  • 1. Data: 2004-09-12 13:27:08
    Temat: ugoda a egzekucja komornicza
    Od: "Maczo" <m...@n...pl>

    Poniewaz brak precyzyjnej wykładni proszę o pomoc. Toczy się przeciwko mnie
    postępowanie komornicze. Udało mi się jednak zawrzeć z wierzycielem ugodę w
    której ja spłaciłem należność główną do jego rąk i koszty, ale odsetki
    uległy umorzeniu. Co teraz z komornikiem, ten nic nie wyegzekwował przez pół
    roku ale żąda by mu zapłacić 15 % od wszystkiego nawet od odsetek z których
    wierzyciel zrezygnował. Jak to w końcu wygląda Art (45)mówi że 15% od
    wegzekwowanych należności . A co teraz, jak kwota w postępowaniu jest inna
    niż kwota wynikła z Ugody. Z góry dzięki za rozjaśnienie Krzysztof

  • 2. Data: 2004-09-12 19:14:02
    Temat: Re: ugoda a egzekucja komornicza
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 12 Sep 2004 15:27:08 +0200, Maczo naskrobał(a):

> [...]
    > roku ale żąda by mu zapłacić 15 % od wszystkiego nawet od odsetek z których
    > wierzyciel zrezygnował. Jak to w końcu wygląda Art (45)mówi że 15% od

    art 35 i tez niedokładnie cytujesz.

    > A co teraz, jak kwota w postępowaniu jest inna
    > niż kwota wynikła z Ugody. Z góry dzięki za rozjaśnienie Krzysztof

    art 49 płacisz.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-12 22:27:48
    Od: "Maczo" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Sun, 12 Sep 2004 15:27:08 +0200, Maczo naskrobał(a):

    > art 35 i tez niedokładnie cytujesz.
    Art 35 mówi o żródle utrzymania komornika a nie o sposobie naliczania opłaty
    stosunkowej

    > art 49 płacisz.
    Dziękuję za taką odpowiedż wynika z niej że art 49 jest ważniejszy niż Art
    45 A co jeśli jak w moim wypadku nie nastąpiło umorzenie postępowania a
    przynajmniej Komornik takowego nie dokonał to 49 odpada. Chyba że komornik
    nie mósi o tym fakcie powiadamiać
    Mogę wysłać ci tekst skargi którą napisałeś jeśli potrafisz się żeczowo do
    tego ustosunkować. Dzięki jednak za dobre chęci

  • 4. Data: 2004-09-13 12:18:12
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2004 00:27:48 +0200, Maczo naskrobał(a):

    > Dziękuję za taką odpowiedż wynika z niej że art 49 jest ważniejszy niż Art
    > 45 A

    Nie ma mniej czy bardziej ważnych artykułów ustawy :). Art 49 stanowi
    uszczegółowienie art 45 co do konkretniej sytuacji - to normalna praktyka
    bo nie da sie w jednym paragrafie zapisać wszystkiego naraz.

    > co jeśli jak w moim wypadku nie nastąpiło umorzenie postępowania a
    > przynajmniej Komornik takowego nie dokonał to 49 odpada. Chyba że komornik
    > nie mósi o tym fakcie powiadamiać

    z tego co sobie przypominam to wierzyciel musi powiadomic komornika o
    wpłacie (nie pamiętam terminu) :>
    Poza tym jak wierzyciel nie da wniosku o umorzenie to komornik będzie cie
    ścigał dalej.

    > Mogę wysłać ci tekst skargi którą napisałeś jeśli potrafisz się żeczowo do
    > tego ustosunkować. Dzięki jednak za dobre chęci

    Możesz rzucić na grupie wtedy wiecej osób sie wypowie.