  • 1. Data: 2004-07-23 06:56:17
    Temat: Sprzedaz nieruchomosci - 2 pytania
    Od: w...@p...onet.pl

    czesc,
    zamierzam sprzedac nieruchomosc (mieszkanie hipoteczne)
    w zwiazku z powyzszym 2 pytania:
    1. poniewaz przyszlemu nabywcy zalezy na zawarciu umowy przedwstepnej u
    notariusza, ktora ze stron ponosi koszty z tym zwiazane(taksa notarialna)? czy
    ma jakies znaczenie fakt, ze zupelnie nie zalezy mi akurat na podpisaniu tej
    umowy u notariusza, gdyz z powodzeniem sprzedam przedmiotowa nieruchomosc za
    taka sama cene komus innemu? (nie pytam o skutki prawne zawarcia tej umowy u
    notariusza, bo to mi jest wiadome)
    2. ktora ze stron ponosi koszty zawarcia wlasciwej umowy kupna-sprzedazy
    nieruchomosci w formie aktu notarialnego?

    dzieki za pomoc
    pozdrawiam
    d.

  • 2. Data: 2004-07-23 07:00:25
    Temat: Re: Sprzedaz nieruchomosci - 2 pytania
    Od: w...@p...onet.pl

    zapomnialbym...jeszcze jedno pytanie

    czy kwota zadatku jest gdzies z gory okreslona? czy moze byc np. nizsza i czy w
    takim wypadku nie powoduje np. niewaznosci umowy?

    thx raz jeszcze
    pozdrawiam
    d.

  • 3. Data: 2004-07-23 07:33:05
    Od: Wiktor <w...@l...WYTNIJ.com>

    Dnia 23 Jul 2004 09:00:25 +0200, w...@p...onet.pl napisał(a):

    Wy ustalacie która strona ponosi koszty, zwyczajowo jest to kupujący,
    ale nie ma przeciwskazań aby było inaczej.

    > czy kwota zadatku jest gdzies z gory okreslona? czy moze byc np. nizsza i czy w
    > takim wypadku nie powoduje np. niewaznosci umowy?

    Dowolna. Przemyśl tylko kwestię "zadatek czy zaliczka" i pomyśl co dla
    Ciebie będzie korzystniejsze.

    --
    Pozdro
    Wiktor

  • 4. Data: 2004-07-23 09:32:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    za
    > taka sama cene komus innemu? (nie pytam o skutki prawne zawarcia tej umowy

    Ponieważ to umowa cywilna, to będzie tak, jak się umówicie. Czyli, jeśli
    Tobie ta przedwstępna nie jest potrzebna, a jemu tak, to niech za to
    chciejstwo zapłąci.

    > 2. ktora ze stron ponosi koszty zawarcia wlasciwej umowy kupna-sprzedazy
    > nieruchomosci w formie aktu notarialnego?

    Jeżeli inaczej się nie umówicie, to obydwie. Zwyczajowo strony się umawiają,
    że wszelkie koszty ponosi nabywca.

  • 5. Data: 2004-07-23 13:12:17
    Od: w...@p...onet.pl

    dzieki za odpowiedzi i pomoc

    pozdrawiam
    d.

  • 6. Data: 2004-07-23 15:23:51
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > 2. ktora ze stron ponosi koszty zawarcia wlasciwej umowy kupna-sprzedazy
    > nieruchomosci w formie aktu notarialnego?

    Taksa notarialna i podatek od czynności cywilnoprawnych ciążą na stronach
    solidarnie.

    W niektórych rejonach Polski zwyczajowo przyjęte jest, że koszty te ponosi
    strona kupująca.

    Piciuf