  • 1. Data: 2002-01-14 16:26:51
    Temat: kolizja drogowa
    Od: "Przemek Pietrzak" <e...@z...polsl.gliwice.pl>

    Dzien dobry

    Moj problem jest nastepujacy :
    bylem sprawca kolizji drogowej, uszkodzenie
    jakiego doznal poszkodowany bylo tylko niewielkie
    otarcie lewego kanta tylnego zderzaka.
    W moim samochodzie wystarczylo zmyc
    farbe rozpuszczalinikiem i wszystko bylo ok.
    Jednak Poszkodowany poniosl pewne straty,
    zwrocil sie do swojego Ubezpieczyciela
    o zwrot kosztow naprawy.
    Ten wycenil szkode na 370,98 zl. a zwraca
    kwote od 380 zl.
    Rozumieja Panstwo ze Poszkodowany pieniedzy
    nie otrzymal. Z rozmowy z Ubezpieczycielem
    Poszkodowanego dowiedzialem sie ze Poszkodowany
    nie przedstawil zadnych rachunkow z naprawy
    (gdyby te osiagnely kwote 380 zostalaby ona wyplacona)
    Opisuje te sprawe dlatego ze dzis otrzymalem listem
    poleconym od Poszkodowanego :
    - wycene uszkodzen w aucie Poszkodowanego wykonana
    przez jego Ubezpieczyciela
    - oswiadczenie Ubezpieczyciela ze nie wyplaci pieniedzy
    - list od Poszkodowanego ze powinienm mu zwrocic
    370,98 zl. bo nie chce tego zrobic jego Ubezpieczyciel
    i .. uwaga + 5 zlotych za list polecony,
    jesli nie, skieruje sprawe na droge postepowania cywilnego,
    co cytuje : "... narazi Pana na dodatkowe koszty administracyjne
    i egzekucyjne ..."
    i tu moje pytanie czy Poszkodowany ma jakies podstawy
    by tak uczynic ? Dodam, ze nie po to place AC i OC
    zeby placic z wlasznej kieszeni za te naprawe.

    dziekuje za odpowiedzi
    i przepraszam ze takie dlugie
    Przemek Pietrzak

  • 2. Data: 2002-01-14 20:20:47
    Temat: Re: kolizja drogowa
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Placisz OC zawierajac z nimi umowe.A w umowie stoi ze wyplacaja powyzej
    jakiejs kwoty.Czyli ze do tej kwoty placisz ty.

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 3. Data: 2002-01-15 07:04:34
    Od: "greg" <k...@z...pl>

    Z tego co się orientuję, z zasady do pewnej kwoty płaci sam sprawca szkody
    (w Twoim przypadku do kwoty 380 zł). Jeżeli jednak zawierając polisę
    uczyniłeś dopłatę składki znosząc tzw. udział własny, to ubezpieczyciel
    obowiązany jest do wypłaty nawet 5 złotych !!! Dowiedz się jaką więc
    zawarłeś umowę !
    Policz sobie jednak ile stracisz na zniżkach w ubezpieczeniu za następny rok
    i kolejne lata przy odnotowaniu Twojej szkody, a potem łatwiej będzie Ci
    zgodzić się na zapłatę 370 zł z własnej kieszeni. Ja z własnej wypłaciłem w
    zeszłym roku 550 zł i byłem z tego bardzo zadowolony na zniżkach w pierwszym
    roku (!!!) straciłbym około 900 zł.
    pozdrawiam
    greg

    Użytkownik Przemek Pietrzak <e...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a1v0sm$mkm$...@z...polsl.gliwice.pl...

  • 4. Data: 2002-01-15 08:28:18
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > uczyniłeś dopłatę składki znosząc tzw. udział własny, to ubezpieczyciel
    > obowiązany jest do wypłaty nawet 5 złotych !!! Dowiedz się jaką więc
    > zawarłeś umowę !

    Udzial wlasny jest przy AC a nie OC

    Leszek

  • 5. Data: 2002-01-15 08:48:32
    Od: "Przemek Pietrzak" <e...@z...polsl.gliwice.pl>

    dziekuje bardzo za wszystkie wiadomosci

    teraz rozumiem cala kwestie.
    Mam jednak jeszcze jedno pytanie
    czy musze opierac sie na kalkulacji
    koszto Ubezpieczyciela ?
    czy mam prawo ubiegac sie
    u Poszkodowanego rachunku za
    naprawy i na podstawie tego
    uiscic Mu naleznosc ?

    pozdrawiam
    Przemek Pietrzak

  • 6. Data: 2002-01-15 09:27:15
    Od: "Maniek" <d...@p...pl>

    Lechu sam mówileś ze w Rozporzadzeniu stoi ze nie wypłacają żadne
    ubezpieczalnie powyzej ileś tam średniej krajowej ?

  • 7. Data: 2002-01-15 10:27:51
    Od: "greg" <k...@z...pl>

    mogę się mylić !
    Ale od czego jest grupa i wnikliwi czytelnicy ! Dzięki za pouczenie.
    greg

    Użytkownik Leszek <l...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a20p56$lgi$...@o...icpnet.pl...

  • 8. Data: 2002-01-15 16:58:36
    Temat: Odp: kolizja drogowa
    Od: "Iwona L." <m...@g...pl>

    Witam !

    Użytkownik Przemek Pietrzak <e...@z...polsl.gliwice.pl> napisał:

    > Mam jednak jeszcze jedno pytanie
    > czy musze opierac sie na kalkulacji
    > koszto Ubezpieczyciela ?
    > czy mam prawo ubiegac sie
    > u Poszkodowanego rachunku za
    > naprawy i na podstawie tego
    > uiscic Mu naleznosc ?

    Wcale nie musisz sie opierac o kalkulacje ubezpieczyciela. Ty
    (ewentualnie ubezpieczyciel) musisz wyrownac koszty naprawy. Wyslij
    poszkodowanego do najdrozszej stacji ASO jaka istnieje w Twoim
    miescie. Rachunek otrzymany w tej stacji sporo przekroczy kalkulacje
    ubezpieczyciela (inna stawka roboczogodziny).Ubezpieczyciel wykonuje
    kalkulacje w oparciu o smieszne (garazowe) stawki roboczogodziny. Nie
    wiadomo, czy kwota, ktora podales obejmuje Wat. Jesli nie, to juz
    dodanie Watu do tej kwoty spowoduje wzrost roszczenia. Poszkodowany ma
    prawo naprawic samochod (z tytulu Twojego OC) w najdrozszym punkcie i
    ubezpieczyciel musi mu po pokazaniu faktury wszystko zaplacic, a z
    pewnoscia bedzie to wiecej niz owe 380 zl.

    pozdrawiam, Iwona

  • 9. Data: 2002-01-16 18:02:19
    Od: "Przemek Pietrzak" <e...@z...polsl.gliwice.pl>

    > prawo naprawic samochod (z tytulu Twojego OC) w najdrozszym punkcie i
    > ubezpieczyciel musi mu po pokazaniu faktury wszystko zaplacic, a z
    > pewnoscia bedzie to wiecej niz owe 380 zl.

    dziekuje za wyczerpujaca informacje
    pozdrawiam
    Przemek