  • 11. Data: 2008-01-31 10:38:41
    Temat: Re: Stary problem - żyrowałem i... komornik...
    Od: "jerzy" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Andy" <d...@d...net> napisał w wiadomości
    news:fnr11t$14c$1@news01.versatel.de...

    > ""Rafał \"SP\" Gil""
    > >
    > Ale debilem

    i sakramenco życzliwym

  • 12. Data: 2008-01-31 14:36:30
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    news:fnqmpk$qh5$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy ty pozyczyles tej pani jakies pieniadze ?
    >
    > A winna ci jest ?

    Skoro wzięłą porzyczkę, a spłaca ją ktoś inny, to jest temu komuś chyba
    winna pieniądze. Coś tu było kiedyś pisane o bezpodstawnym wzbogaceniu. To
    chyba taki przypadek ?? Wygląda to tak, że ta pani wzięła pieniądze od tego
    pana za pośrednictwem banku i komornika. nie można tego nazwać pożyczką, bo
    ona jej nie spłaca. Tak więc wzbogaciła się bezpodstawnie i nie sądzę by
    także zapłaciła od tego podatek...

    Pozdro Przemek

  • 13. Data: 2008-01-31 14:48:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek Lipski pisze:
> [...]
    > ona jej nie spłaca. Tak więc wzbogaciła się bezpodstawnie i nie sądzę by

    Mieszasz niemiłosiernie :) Nie mamy tutaj do czynienia z
    bezpodstawnym wzbogaceniem. Roszczenie poręczyciela w stosunku do
    dłużnika wynika z art. 376 par. 1 kc.

    Przy okazji warto wspomnieć o innych, ważnych dla poręczyciela, zapisach:

    art. 880
    Jeżeli dłużnik opóźnia się ze spełnieniem świadczenia, wierzyciel
    powinien zawiadomić o tym niezwłocznie poręczyciela.

    art. 884
    § 1. Poręczyciel, przeciwko któremu wierzyciel dochodzi roszczenia,
    powinien zawiadomić niezwłocznie dłużnika wzywając go do wzięcia udziału
    w sprawie.

    § 2. Jeżeli dłużnik nie weźmie udziału w sprawie, nie może on podnieść
    przeciwko poręczycielowi zarzutów, które mu przysługiwały przeciwko
    wierzycielowi, a których poręczyciel nie podniósł z tego powodu, że o
    nich nie wiedział.

    art. 885
    Poręczyciel powinien niezwłocznie zawiadomić dłużnika o dokonanej przez
    siebie zapłacie długu, za który poręczył. Gdyby tego nie uczynił, a
    dłużnik zobowiązanie wykonał, nie może żądać od dłużnika zwrotu tego, co
    sam wierzycielowi zapłacił, chyba że dłużnik działał w złej wierze.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-01-31 17:17:05
    Od: "Wrobiony" <o...@p...onet.pl>

    > Mogles splacic.

    spłacam - ale nie wiem co.

    > Ktory podpisales - jestes "poreczycielem wekslowym"

    > I slusznie ...
    > Komornik tez.

    Problem w tym, że ja pracuję, a komornik nie pracuje (jak cała nacja prawników
    bierze pieniądze za tzw. "nic". Typowy pasożyt, wrzód na dupie społeczeństwa.

    > No tak, byles "tak inteligentny" ze nie wiedziales co podpisujesz.

    Wiedziałem. Ale zostało to wykorzystane przeciwko mnie.

    > Debilem byles, debilem jestes ... pytasz o metody niezgodne z
    > prawem ??

    czy telefony o 2 w nocy z przypomnieniem o konieczności spłaty długu są
    "niezgodne z prawem"???

    A ściąganie za nieswoje długi jest zgodne z prawem?

    Typowy prawniczy bełkot.

    > Czy ty pozyczyles tej pani jakies pieniadze ?

    Nie, ona mi je ukradła. (wrobiła w długi)

    > A winna ci jest ?

    ... no sporo pieniążków mi jest winna. Płacę jej długi.

