  • 21. Data: 2010-10-12 09:46:49
    Temat: Re: Spó 1/4 niona faktura
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/12/2010 4:40 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury, więc niedostarczenie
    > takowej jest niewywiązaniem się z obowiązku drugiej strony.

    co nie zwalnia cię z obowiązku zapłaty w terminie.

    > Dlatego w takich przypadkach reklamuję

    > w tepsie 3, w dialogu 2 i jedna na karcie kredytowej... w sumie 6 w
    > ciągu ostatnich 5 - ciu lat...

    to ty jakis poszkodowany jestes.
    ale twoja sprawa, jak masz duzo wolnego czasu, to faktycznie mozesz
    siedziec i przerzucac te papiery, składać reklamacje, sprawdzac w
    skrzynce codziennie czy już przyszły i pilnowac czy juz zapłacone czy nie.
    Kazdy jakies tam swoje hobby ma. Powodzenia.
    koniec tematu.

  • 22. Data: 2010-10-12 09:47:20
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 10:31:24 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > A po ilu dniach wrócą pieniądze na konto?

    Zależy z jakim bankiem operator (tpsa) będzie miała umowę - ale generalnie
    dzieje się to szybko, poza tym na pocieszenie powinieneś dostać odsetki.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2010-10-12 09:57:56
    Temat: Re: Spóźniona faktura
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 08:31:07 +0200, mz napisał(a):

    > Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z fakturą
    > za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ? Czy jak faktura
    > przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?

    Jeżeli kwota jest stała (znaczy nie telefon, prąd czy gaz) to zdecydowanie
    płacić nie czekając na fakturę (większość operatorów ma konta mass
    collectowe więc zawsze wpłata idzie na Twoje konto i nie "zawiśnie" gdzieś
    na wspólnym). Jak z usługami zmiennymi to reklamować i żądać anulowania
    odsetek (choć formalnie płacić powinieneś terminowo nie czekając na
    fakturę).

    BTW: który to operator? Bo post wyszedł z neozdrady, a oni chyba raczej są
    terminowi...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 24. Data: 2010-10-12 09:58:21
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > dziesiątek faktur? Ze stałych nie mam nawet 10 w miesiącu. Wiem ile mam
    > zapewnić pieniędzy i na kiedy na koncie, aby móc spokojnie zapłacić.

    Chyba o to głównie chodzi, że jak trzeba zapewniać te środki na dzień
    realizacji polecenia zapłaty to równie dobrze można je sobie od razu przelać
    gdzie należy bez pośrednictwa.

  • 25. Data: 2010-10-12 10:19:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    niusy.pl pisze:

> [...]
    >
    > Chyba o to głównie chodzi, że jak trzeba zapewniać te środki na dzień
    > realizacji polecenia zapłaty to równie dobrze można je sobie od razu

    A to już różnie, bo z nie każdego konta da się zrobić bezpośredni
    przelew na zewnątrz. A trzymanie pieniędzy na podstawowym koncie w
    kwocie większej niż potrzebna, to w zasadzie strata...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 26. Data: 2010-10-12 10:39:46
    Temat: Re: Spó1niona faktura
    Od: "Nixe" <n...@o...euu>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał

    > W umowie jest obowiązek dostarczenia faktury,

    Podejrzewam, że co najwyżej _wystawienia_i wcale nie musi to wynikać z
    umowy,
    tylko z samego faktu prowadzenia przez operatora sprzedaży usług + ustawy o
    VAT.

    Pozdrawiam
    N.

  • 27. Data: 2010-10-12 10:40:48
    Temat: Re: Spozniona faktura
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    januszek pisze:

    > Swoja droga moja administracja
    > wystawia faktury za czynsz ale odbierac je mozna samemu w siedzibie w
    > okreslonym przez nich terminie. Wplacam ile trzeba a odbieranie faktur
    > mam gdzies... ;)

    a nie jest tak, że sprzedawca ma obowiązek wystawić fakturę, ale nie ma
    obowiązku wysłać (przekazać) odbiorcy?

    andy_nek

  • 28. Data: 2010-10-12 10:48:41
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

> [...]
    > płacić nie czekając na fakturę (większość operatorów ma konta mass
    > collectowe więc zawsze wpłata idzie na Twoje konto i nie "zawiśnie" gdzieś

    Zależy od sposobu przetwarzania. I tak czy siak, z braku numeru faktury,
    może nie zostać zaksięgowana tytułem tej faktury o którą chodzi a zadłużenia
    czy zupełnie innej usługi.

  • 29. Data: 2010-10-12 11:01:05
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > na zewnątrz. A trzymanie pieniędzy na podstawowym koncie w kwocie większej

    Nic nie mówiłem o bezpośrednim przelewaniu z oszczędnościowego. Można
    przelać przez bieżące. No ale skoro trzeba to zrobić to wcale nie jest tak
    bezproblemowo. I tylko jak się marnuje pieniądze na bieżącym albo ma
    możliwość przelewania z oszczędnościowego jest wygodnie.

  • 30. Data: 2010-10-12 11:20:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Nixe pisze:
> [...]
    > umowy,
    > tylko z samego faktu prowadzenia przez operatora sprzedaży usług + ustawy o

    Ciekawe dlaczego SOKiK uznał za postanowienie niedozwolone:"Opłata za
    korzystanie z usług jest pobierana z góry za dany okres rozliczeniowy i
    należy ją uiścić w terminie wskazanym na fakturze/książeczce opłat.
    Operator zastrzega, że nie doręczenie faktury lub książeczki opłat do
    Abonenta nie zwalnia Abonenta z obowiązku uiszczenia opłaty
    abonamentowe" jak również "Ramtel zastrzega, że nie doręczenia faktury
    za abonament nie zwalnia Abonenta z obowiązku opłaty abonamentowej"

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl