  • 1. Data: 2004-05-17 11:59:24
    Temat: Sprzedaż rzeczy znalezionej w... internecie :)
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Czy ktoś mógłby wyrazić swoją opinię na następujący temat?

    Otóż znalazłem w sieci materiały multimedialne dostępne dla każdego -- każdy może je
    sobie
    oficjalnie skopiować na dysk. Jest ich jednak bardzo dużo i zajmują ponad 500 MB.
    Gdybym je ściągnął
    i nagrał na CD -- czy mógłbym je ,,sprzedać'' informując uprzednio kupującego o ich
    darmowym
    pochodzeniu ? W ogóle chciałbym aby było jasne że pobieram opłatę za samo znalezienie
    i nagranie --
    nie za treść.

    Czy można tak zrobić ? Czy są jakieś przeciwwskazania prawne ? Proszę o odpowiedź.

    --
    Grzegorz

  • 2. Data: 2004-05-17 12:44:02
    Temat: Re: Sprzedaż rzeczy znalezionej w... internecie :)
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@y...com> napisał w wiadomości

    nie wiem czy to legalne, ale napewno realizowane w praktycze, tak robia
    ludzie np z linuxem na allegro

  • 3. Data: 2004-05-17 13:02:07
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Mon, 17 May 2004 14:44:02 +0200,
    "szerszen" <s...@t...pl> napisał(a):

    ---->
[...]

    Linux jest na licencji GNU zdaje się (kernel ?), a ta jak ustalono w poprzednich
    wątkach na tej
    grupie pozwala na sprzedaż kopii programu. ,,Moje'' materiały nie są chronione
    żadnymi prawami
    autorskimi -- można je używać dowoli. Nie chcę pobierać opłaty za zawartość a jedynie
    za znalezienie
    i nagranie...

    Zupełnie nie wiem jak to się ma do obowiązującego w tym pięknym kraju prawa, a bardzo
    chciałbym się
    dowiedzieć.

    --
    Grzegorz

  • 4. Data: 2004-05-17 13:26:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <n...@y...com> napisał w wiadomości

    Cały problem to prawa autorskie do tej publikacji. to że jest za darmo w
    Internecie, to nie znaczy, że nikt do niej nie posiada praw autorskich. Na
    większość stron możesz wejść za darmo, ale rozpowszechnianie za pieniądze
    pobranych stamtąd zdjęć zaczyna śmierdzieć kryminałem. podobnie w Twoim
    wypadku. Musisz o zgodę zapytać właściciela praw autorskich \do tych
    materiałów.

  • 5. Data: 2004-05-17 13:56:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <h...@4...com>, Grzegorz wrote:
    > Linux jest na licencji GNU zdaje się (kernel ?), a ta jak ustalono w
    poprzednich wątkach na tej > grupie pozwala na sprzedaż kopii programu.
    ,,Moje'' materiały nie są chronione żadnymi prawami > autorskimi -- można

    Skąd ta pewność? Na 100% zapewniam cię że się myslisz.

    je używać dowoli. Nie chcę pobierać opłaty za zawartość a jedynie za
    znalezienie > i nagranie...

    To podawaj linka. Jeśli zaczniesz kopiować to zaczniesz rozpowszechniać a
    to cię może trochę kosztować...

    PS. ustaw sobie długość łamania lini na mniej niż 80 znaków - taki jest
    standard.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-05-17 14:28:13
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał(a)
    w news'ie: news:vssmn1-032.ln1@ziutka.router

    > [.....................]
    > To podawaj linka. Jeśli zaczniesz kopiować to zaczniesz rozpowszechniać
    > a to cię może trochę kosztować...

    Jest to jak najbardziej legalne bo on nie będzie pobierał
    opłaty za zawartość płytki, a tylko za płytkę, wypalenie
    (usługa) i przesyłkę. Od dawna tak robi wiele portali
    m. in. http://www.gry-online.pl/ . Oni posuneli się dalej
    bo żądają opłaty (sms'em lub abonament) za możliwość
    ściągnięcia ogólnie dostępnych plików, np. dema gry.
    Wypalają płytki z takimi plikami i także pobierają opłaty,
    ale to można podciągnąć pod koszta które wyżej wymieniłem
    i co można zrozumieć.

    > PS. ustaw sobie długość łamania lini na mniej niż 80 znaków - taki jest
    > standard.

    Standard to 72 - 76 znaków. (mniej niż 80 to np. 79)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    ...piszę do Ciebie tych kilka linijek żebyś wiedział, że do Ciebie piszę,

  • 7. Data: 2004-05-17 15:08:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@a...biaman.net>, Andrzej_K wrote:
> [...]
    > opłaty za zawartość płytki, a tylko za płytkę, wypalenie
    > (usługa) i przesyłkę. Od dawna tak robi wiele portali

    Nie wiesz co to za materiały, a sądząc po zapewnieniach inicjatora
    wątku twierdzącego że tam nie ma żadnych praw autorskich, to raczej się na
    tym za mocno nie zna.
    W przypadku ogólnym robić zaś tego nie wolno.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-05-17 17:03:48
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Mon, 17 May 2004 15:26:33 +0200,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał(a):

[...]

    Jest napisane że materiał ,,is not copyrighted''. Stąd moje pytania.

    --
    Grzegorz

  • 9. Data: 2004-05-17 17:06:13
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Mon, 17 May 2004 21:56:15 +0800,
    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> napisał(a):

    <ciach>

[...]

    Podaję pochodzenie materiałów i każdy wie skąd są. Chodzi po prostu o to że zajmują
    dużo miejsca a
    część osób ma modem i nie mogłaby ich ściągnąć. Inni znów nie mają czasu albo ochoty.
    Nic nie
    ukrywam.

    --
    Grzegorz

  • 10. Data: 2004-05-17 17:52:58
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Grzegorz" <n...@y...com> napisał(a)
    w news'ie: news:v4sha0l2kfgngg72dq17t7g6ffhiul1ukj@4ax.com

> [...]
    > to że zajmują dużo miejsca a część osób ma modem i nie mogłaby ich
    > ściągnąć. Inni znów nie mają czasu albo ochoty. Nic nie ukrywam.

    Wejdź na http://www.gry-online.pl/ i zobacz czym
    oni handlują. Nie podają źródeł pochodzenia plików,
    a nie są one (oprócz solucji gier) ich autorstwa.

    PS. Ponawiam prośbę Marcina aby ustawił zawijanie linii na
    72 - 76 znaków. Twoje zbyt długie linie "wyłażą" mi
    poza monitor nie wszystko mogę przeczytać. LOL
    http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Tanie wina są dobre gdyż są tanie i dobre."