  • 11. Data: 2004-09-13 07:26:23
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowania czy licencji
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Sep 2004 15:43:58 +0200, PeeS <P...@w...pl> napisał:

    > Witam,
    >
    > Jak wygląda sprawa sprzedaży oprogramowania, czy sprzedaje się egzemplarz
    > oprogramowania czy licencję na użytkowanie.
    > Kiedyś była różnica w opodatkowaniu VATem.
    > Jeżeli sprzedaję program zachowując prawa autorskie, to jak nazwać tą
    > sprzedaż, udzieleniem licencji czy sprzedażą oprogramowania ?
    > Jakie są następstwa prawne obu przypadków ?

    oj, nie wywołuj Sami-Wiecie-Kogo z lasu :-)))

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!

  • 12. Data: 2004-09-13 07:32:02
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Sep 2004 18:31:26 +0200, rezist.com <s...@p...com> napisał:

    > I co Ci odpowiedzial M$?

    i jak tam ten pozew? Bo od paru miesięcy uchylasz się od odpowiedzi na to
    niezwykle nurtujące ogół uzytkowników pl.soc.prawo pytanie. Był luż jakis
    termin rozprawy? Który to sąd?

  • 13. Data: 2004-09-13 19:18:12
    Od: poreba <d...@p...com>

    Arek <a...@e...net> niebacznie popelnil

    > Nie możesz sprzedać bułki i nadal mieć ją do zjedzenia.
    A przepis, przepis na bułki?
    Algorytm postępowania w celu wytworzenia bulki?
    Czy można go sprzedać, pozwolić stosować i nadal go mieć?

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2004-09-13 19:19:57
    Od: Arek <a...@e...net>

    > A przepis, przepis na bułki?
    > Algorytm postępowania w celu wytworzenia bulki?
    > Czy można go sprzedać, pozwolić stosować i nadal go mieć?

    Można. Ale co to ma wspólnego z prawami autorskimi i problemem z wątku ?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 15. Data: 2004-09-13 19:20:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    > A co z ASP??

    Nie rozumiem pytania.
    Możesz go rozwinąć?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    Jeśli chcesz tanio rozmawiać - http://www.eteria.net

  • 16. Data: 2004-09-13 20:06:28
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Można. Ale co to ma wspólnego z prawami autorskimi
    > i problemem z wątku ?

    A bułki?
    Co bułki mają wspólnego z prawami autorskimi?
    Nie ja je z myśli do dysputy wciągnąłem.

    Przepis na bułki można, jak twierdzisz, sprzedać
    - a pomimo to dalej go mieć.
    A przepis na pokazywnie na monitorze komputerowym takich różnych
    obrazków - można? (sprzedać, a pomimo to - dalej mieć)

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2004-09-13 22:43:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Co bułki mają wspólnego z prawami autorskimi?
    > Nie ja je z myśli do dysputy wciągnąłem.

    Bułki to była przenośnia - jeżeli ktoś chce mieć pełną kontrolę nad
    swoim dziełem to trzyma je zamknięte w szufladzie.
    Gdy je wprowadza na rynek - to niestety musi się liczyć z utratą pełnej
    kontroli nad nim.

    > A przepis na pokazywnie na monitorze komputerowym takich różnych
    > obrazków - można? (sprzedać, a pomimo to - dalej mieć)

    Gadasz do mnie kalamburami, a ja ich nie lubię.
    Wysłów się porządnie i w pełni o co Ci się rozchodzi bo ja nie mam
    ochoty tracić czas na zgadywanie uoco Ci chodzi.

    Arek

    --
    Jeśli chcesz tanio rozmawiać - http://www.eteria.net

  • 18. Data: 2004-09-14 22:38:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Bułki to była przenośnia
    Mój bład! Myślałem, że bułka jest tylko przykładem ilustrującym,
    a Ty o tej bułce metaforycznie. Bułka metaforą... no właśnie, czego?

    > Gadasz do mnie kalamburami, a ja ich nie lubię.
    > Wysłów się porządnie i w pełni o co Ci się rozchodzi bo ja nie
    > mam ochoty tracić czas na zgadywanie uoco Ci chodzi.
    Przepis na bułkę i program komputerowy to spisy poleceń, rozjaśniło
    Ci się?
    Można sprzedać autorski przepis na pierniki pod warunkiem, że
    kupujący nie będzie piekł więcej niż 100szt. w Pcimiu G., i tylko na
    Św. Józefa bez prawa do dalszej odsprzedazy?

    PS. Mam nadzieję, że inni widzą różnicę... ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 19. Data: 2004-09-14 22:48:54
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > Św. Józefa bez prawa do dalszej odsprzedazy?
    > PS. Mam nadzieję, że inni widzą różnicę... ;)

    Sprzedać to i można.
    Ale nie podlega to prawu autorskiemu i kupujący może bez stresu wypiąć
    się na takie wymysły sprzedającego.

    Wracając do tematu - tak samo jak sprzedawca płytki DVD nie może udawać,
    że sprzedaje licencje na oglądanie filmu tak samo sprzedawca softu nie
    może świrować, że sprzedaje licencję na używanie programu.
    Bo takich licencji po prostu nie ma.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 20. Data: 2004-09-15 07:42:58
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Sep 2004 00:48:54 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

> [...]
    > że sprzedaje licencje na oglądanie filmu tak samo sprzedawca softu nie
    > może świrować, że sprzedaje licencję na używanie programu.

    Nie ma ich w ustawie. A to nie znaczy ze ich nie ma.
    "akceptuję warunki umowy licencyjnej..."