    > A ta pani ma jakis dlug wzgledem ciebie ? Na razie napisales -
    > ze masz dlug wzgledem banku.

    Nie, to ona ma dług względem banku, który JA spłacam.

    > jakiego zadluzenia ??? Pozyczales cos tej pani ?

    Nie, ona mi ukradła :) Bo to jest czysta kradzież. Tylko, że tak powiem, w
    "białych rękawiczkach" i "zgodnie z prawem".

    Znów prawniczy bełkot.

    > A masz umowy pozyczki podpisane ?

    Nie mam umów :)

    > Musisz udowodnic takiej firmie, ze to ta pani ma dlug wzgledem
    > ciebie a nie ty wzgledem banku.

    Regres.

    > Starczy to jest uwiad ...

    na tym polega uwiąd starczy, że zamiast mówić, człowiek warczy...

    > Byle do konca :)

    już niedługo. Kroki podjęte.

    > --
    > Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/

    Wrobiony

  • 15. Data: 2008-01-31 17:27:05
    Od: o...@p...onet.pl

    > Jeśli chodzi o rozmowę to chodzić, chodzić, aż wychodzisz. Notuj
    > nazwiska z kim rozmawiasz, proś i pisz.

    Stało się to, czego nie chciałem, ale się stało: wynająłem do tego prawnika.

    Pytanie: czy kosztami można obciążyć dłużnika??
    Adwokat powiedział, że tak.

    > Pozdrawiam

    Wrobiony

  • 16. Data: 2008-01-31 18:04:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Andy pisze:

    > Ale debilem

    Brałem przykład z twojego ojca.

    6008

  • 17. Data: 2008-01-31 18:07:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czym się różniło zabezpieczenie na małżonku dłużnika od DG małżonka
    > dłużnika?

    Rozpędziłem się, chodziło o DG małżonka i małżonkę gdyż
    posiadają rozdzielność.

    6008

  • 18. Data: 2008-02-01 00:08:36
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Wrobiony" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > spłacam - ale nie wiem co.

    Wiec ja ci powiem, na premie bankowcow.

> [...]
    > społeczeństwa.

    > Wiedziałem. Ale zostało to wykorzystane przeciwko mnie.

    Tu jest najwieksza strata! Pieniadze rzecz nabyta, zaufanie nie....

    > czy telefony o 2 w nocy z przypomnieniem o konieczności spłaty długu są
    > "niezgodne z prawem"???

    Moga TOBIE zaszkodzic!

    > A ściąganie za nieswoje długi jest zgodne z prawem?

    Z punktu widzenia banku to bez znaczenia.

    > Typowy prawniczy bełkot.

    Bankowy.

    > Nie, ona mi je ukradła. (wrobiła w długi)

    Nie ona a bank! Bo nie ona zada od ciebie tylko bank zada pieniedzy od
    ciebie.

> [...]
    >
    > Nie, ona mi ukradła :) Bo to jest czysta kradzież. Tylko, że tak powiem, w
    > "białych rękawiczkach" i "zgodnie z prawem".

    To jest prawo bankowe, bank ustala prawa w wiekszosci krajow swiata, tez i w
    Polsce!

    > Znów prawniczy bełkot.

    > Nie mam umów :)

    W banku pieniedzy tez, a prezes tez ma dzieci a one chca wczasy na
    karaibach... Albo nowe mieszkanie w Paryzu.

  • 19. Data: 2008-02-01 14:38:03
    Od: "Andy" <d...@d...net>

    ""Rafał \"SP\" Gil"" <u...@m...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Brałem przykład z twojego ojca.

    Aha, to ciebie, palancie, moj stary przecwelowal pod cela ?

    Andy

  • 20. Data: 2008-02-01 18:57:14
    Od: "staszek" <...@i...pl>

    > Aha, to ciebie, palancie, moj stary przecwelowal pod cela ?

    zastanawiam sie kiedy tej kurwie ktos wreszcie spusci porzadny wpierdol.
    panoszy sie szmata na kilku grupach az sie rzygac chce gdy sie czyta jego
    wypociny. skad takie cwele sie biora.........