  • 1. Data: 2002-01-14 18:37:59
    Temat: Sprzedaz domu, porada
    Od: "ARKA" <s...@w...pl>

    Sprzedaje dom aktem notarialnym, po otrzymaniu calosci pieniedzy, mam sie
    wyprowadzic w ciagu 60 dni.
    Notariusz wymaga przedstawienia z gminy zaswiadczenia o wymeldowaniu w dniu
    podpisania aktu. Ja uwazam,ze musze sie wymeldowac w ciagu 60 dni. Jak to
    jest?
    Czy stale zameldowanie jest zwiazane z faktem posiadania domu?
    Notariusz wymaga takze oprocz wypisu z hipoteki dokumentu z rejestru
    gruntow, czy ma do tego prawo.
    Jakie sa podstawy prawne jesli moznaby prosic o podpowiedz.
    Dziekuje za pomoc,
    Anka

  • 2. Data: 2002-01-15 10:11:36
    Temat: Re: Sprzedaz domu, porada
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ARKA" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dziekuje za pomoc,
    > Anka
    > Dlaczego nie wierzysz w to co ci powiedzial notariusz.?
    Jeśli masz wątpliwości to zapytaj notariusza-przecież mu za to placisz :)

  • 3. Data: 2002-01-15 10:19:28
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "amlej"
    > Jeśli masz wątpliwości to zapytaj notariusza-przecież mu za to placisz :)

    Swietne rady ;-))
    a jak masz skarge na policjanta to zostaw ja na policji ;-))
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-01-15 20:30:49
    Od: "wag" <z...@b...onet.pl>

    Raczej musisz się wymeldować - chyba nie wierzysz że ktoś pozwoli Ci w
    kupionym przez siebie domu być zameldowanym na stały pobyt.
    Notariusz dbając o bezpieczeństwo transakcji postępuje prawidłowo .

    --
    Z pozdrowieniami
    Paweł Zagozda

  • 5. Data: 2002-01-15 22:10:23
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Jeśli cała kwota wpływa w dniu podpisania, to może i prawidłowo, choć
    jednocześnie nowy właściciel powinien podpisać zgodę na zameldowanie czasowe.
    Jeśli część kwoty pozostaje do wypłacenia po tych 60 dniach, to właśnie należy
    się wtedy też wymeldować.
    Dżek

  • 6. Data: 2002-01-16 12:45:20
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "amlej"
    >
    > Swietne rady ;-))
    > a jak masz skarge na policjanta to zostaw ja na policji ;-))
    > *** blad ***

    Świetnie znasz temat skoro policjant i notariusz to dla Ciebie to samo :)

  • 7. Data: 2002-01-16 13:15:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "ARKA" <s...@w...pl> wrote in message news:a1vjjd$ogb$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > wyprowadzic w ciagu 60 dni.
    > Notariusz wymaga przedstawienia z gminy zaswiadczenia o wymeldowaniu w

    Moze zapyta bo Pani jak moze zadac poswiadzenia nieprawdy przez urzad?

    > Ja uwazam,ze musze sie wymeldowac w ciagu 60 dni. Jak to
    > jest?

    dokladnie tak - ma sie Pani wyprowadzic w ciagu 60 dni OD ZAPLATY.

    > Czy stale zameldowanie jest zwiazane z faktem posiadania domu?

    Absolutnie nie.
    Gdy sprzedawalem mieszkanie Notariusza meldunek nie obochodzil.

    > Notariusz wymaga takze oprocz wypisu z hipoteki dokumentu z rejestru
    > gruntow, czy ma do tego prawo.

    Wyciag z hipoteki to co innego. Trzeba przedstawic zaswiadczenia ktore maja
    wplyw
    na wartosc domu o swiadcza o tym, ze istotie ma Pani tytul prawny do
    nieruchomosci.

    Bo tak aprawde, nie sprzeaje Pani domu, a NIERUCHOMOSC zabudowana
    (wraz z budynkiem).

    > Jakie sa podstawy prawne jesli moznaby prosic o podpowiedz.
    > Dziekuje za pomoc,
    > Anka

    A nie ma innych notariuszy ?

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-01-16 18:52:53
    Od: "Paweł" <p...@d...pl>

    Witam

    Umowy nie podpisujesz z notariuszem

    To strony okreslają termin zapłaty ceny i termin opróżnienia lokalu a także
    inne warunki, dlatego N. nie ma prawa żądać wymeldowania jeżeli nie żąda
    tego kupujacy. Jeżeli strony uzgodniły, że wymeldowanie nastąpi po 60 dniach
    to musi się do tego dostosować.
    Może najwyżej na życzenie kupującego umieścić w akcie twoje zobowiązanie do
    wymeldowania się w okreslonym czasie poddając je rygorowi egzekucji.

    Notariusz wymaga takze oprocz wypisu z hipoteki dokumentu z rejestru
    > gruntow, czy ma do tego prawo.

    Jest to zupełnie uzasadnione :
    odpis z ksiegi wieczystej - wskazuje kto jest włascicelem

    wypis z rejestru gruntów - wykazuje aktualną numerację i powierzchnię
    działki, która mogła ulec zmianie od ostatniego wpisu.

    N. oprócz sprawdzenia stanu własnościowego nieruchomości jest zobowiązany
    sprawdzić jej stan geodezyjny i nanieść zmiany do k.w.

    Pozdrawiam
    Paweł Puch
    prawnik
    doradca ds. nieruchomości