  • 1. Data: 2004-09-12 11:54:00
    Temat: Pytanie PILNE!!!
    Od: "Kubisia" <a...@o...pl>

    Mam pytanie dotyczace opiekuna prawnego. Jestem osoba niepelnosprawna i mam
    23 lata. Choruje na zanik miesni i w zwiazku z tym potrzebuje opieki i
    pomocy osob trzecich. Jestem sprawna umyslowo ale fizycznie potrzebuje
    pomocy. Chcialabym wiedziec czy moja mama jest nadal moim prawnym opiekunem.
    Wiem ze prawnym opiekunem jest sie do 18 roku zycia a potem to wygasa. Ale
    czy tak samo jest w sytuacji osob niepelnosprawnych ktore w orzeczeniu
    lekarskim ZUS maja napisane ze sa calkowicie niezdolne do pracy i niezdolne
    do samodzielnej egzystencji? Ja mam tak napisane. Prosze o szybka i jak
    najbardziej tresciwa odpowiedz . W razie pytan prosze pisac - odpowiem.
    Czekam Agnieszka

  • 2. Data: 2004-09-12 16:56:19
    Temat: Re: Pytanie PILNE!!!
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Kubisia napisał(a) w wiadomości news:ci1dmp$1mf$1@news.onet.pl:
> [...]
    > do samodzielnej egzystencji? Ja mam tak napisane. Prosze o szybka i jak
    > najbardziej tresciwa odpowiedz . W razie pytan prosze pisac - odpowiem.

    Osoba pełnoletnia nie ma opiekuna prawnego, chyba że jest ubezwłasnowolniona
    całkowicie.
    W Twoim wypadku co najwyżej można na Twój wniosek ustanowić kuratora w trybie
    art. 183 krio.

    To co robi Twoja mama - pamiętam z poprzedniego postu - to jest opieka
    faktyczna, wynikająca zapewne z miłości.
    Wasze stosunki to nie jest raczej problem prawny, lecz problem psychologiczny. Z
    matką trzeba po prostu porządnie porozmawiać. Ona wierzy że chcę dobrze.
    O ile pomyliłem i to nie Ciebie dotyczyła wcześniej opisana sytuacja to
    przepraszam i pominij uwagi z 3 ostatnich zdan.

    --
    JOHNSON :)