  • 1. Data: 2004-09-12 13:43:58
    Temat: Sprzedaż oprogramowania czy licencji
    Od: "PeeS" <P...@w...pl>

    Witam,

    Jak wygląda sprawa sprzedaży oprogramowania, czy sprzedaje się egzemplarz
    oprogramowania czy licencję na użytkowanie.
    Kiedyś była różnica w opodatkowaniu VATem.
    Jeżeli sprzedaję program zachowując prawa autorskie, to jak nazwać tą
    sprzedaż, udzieleniem licencji czy sprzedażą oprogramowania ?
    Jakie są następstwa prawne obu przypadków ?

    Pozdrawiam
    PeeS

  • 2. Data: 2004-09-12 15:42:21
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowania czy licencji
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > sprzedaż, udzieleniem licencji czy sprzedażą oprogramowania ?
    > Jakie są następstwa prawne obu przypadków ?

    Teraz wszystko jest z VATem.

    A co do Twoich wątpliwości to poczytaj tutaj:
    http://www.sti.org.pl/oem.htm

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Jeśli chcesz tanio rozmawiać - http://www.eteria.net

  • 3. Data: 2004-09-12 16:12:51
    Od: "PeeS" <P...@w...pl>

    > Teraz wszystko jest z VATem.
    >
    > A co do Twoich wątpliwości to poczytaj tutaj:
    > http://www.sti.org.pl/oem.htm
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Co do VATu nie mam wątpliwości, chciałem tylko zwrócić uwagę na istnienie
    takiego podziału.
    Z listu otwartego do Microsoftu można wywnioskować, że nie istnieje w
    polskim prawie coś takiego jak udzielenie licencji na użytkowanie
    oprorgamowania.
    Z drugiej strony jest to bardzo rozpowszechniona praktyka producentów
    oprogramowania, i to nie OEMowego, stąd moje wątpliwości.
    Jest to jednak czyjaś interpretacja, która może mieć swoich zwolenników i
    przeciwników.

    Nikt mi nie zabroni odpłatnie udzielić pozwolenia na użytkowanie mojego
    dzieła, zachowując do niego wszelkie prawa zarówno autorskie jak i własności
    , może się to najwyżej nie nazywać licencją, mam rację ?

    Jak to zrobić, żeby zabezpieczyć swoje prawa, jako producenta oprogramowania
    na rynek (nie jednostkowego, na zamówienie), i zrobić to zgodnie z prawem ?

    Pozdrawiam

    PeeS

  • 4. Data: 2004-09-12 16:28:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Z listu otwartego do Microsoftu można wywnioskować, że nie istnieje w
    > polskim prawie coś takiego jak udzielenie licencji na użytkowanie
    > oprorgamowania.

    Nie tylko w polskim. W żadnym europejskim kraju nic takiego nie
    istnieje, a doszły mnie słuchy, że w USA takoż jest to bzdurą.

> [...]
    > oprogramowania, i to nie OEMowego, stąd moje wątpliwości.
    > Jest to jednak czyjaś interpretacja, która może mieć swoich zwolenników i

    To nie jest interpretacja. Prawo autorskie wyraźnie mówi, że właściciel
    praw autorskich wyczerpuje swoje prawa - poza najmą i dzierżawą - w
    momencie prowadzenia egzemplarza utworu do obrotu

    > Nikt mi nie zabroni odpłatnie udzielić pozwolenia na użytkowanie mojego
    > dzieła, zachowując do niego wszelkie prawa zarówno autorskie jak i własności
    > , może się to najwyżej nie nazywać licencją, mam rację ?

    Nie, nie masz racji.
    Nie możesz sprzedać bułki i nadal mieć ją do zjedzenia.

    > Jak to zrobić, żeby zabezpieczyć swoje prawa, jako producenta oprogramowania
    > na rynek (nie jednostkowego, na zamówienie), i zrobić to zgodnie z prawem ?

    Nie bardzo rozumiem co i w jaki sposób konkretnie chcesz zabezpieczyć
    skoro jest ustawa o prawach autorskich i pokrewnych, która jasno sprawy
    przedstawia.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Jeśli chcesz tanio rozmawiać - http://www.eteria.net

  • 5. Data: 2004-09-12 16:31:26
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    I co Ci odpowiedzial M$?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2004-09-12 16:33:46
    Od: Arek <a...@e...net>

    > I co Ci odpowiedzial M$?

    Nic. Nie odpowiedzieli.
    Sprawę zgłosiłem do UOKiK i tam się teraz toczy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Jeśli chcesz tanio rozmawiać - http://www.eteria.net

  • 7. Data: 2004-09-12 18:38:46
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Arek napisał(a):
    > Nie, nie masz racji.
    > Nie możesz sprzedać bułki i nadal mieć ją do zjedzenia.

    A co z ASP??

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2004-09-12 22:59:52
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    a...@e...net news:ci1qoj$79a$3@news.onet.pl

    > A co do Twoich wątpliwości to poczytaj tutaj:
    > http://www.sti.org.pl/oem.htm

    Nie zapomnij uzupelnic o:

    http://groups.google.pl/groups?q=sti%20chory
    http://groups.google.pl/groups?q=sti+kretyn

    co pisza o prezesie STI:
    http://groups.google.pl/groups?q=arnold+buzdygan
    http://www.google.pl/search?q=arnold%20buzdygan

    oraz jakie to "ciekawe" poglady ma pan arnold na grupie prawo
    ( niestety jest on niedocenionym geniuszem - inni czesto
    zarzucaja mu ze pisze od rzeczy, np. gdy zada od TPSA aby
    mu oddawalo czesc swoich dochodow, lub pozywa Microsoft,
    ale poprostu ludzie nie umieja pojac naturalnego
    geniuszu osoby wyksztalconej starannie i wszechstronnie,
    jak czytamy w CV - http://www.elita.pl/arek/o_mnie.html )

    P.S. nie bierz wszystkich rad na NEWS na powaznie (zreszta mojej
    tez nie bezkrytycznie;) zawsze sprawdz dwa razy i miej swoje zdanie...

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 9. Data: 2004-09-12 23:17:10
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    s...@r...com news:Xns9563A8038B74raf256com@213.180.128.20

    > oraz jakie to "ciekawe" poglady ma pan arnold na grupie prawo

    Link to oczywiscie
    http://www.google.pl/groups?ie=UTF-8&as_ugroup=pl.so
    c.prawo&as_uauthors=a...@e...net&lr=&num=100&hl=p
    lub
    http://tiny.pl/wwn

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 10. Data: 2004-09-13 06:41:38
    Od: "PeeS" <P...@w...pl>

    > Nie zapomnij uzupelnic o:

> [...]

    Kiedys czytalem cos na temat tego grupowicza, dzieki za przypomnienie.
    Każdy ma wprawdzie prawo do swoich poglądów, ale mnie osobiście interesuje
    stanowisko, z którym zgodziłby się ogół zainteresowanych.
    Ponieważ wątek nie wyczerpuje moich wątpliwości, bardzo proszę o kolejne
    wypowiedzi.

    Pozdrawiam
    PeeS.