  • 21. Data: 2004-10-12 07:53:38
    Temat: Re: Strony pornograficzne w szkole
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 11 Oct 2004 18:16:38 +0200, scream <s...@...pl> napisał:

    > owszem, ale jak mu się już ta strona otworzyła, to nie zamknął jej tylko
    > ją dalej oglądał.. 11-letnie dziecko wie już "co i jak" i nie zaszkodzi
    > jego psychice oglądanie "siusiaków i dziurek"..

    Owszem, szkodzi. Ale tylko wówczas, gdy w jego swiadomości zbudowano
    przekonanie, że oglądanie ich jest złe, niemoralne, jest grzechem za który
    idzie się do piekła.

    A tak OT... ale się zmienił świat... za moich czasów rolę pornografii dla
    małych chłopców spełniały zdjęcia bielizny damskiej w niemieckich
    katalogach sklepów wysyłkowych, rysunki i zdjęcia w encyklopedii zdrowia,
    atlasy anatomiczne, tudzież podręczniki do przysposobienia do zycia w
    rodzinie i ulotki o antykoncepcji... Czasami ktoś lepiej ustawiony miał
    dostęp do jakiejś szwedzkiej gazety z gołymi babami, a jak nastała wolna
    polska to do RTL-u w nocy w sobotę. A dzisiaj wystarczy wpisać hasełko do
    wyszukiwarki i znależć można wszystko. Dzieci, zwierzatka, pejcze,
    łańcuchy...

    --
    Falkenstein

  • 22. Data: 2004-10-12 08:34:36
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    > Skąd masz te dane? Tzn. że 1-2%? Poporosze o źródło oraz uzasadnienie.

    z logów firewalla.

    > Jasne - tylko jeśli będzie to wiadomość z 'pierwszej strony' to po
    > prostu nie wejdziesz na główną.

    No i co z tego. To jest szkoła a nie firma zajmujaca się surfowaniem po
    internecie.

    [..]
    > 'Informatyka' to teoria informacji, a nie (jak to wielu lamerów mylnie
    > rozumie) nauka programowania. Nauka korzystania z multiwyszukiwarek jest
    > ważną i pożyteczną umiejętnością. Wszelkie 'wykastrowanie' internetu
    > spowoduje, że nauka będzie zafałszowana.

    Zajrzyj do programu nauczania informatyki w szkole podstawowej i znajdziesz
    odpowiedź na swoje "teorie"

  • 23. Data: 2004-10-12 09:30:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie zgodzę się do końca, wszystko zależy od wychowania... Niektore
    > dzieciaki moga "to" widziec po raz pierwszy... Tak czy inaczej moim
    > zdaniem nie powinno byc mowy o odszkodowaniach...

    nie zgodze sie, moge sie zalozyc o kazde poieniadze ze choc jedna z tych
    rzeczy (siusiak, dziurka) widzial :-)

    P.

  • 24. Data: 2004-10-12 09:32:27
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > po słowach kluczowych, adresach www, adresach IP. Można to zrobić na
    > serwerze proxy, na końcowej stacji użytkownika, na firewallu itd.)
    > Czyli jeżeli mamy link do strony np. www.buty.pl oprogramowanie pozwoli
    na
    > otwarcie tej strony jednak przed wyświetleniem sprawdzi, czy nie zawiera
    > tzw. słów kluczowych np. porno, hard itd. jeżeli zawiera to zablokuje
    dostęp
    > do strony. Można instalowac liczniki liczące dostęp do poszczególnych
    > adresów i sprawdzać "ręcznie" adresy cieszące się dużą popularnością.
    Można
> [...]
    mial
    > kwalifikacji albo nie miał chęci. W obu przypadkach nie powinien być
    > nauczycielem informatyki. Nie jestem prawnikiem ale informatykiem i z
    mojego
    > punktu widzenia można tak zorganizować pracę w pracowni szkolnej by
    uczeń
    > nie miał minimalny dostęp do stron pornograficznych. I mozna prowadzić
    > monitoring co uczeń ogladal i reagowac natychmiast (czyli na następnych
    > zajęciach) na ogladanie takich stron.
    >
    > Można również zakupić oprogramowanie komercyjne z grupy tzw. Cyber
    Patrol z
    > aktualizowaną listą ston pornograficznych itd.

    a jezeli korzystaja z linuxa? Sa programy blokujace strony?

