  • 1. Data: 2004-07-23 06:36:46
    Temat: ubezpieczenie na życie w CU - proszę o pomoc
    Od: l...@v...pl

    Złożyłem pismo dot. rozwiązania umowy ubezpieczenia jednak CU nie przyjął go do
    wiadomości "w trosce o moje dobro" albowiem podpis złozony w piśmie różni
    się "z wzorem jaki złożony został przez ubezpiezonego we wniosku o
    ubezpieczenie".

    Wątpliwości:
    Do tej pory sądziłem, iż forma pisemna zachowana jest jeśli pismo opatrzone
    jest podpisem wyrażającego wolę.

    Czy podpis złozony na um.ubezp. traktować można jako WZÓR PODPISU np. tj. w
    przypadku wzoru przedkładanego w banku przy karcie kredytowej ?

    Przecież zawsze będzie można kwestionować autentyczność patrząc "na oko".

    Mam jużpismo wyjaśniające przygotowane + ksero dowodu osobistego i wysyłam
    jeszcze raz ale wskazałem iż os. woli traktować należy jako złoozne w dacie
    doręczenia tego pierwszego kwestionowanego pisma, z uwagi na koszty
    manipulacyjne jaki są potrącane z kwoty zgromadzonych składem co miesiąc.

    CO O TYM SĄDZICIE CO RADZICIE.

  • 2. Data: 2004-07-23 09:28:04
    Temat: Re: ubezpieczenie na życie w CU - proszę o pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    Piszą bzdury, by sprawę przeciągać. Odpisz im, że jeżeli mają podejrzenia,
    że ktoś sfałszował Twój podpis, to organem właściwym do wyjaśnienia tego
    jest organ ścigania, a nie Ty. Ty w każdym razie potwierdzasz, że taką wolę
    wyraziłeś w przesłanym do nich dokumencie, a czy to akurat ten, o którym
    piszą, to tego nie wiesz.

    Nie wysyłaj im jakiś tam nowych dokumentów, bo dasz im argument, że nie
    mogli rozwiązać z Tobą umowy, bo brakowało dosłanych dokumentów. Do swojego
    pisma możesz co najwyżej dołączyć kserokopię tamtego, by mogli sobie
    uwiarygodnić oryginał.

    Jeśli już chcieli być tacy uprzejmi, to mogli wysłać do Ciebie pismo
    informujące Cię, że przesłano im wypowiedzenie, ale mają wątpliwości co do
    podpisu w związku z czym proszą o potwierdzenie jego treści.

  • 3. Data: 2004-07-23 10:34:06
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > wyraziłeś w przesłanym do nich dokumencie, a czy to akurat ten, o którym

    Tego raczej nie zrobię, albowiem poddał bym sam w wątpliwość autentyczność
    rzeczonego podpisu (mojego zresztą)

> [...]
    > mogli rozwiązać z Tobą umowy, bo brakowało dosłanych dokumentów. Do swojego
    > pisma możesz co najwyżej dołączyć kserokopię tamtego, by mogli sobie

    Problemem jednak jest to wg. mnie:
    zastanawiam się nad datą rozwiązania umowy

    18.06.2004 - pismoz rezygnacją i kwestionowanym podpisem
    10.07.2004 - otrzymujmę odp. iż podpis nie odpowiada wzorowi
    23.07.2004 - wysyłam kolejne pismo z podpisem, kserem dowodu osobistego, z
    podpisem agenta CU potwierdzającym to, "że ja to ja" oraz z polisą

    Obawiam się żę będzie termin wiążący od daty doręczenia pisma z 23.07.2004
    zgodnie z cytowanym przepisem poniżej a nie termin doręczenia pisma z
    18.06.2004 , z uwagi na brak polisy załączonej (szkoda ze agent tego nie
    powiedział,i szkoda że teraz dopiero czytam tą częśc warunków ubezpieczenia)

    Warunki ogólne 11.1 - umowa ubezpieczenia wygasa na skutek:

    1. odstąpienia od umowy ubezpieczenia przez Ubezpieczającego w terminie 30 dni
    od daty doręczenia polisy; w takim wypadku Towarzystwo zwróci Ubezpieczającemu
    wpłaconą składkę.

    > Jeśli już chcieli być tacy uprzejmi, to mogli wysłać do Ciebie pismo
    > informujące Cię, że przesłano im wypowiedzenie, ale mają wątpliwości co do
    > podpisu w związku z czym proszą o potwierdzenie jego treści.

    Mogli ale to cwaniaki.

    Taką korespondencję otrzymają :

    W związku z faktem otrzymania pisemnej informacji dotyczącej braku zgodności
    podpisu złożonego w piśmie z dnia 18 czerwca 2004 z podpisem zawartym na umowie
    ubezpieczenia, wskazuję iż oświadczenie złożone w ww. piśmie, dotyczące
    rozwiązania umowy ubezpieczenia na życie polisa nr XXXXXXXXX, stanowi przejaw
    mojej swobodnej i świadomie wyrażonej woli, zatem traktować należy je jako
    złożone w dacie doręczenia pisma z dnia 18 czerwca 20004r.

    Wskazać należy, iż pismo z 18 czerwca 2004 spełnia wszystkie formalne wymogi,
    jakie przewidziane zostały w warunkach ogólnych ubezpieczenia § 22.1 ponadto
    jego treść i forma była konsultowana bezpośrednio z agentem ubezpieczeniowym
    Commercial Union &#8211; Towarzystwo Ubezpieczeniowe Na Życie S.A., przed jego
    wystosowaniem tym samym wywołuje stosowne skutki, zgodne z jego treścią w dacie
    doręczenia, gdyż forma pisemna dokumentu została zachowana a dokument stanowi
    dowód tego, że osoba, która go podpisała, złożyła oświadczenie zawarte w
    dokumencie.

    Pismo niniejsze sporządzono w obecności Agenta Ubezpieczeniowego Commercial
    Union, który potwierdza autentyczność złożonego podpisu.

    Pismo niniejsze kieruje się bezpośrednio listem poleconym za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru

    Otrzymują:
    1 x Adresat
    1 x a/a
    1 x Agent Ubezpieczeniowy &#8211; do wiadomości
    Załączniki
    1 x Ksero dowodu osobistego
    1 x Polisa ubezpieczeniowa

  • 4. Data: 2004-07-24 09:05:24
    Od: "Brodek" <B...@r...pl>

    Polecam skargę do Rzecznika Ubezpieczonych.
    Strona: www.rzu.gov.pl

    --
    Pozdrowienia
    Brodek

    = = = = =
    http://ubezpieczenia.ogma.pl/
    http://miesiecznik.ryzyko.pl/
    http://dziennik.ryzyko.pl/

  • 5. Data: 2004-07-26 11:58:30
    Od: l...@v...pl

    > Polecam skargę do Rzecznika Ubezpieczonych.
    > Strona: www.rzu.gov.pl
    >

    > --
    > Pozdrowienia
    > Brodek

    Dziekuję mam nadzieję, żę nie będę musiał korzystać ,wystosowałem jużstosowne
    wezwanie, zadbałem o to aby agent ubezpieczeniowy potwierdził fakt, iż ja to
    ja, poprzez złożenie stosownej adnotacji, oraz potwierdził podpisem swoim
    kompletnośćdokumentów niezbędnych dla rozwiązania umowy.

    P.S.
    Pytanie natury prawnej.
    CZYM JEST POLISA ?