  • 1. Data: 2009-06-03 16:45:09
    Temat: Statystyki Sadow Grodzkich
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Czy takie statystyki sa publikowane? Ile spraw konczy sie skazaniem a ile
    nie ?

    Bo tak na moje oko to 99,9% uznaje sie za winnych.

    Icek

  • 2. Data: 2009-06-03 19:31:14
    Temat: Re: Statystyki Sadow Grodzkich
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czy takie statystyki sa publikowane? Ile spraw kończy się skazaniem a ile
    > nie ?
    > Bo tak na moje oko to 99,9% uznaje się za winnych.
    > Icek

    99% raczej nie, ale faktycznie odsetek jest spory. Moim zdaniem jest to
    wynik poniekąd "lenistwa" oskarżycieli. Wniesieniem oskarżenia jest o wiele
    więcej zamieszania, niż z umorzeniem. Toteż, do sądu trafiają tylko
    poniekąd oczywiste sprawy. Jeśli są jakiś wątpliwości, to oskarżyciel woli
    postępowanie w jakiś sposób umorzyć.

  • 3. Data: 2009-06-05 05:17:33
    Od: kam <...@...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Jeśli są jakiś wątpliwości, to
    > oskarżyciel woli postępowanie w jakiś sposób umorzyć.

    jakoś mam inne doświadczenia...

    KG

  • 4. Data: 2009-06-05 05:21:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > jakoś mam inne doświadczenia...

    Macie po prostu różny stopień wątpliwości ... :)

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-06-05 09:14:20
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Macie po prostu różny stopień wątpliwości ... :)

    ja mam doswiadczenie, ze oskarzyciel kieruje wszystkie sprawy a jak sie
    pacjent nie umie bronic to zostanie skazany

    Icek

  • 6. Data: 2009-06-05 20:41:30
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > ja mam doswiadczenie, ze oskarzyciel kieruje wszystkie sprawy a jak sie
    > pacjent nie umie bronic to zostanie skazany

    Wszystkie? To by sądy nie wygrzebały się spod akt. ;) U mnie umarzanych jest
    ok. 70-75 % spraw.

  • 7. Data: 2009-06-06 10:08:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Icek pisze:

    > ja mam doswiadczenie, ze oskarzyciel kieruje wszystkie sprawy a jak sie
    > pacjent nie umie bronic to zostanie skazany

    Doświadczenia osobiste ?

    --
    @2009 Johnson

  • 8. Data: 2009-06-07 18:18:52
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Doświadczenia osobiste ?

    osobiste nie znaczy na mojej osobie ;)

    Icek

  • 9. Data: 2009-06-07 18:36:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wszystkie? To by sądy nie wygrzebały się spod akt. ;) U mnie umarzanych
    jest
    > ok. 70-75 % spraw.

    70-75% z jakiego powodu? Chyba nie wykrycia sprawcy.

    nie no ja mowie "wszystkie sensowne". Jak cos od samego poczatku sie kupy
    nie trzyma to sie umarza. A jak juz cos trafi do SG to na 99% wynik
    przegrany dla obwinionego.

    Teraz jest coraz wiecej jednak mozliwosci technicznych udowadniania, ze sie
    jest niewinnym. Moze to spowoduje, ze policja bedzie sie trzymac bardziej
    zasad i kodeksu ;)

    Icek

  • 10. Data: 2009-06-07 21:40:39
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > jest
    >
    > 70-75% z jakiego powodu? Chyba nie wykrycia sprawcy.

    Jak to jakich? Art. 17 par. 1 i 2 kpk. Niewykryć niemal nie ma, od kiedy klepy
    przeszły do rejestrówek, i Policja nie musi ich przesyłać do zatwierdzenia.
    Podobno mają ich drugie tyle.
    Umarza się niemal wszystkie art. 190 kk (o groźby to oskarzyłem klienta
    ostatnio chyba jeszcze za premiera Millera), wiekszość art. 207 kk, sporo art.
    286 kk, 157 kk i itp.

    > nie no ja mowie "wszystkie sensowne".

    No to chyba logiczne, ze jak na klienta sa dowody, to sie oskarża.

    A jak juz cos trafi do SG to na 99% wynik
    > przegrany dla obwinionego.

    Bo zazwyczaj nie kieruje się niesłusznych aktów oskarżenia. ;) Niewinnych się
    nie oskarża - co najwyżej czasami dowodów brakuje...