  • 11. Data: 2003-01-15 14:51:20
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu pomiedzy malzonkami (?)
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > A co jeśli majątek został nabyty przed zawarciem związku małżeńskiego?
    Wiem,
    > że to co było przed - nie jest wspólne. To nie podlega wspólnocie
    > majątkowej... Ale czy ten majątek powiedzmy z kawalerskich czasów (nabyty
    > przed małżeństwem) można darować lub sprzedać obecnej żonie? :)

    HMm.. pomyslalem chwilke i wydaje mi sie, ze .... tu napiecie...TAK!

    Rzeczywiscie to co jeden z malzonkow nabyl przed podjeciem i sfinalizowaniem
    tej nieszczesnej decyzji jest jego i nie jest objete wspolnoscia. Stanowi
    wiec
    jego majatek odrebny. Jezeli sprzeda cos z tego majatku (np. jablko) swojej
    zonie, to wlasnosc tej sprzedanej rzeczy nabywa zona i maz (znow), poniewaz
    "dorobkiem malzonkow sa przedmioty majatkowe nabyte w czasie trwania
    wspolnosci ustawowej przez oboje malzonkow lub przez JEDNEGO z nich" (art.
    32 KRiO)

    Za te pieniadze, ktore otrzymal od zony (hmm... pieniadze chyba musza
    pochodzic
    z majatku odrebnego zony) moze sobie cos kupic i to bedzie jego (tzn.
    wchodzi
    do majatku odrebnego). Jezeli darowal to nie ma problemu z pieniedzmi.

    Jest to dosc dziwaczna konstrukcja, i powiem, ze po przeczytaniu powyzszych
    akapitow mam watpliwosci czy tak dziala, troche kuriozalne i oderwane od
    rzeczywistosci no ale... hmm moze ktos z szanownego grona specjalistow
    grupowych to sprawdzi? Jakos prawo rodzinne nigdy mi nie lezalo...

    Konrad

  • 12. Data: 2003-01-15 14:56:02
    Od: "Piotr" <g...@p...onet.pl>

    >troche kuriozalne i oderwane od rzeczywistosci

    Khm... czy ja wiem? Gdyby tak się dało, to ja chętnie skorzystam... ;)
    Również czekam na wyjaśnienie kogoś mądrzejszego... ;)
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2003-01-15 16:31:08
    Temat: Odp: Sprzedaz samochodu pomiedzy malzonkami (?)
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b03si5$aik$...@w...wro.vectranet.pl...
    > Rzeczywiscie to co jeden z malzonkow nabyl przed podjeciem i
    sfinalizowaniem
    > tej nieszczesnej decyzji jest jego i nie jest objete wspolnoscia.

    a gdy w drodze dużego nakładu finansowego z majątku wspolnego doprowadze do
    tego by składnik majątku odrębnego mógł spełniać swoją funkcje ? czy to
    będzie dalej majątek odrębny skoro bedę go dofinansowywała ?

    Stanowi

    poza oplatami od darowizny - czy tak?

    Sandra

  • 14. Data: 2003-01-15 16:33:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Stefan Z. <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:r...@4...com..
    .
    > On Wed, 15 Jan 2003 13:02:52 +0100, Stefan Z.
    > <s...@p...onet.pl> napisal(a):
    > A może to uczynić w formie darowizny? I jaką musiałoby to mieć formę
    > (sąd, akt notarialny, zwykłą umowa darowizny podpisana przez obie
    > strony) ?
    > Czy jakieś inne wyjście?

    art. 47 k.r.o

    Sandra

  • 15. Data: 2003-01-15 16:41:00
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > tego by składnik majątku odrębnego mógł spełniać swoją funkcje ? czy to
    > będzie dalej majątek odrębny skoro bedę go dofinansowywała ?

    Sprawdzasz mnie? Bo nie wiem. Przeciez znasz art. 45 kro

    Konrad

  • 16. Data: 2003-01-15 16:46:47
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > poza oplatami od darowizny - czy tak?

    Przy darowiznie jablka ?

  • 17. Data: 2003-01-15 16:50:23
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b043a4$qdn$...@w...wro.vectranet.pl...

    > Przy darowiznie jablka ?

    hm

    Sandra

  • 18. Data: 2003-01-15 16:52:33
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b0438b$qbq$...@w...wro.vectranet.pl...
    > Sprawdzasz mnie? Bo nie wiem. Przeciez znasz art. 45 kro

    nikogo nie sprawdzam daje tylko innym pod rozwage wszystkie aspekty mogące
    wyniknąć z nieprzemyślanych decyzji...

    Sandra

  • 19. Data: 2003-01-15 19:17:42
    Od: Stefan Z. <s...@p...onet.pl>

    <s...@p...onet.pl> napisal(a):

    >Pytanie teoretyczne:
    >Czy możliwa (tzn. legalna w sensie prawa) jest sytuacja, w której mąż
    >(pozostający z żoną w ważnym związku małżeńskim) sprzedaje swojej
    >małżonce samochód?
    >Jak to jest w takim przypadku z współwłasnością majątkową? Niby wydaje
    >się to bezsensowne, ale przecież mąż może chcieć pozbyć się samochodu,
    >a uzyskać formalnie jakąś korzyść majątkową w zamian (czyli bez aktu
    >darowizny)? Czy może mieć do tego jakieś "ale" urząd skarbowy (jesli
    >np. rozliczali się wspólnie ostatniego roku)?

    A jakie są konsekwencje zawarcia takiej umowy?

    Bo jeżli mąż ma samochód, którym w związku ze zmianą pracy w ogóle się
    teraz nie porusza. Wykorzystuje go intensywnie głównie żona, która
    dodatkowo ma większy staż i może liczyć na większe składki w
    ubezpieczeniu samochodu.

  • 20. Data: 2003-01-16 07:34:42
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

[...]

    tak,
    pod warunkeim ,że ona też posiada odrębny majątek z którego pokryje koszty
    nabycia, lub będzie to darowizna i wzbogaci jej odrębny majątek