewajacych
    sie
    > pulapki klientow.

    Przypadkowe kontakty są bardzo niebezpieczne. Choroby weneryczne, AIDS
    a ostatnio ptasia grypa. Masz rację.

    > Drabina jest jednym z najniebezpieczniejszych narzedzi na rynku.

    Rany! I Wy to sprzedajecie bez zezwolenia na posiadanie wydanego przez
    Policję?

    > Jest tak poniewaz nie ma stalego srodka ciezkosci, a ten srodek
    mozna
    > przypadkowo zmienic w ulamku sekundy.
    > Sugerowana lektura nt bezpieczensywa drabin:
    > http://www.osha.gov/SLTC/etools/construction/falls/4
    ladders.html

    http://www.osha.gov/pls/oshaweb/owadisp.show_documen
    t?p_table=STANDARD
    S&p_id=10839

    My sobie radzimy w sposób intuicyjny. Po prostu nie walimy głowami o
    drabiny bez potrzeby. To zalatwia większość niebezpieczeństw.