  • 1. Data: 2004-05-17 11:18:54
    Temat: [wspolnoty] wykup piwnicy
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Chce wykupic mieszkanie od gminy.W mojej klatce jest juz wspolnota
    (wlasnosciowe powyzej 50%). Czy musze kupić piwnicę? Teoretycznie chyba
    jest przypisana do lokalu. Praktycznie znajduje się pod częscią innej
    wspolnoty (klatka schodowa z innej ulicy) i na dodatek przejście miedzy
    piwnicami z mojej klatki jest zaspawane. Czy są jakieś przepisy i gdzie ich
    szukać??
    Uzyteczność, odległośc piwnicy.Czesci wspolne wspolnot???;))
    TMK

  • 2. Data: 2004-05-17 12:11:39
    Temat: Re: [wspolnoty] wykup piwnicy
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    TMK wyskrobał(a):
> [...]
    > ich szukać??
    > Uzyteczność, odległośc piwnicy.Czesci wspolne wspolnot???;))

    Musisz kupić piwnicę, bo to część składowa lokalu i jako taka nie jest
    przedmiotem odrębnego obrotu. Sprawę tą reguluje art. 2 ust. 4 ustawy o
    własności lokali.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-05-17 12:21:21
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

    > Musisz kupić piwnicę, bo to część składowa lokalu i jako taka nie jest
    > przedmiotem odrębnego obrotu. Sprawę tą reguluje art. 2 ust. 4 ustawy o
    > własności lokali.

    Art2
    ust 4. Do lokalu mogą przynależeć, jako jego części składowe, pomieszczenia, choćby
    nawet do niego
    bezpośrednio nie przylegały lub były położone w granicach nieruchomości gruntowej
    poza budynkiem,
    w którym wyodrębniono dany lokal, a w szczególności: piwnica, strych, komórka, garaż,
    zwane dalej
    "pomieszczeniami przynależnymi".

    Tu jest napisane ze moga a nie musza przynalezec...
    Wiec gdzie jest przymus wykupienia?

    Marek

  • 4. Data: 2004-05-17 12:50:53
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Marek wyskrobał(a):
> [...]
    > garaż, zwane dalej "pomieszczeniami przynależnymi".
    >
    > Tu jest napisane ze moga a nie musza przynalezec...

    Dobra, rewiduję mój pogląd :) Przeczytałem, że części składowe z UWL nie są
    częściami składowymi w rozumieniu KC. Tak więc chyba faktycznie nie ma
    przymusu wykupu piwnicy.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-05-17 13:08:29
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Chodzi mi o to, że..
    jest sobie kamieniczka, ma cztery klatki schodowe.Moja piwnica gdzies jest,
    administracja pewnie miala jakies konkretnie opisane miejsce. Ja z niej
    nigdy nie korzystałam. Ponieważ przez ostatnie 20 lat nieco sie w Polsce
    zmieniło to nie wiem czy ja ją mam, czy fizycznie juz nie istnieje? Połozona
    jest pod inną klatka schodową- inna ulica, wiec przypuszczam ze jest
    przypisana do innej, drugiej wspolnoty(? )przynajmniej to miejsce.W mojej
    klatce sa jakies piwnice własnie ze 20 lat temu chcialam tam mieć ale cos
    tam....
    Własnie pytam w w takiej sytuacji moge wykrecic sie od kupna piwnicy? albo
    powiedziec ze mam gdzie indziej? czesc piwnic to odkrodzone deskami
    samorobki- po prostu odgrodzona jakas wczesniej niezagospodarowana wneka lu
    szerszy korytarz.
    TMK

  • 6. Data: 2004-05-17 13:42:08
    Od: "Marek" <m...@p...pl>

> [...]
    > powiedziec ze mam gdzie indziej?  czesc piwnic to odkrodzone deskami
    > samorobki- po prostu odgrodzona jakas wczesniej niezagospodarowana wneka lu

    Jak mozna kogos zmuszac do placenia za cos czego niema???
    Nie wskaza gdzie jest piwnica a dopiero wtedy zadaja zaplaty.
    Zakladajac ze w ogole cos im sie nalezy za przyleglosci. Tego nie wiem.

    Marek

  • 7. Data: 2004-05-19 11:13:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 May 2004, TMK wrote:

    >+ Chodzi mi o to, że..
    >+ jest sobie kamieniczka, ma cztery klatki schodowe.Moja piwnica gdzies jest,
    >+ administracja pewnie miala jakies konkretnie opisane miejsce.
    [...]
    >+ zmieniło to nie wiem czy ja ją mam, czy fizycznie juz nie istnieje?

    Jak masz kupić mieszkanie to powinieneś dostać mapkę/plan ze
    zgrubnie wyrysowanymi zarysami granic i opisem lokalizacji której
    mapka dotyczy. Osobno mieszkanie, osobno piwniczka.
    Nie możesz dostać "2m^2 piwnicy nie wiadomo gdzie" !!

    pozdrowienia, Gotfryd