    P.

  • 25. Data: 2004-10-12 09:35:42
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    http://www.amatorlandia.pl/neoad/show.php?type=galle
    ry&idu=0&idg=2462

    co bys tu zablokowal?

    "wez mnie" ?
    fotki,filmy?

    opowiadania, ogloszenia?

    P.

    --
    Jestes samotny? Internetowe Biuro Miłości zaprasza:
    http://tiny.pl/r48 ->oferty bez logowania, blog, milosne forum i chat z

  • 26. Data: 2004-10-12 09:39:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "W.W." <S...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik SebOLO napisał:
    > A prawda jest taka, ze jak dziecko bedzie chcialo to
    > >

    > Moim zdaniem, prawda jest taka, że nauczyciel dał wolną rękę dzieciom i
    > nie raczył nawet spojrzeć na monitor. Liczba monitorów w pracowni jest
    > ograniczona i nie widzę problemu aby była pełna kontrolna nad
    > wyświetlanymi treściami.
    > Jestem za pełną odpowiedzialnością szkoły i nauczyciela.
    > Pozdrawiam
    > W.W.

    wyobrz sobie sytuacje, w ktorej przy nauczycielu stoi kolejka 5 osob, przy
    biurku, po kolei siadaja oddaja prace,

    pracownai wyglada tak:

    [] biurko []
    [] xx []
    [] xx []
    [] xx []
    [] []
    []<< []
    [] []

    x-y to uczniowie czekajacy w kolejce a przy stanowisku << dzieciaki
    ogladaja sobie amatorlandie.

    Nadal uwazasz ze nauczyciel daje wolna reke i nie raczy spojrzec na
    monitor?
    I jeszcze zalozenie stanowiska sa w odleglosci o metr od siebie.

    P.

  • 27. Data: 2004-10-12 10:50:22
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > nie zgodze sie, moge sie zalozyc o kazde poieniadze ze choc jedna z tych
    > rzeczy (siusiak, dziurka) widzial :-)

    :) Trudno, żeby było inaczej - ale pozostaje płeć przeciwna...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 28. Data: 2004-10-12 11:44:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dariusz Młyński wrote:

    > z logów firewalla.

    Aż jednego?

    Poza tym co ma do tego firewall? Firewall blokuje (lub nie) konkretne
    adresy IP oraz porty. Nie konktroluje treści pakietów. Zdaje się mylisz
    pojęcia...

    [ciach]

    > No i co z tego. To jest szkoła a nie firma zajmujaca się surfowaniem po
    > internecie.

    Wg. zręczne poruszanie się w sieci jest ważną umiejętnością. Żebyś
    wiedział, jak mi się to przydaje np. w tłumaczeniach.

    > Zajrzyj do programu nauczania informatyki w szkole podstawowej i znajdziesz
    > odpowiedź na swoje "teorie"

    Dawno nie byłem w podstawówce - może zacytuj?

  • 29. Data: 2004-10-14 10:13:22
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    [..]
    > Poza tym co ma do tego firewall? Firewall blokuje (lub nie) konkretne
    > adresy IP oraz porty. Nie konktroluje treści pakietów. Zdaje się mylisz
    > pojęcia...

    Zależy jaki masz. Są takie co potrafią dodatkowo analizować zawartość
    pakietow. I właśnie takiego mam :)

  • 30. Data: 2004-10-14 10:20:14
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
    > http://www.amatorlandia.pl/neoad/show.php?type=galle
    ry&idu=0&idg=2462

    > co bys tu zablokowal?

    www.amatorlandia.pl

    Wychodzisz z błędnego założenia, że jeżeli nie można czegoś zrobic w 100% to
    nie należy nic robić.
    W przypadku szkoły, szkoła powinna dołożyc maksimum wysiłku by uczniowie nie
    mieli dostępu do stron pornograficznych.
    W powyższym przypadku szkoła nic nie zrobiła by ten dostęp ograniczyć.
    Z godnie z Twoją teorią powinniśmy zlikwidować policję (bo wykrywalnośc nie
    wynosi 100%), straż pożarną bo czasami dom się cały spali itd.

    EOT