  • 1. Data: 2002-01-14 22:21:49
    Temat: Prosze o porade...
    Od: "Lucky" <l...@w...pl>

    Witam serecznie. Mam do grupowiczow takie nietypowe pytanie z zakresu prawa
    kanonicznego. Wedlug ktorego kanonu mozna dochodzic praw na skutek
    niewlasciwego zachowania sie ksiedza podczas obrzadku religijnego (chodzi
    tutaj o pogrzeb). Dodam ze to nie on prowadzil ceremonie natomiast byl to
    inny ksiadz katolicki, ktory przyszdl na pogrzeb jako "osoba trzecia". A
    moze takie zachowanie jest uregulowane w normach prawa cywilego, badz tez
    karnego...
    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-15 07:09:47
    Temat: Re: Prosze o porade...
    Od: "greg" <k...@z...pl>

    Po pierwsze: bez danych nikt nie odpowie Ci na to pytanie; co uczynił ten
    ksiądz ? w jakich okolicznościach ? z jakiego powodu ? itp
    Po drugie: ksiądz jak każdy obywatel RP podlega ustawodawstwu naszego kraju,
    więc jeżeli dopuści się przestępstwa - idzie do więzienia, jeżeli się
    upije - idzie do izby wytrzeźwień itp. Prawo kanoniczne reguluje strukturę
    postępowania wewnątrzkościelnego, czyli jakie konsekwencje kościelne
    poniesie osoba duchowna za takie czy inne zachowanie (np. zdejmą go z
    parafii).
    sam więc rozumiesz, że chcesz usłyszeć odpowiedź na pytanie, którego NIE MA
    !
    greg

    Użytkownik Lucky <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1vloc$jnc$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-01-15 08:04:42
    Od: "Lucky" <l...@w...pl>

    Użytkownik "greg" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > parafii).
    > sam więc rozumiesz, że chcesz usłyszeć odpowiedź na pytanie, którego NIE

    Dziekuje za uwage teraz probuje to naprawic. Precyzuje wiec okolicznosci...
    Podczas ceremonii pogrzebu ksiadz nie bedacy osoba prowadzaca ta ceremonie
    chcial ja przerwac twierdzac ze
    odbywa sie ona zle, tzn. stwierdzil ze ksiadz prowadzacy nie bardzo zna sie
    na rzeczy. Ksiadz krzyczal, zachowywal sie co najmniej
    nagannie. Uspokoil sie dopiero wtedy kiedy rodzina powiedziala ze wezwie
    policje. Jako jeden ze znajomych rodziny,
    poniewaz jestem tym faktem gleboko wzburzony chce sie dowiedziec co moge
    zrobic. Interesuje mnie wszczegolnosci na iaki kanon
    moge sie powolac poniewaz bede pisal skarge do kurii...
    Przy okazji mam tez pytanie jakie inne drogi sadowe mam do wyboru i na co
    moge sie powolac!!!!
    Dziekuje za odpowiedz
    Pozdrawiam

    Łukasz