  • 21. Data: 2003-11-11 04:44:00
    Temat: Re: Splata kredytu po zmarlej osobie - czy mam obowiazek ? (wazne!-dlugie)
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bop13s$3k8$1@korweta.task.gda.pl>, Flashi wrote:

    > pokrecone te prawo :)
    > w obu przypadkach dostaje to samo, ale w jednym nic nie trace a w drugim juz
    > tak :(

    Nie znam się formalnie i kompletnie na tym i napiszę tylko co mi się być
    może błędnie wydaje (niech poprawią usłużne dusze jeśli zajdzie
    konieczność). Różnica jest MZ taka, że pewnie w jednym przypadku (z tym
    dobrodziejstwem) spadek podlega jakby inwentaryzacji, więc zwyczajnie
    wiadomo do jakiej kwoty mógłbyś odpowiadać. Jeśli zaś nieokreślono
    wartości spadku no to trudno też określić kwotę graniczną. Taka
    inwentaryzacja też pewnie coś kosztuje.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2003-11-11 10:41:32
    Od: "MarekMąkowski\"Lex\"" <m...@r...lex.pl>

    Mam pytanie ponieważ piszesz, raz że nie dostałeś nic a drugi raz, że nie
    było spadku jest to różnica bo jeżeli był jakiś majątek to kto go wziął oraz
    drugie pytanie czy twój ojciec powtórnie się ożenił.
    Pozdrawiam Marek
    Użytkownik "Krzysztof "Kris" Kalus" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bop3d4$fse$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Maciej Mąkowski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    Rację

  • 23. Data: 2003-11-11 11:32:23
    Od: "Krzysztof \"Kris\" Kalus" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekMąkowski"Lex"" <m...@r...lex.pl> napisał w
    wiadomości news:boqe6n$c6$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Mam pytanie ponieważ piszesz, raz że nie dostałeś nic a drugi raz, że nie
    > było spadku jest to różnica bo jeżeli był jakiś majątek to kto go wziął
    > oraz drugie pytanie czy twój ojciec powtórnie się ożenił.

    Wlasnie wrocilem od prawnika :)
    Jest dobrze, przypomnialem sobie o najwazniejszej rzeczy. Otoz ojciec
    mieszkal w kamienicy po jego rodzicach, odziedziczyl ja razem z bratem na
    pol. J3eszcze za zycia, jakas czesc - o ile nie calosc, przepisal na swojego
    brata. Po smierci brata, cala duza kamienica w bardzo dobrym stanie
    dysponuje bratowa ojca, czyli moja ciocia. Tego mam sie trzymac podczas
    rozmowy - spadek byl, ale przepisany na brata.
    Ahh, troche mi ulzylo....
    Przepraszam, ze taknamieszalem chwilami - to przez emocje. Czlowiek nie ma
    prze zkilkanascie lat kontaktu z osoba, az tu przychodzi mu splaca jego
    dlugi...

    Pozdrawiam
    Kris

  • 24. Data: 2003-11-11 13:11:07
    Od: "Ryś" <r...@b...adresu.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Niejaki(a) Krzysztof "Kris" Kalus w wiadomości
    > <boov58$eru$1@atlantis.news.tpi.pl> powiedział(a) co następuje:

    > Zawsze masz 6 miesięcy od powzięcia wiadomości o otwarciu spadku.
    > Mam podobną sytuację, ojciec rozwiódł się z moją matką ok. 20 lat
    temu,ożenił się powtórnie i ma dzieci.Mieszka na drugim końcu Polski.Nie
    utrzymywaliśmy kontaktu,nawet nie wiem czy jeszcze żyje.Czy jestem
    ewentualnym spadkobiercą i w którym momencie mogę odrzucić spadek aby nie
    odpowiadać za długi?

  • 25. Data: 2003-11-11 13:18:29
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > nie, na mylnym wyobrażeniu o stanie spadku...

    Ale co to ma do rzeczy?
    Błąd jest wadą oświadczenia woli, a tutaj żadne oświadczenie nie było
    składane, więc nie można mówić o błędzie.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 26. Data: 2003-11-11 16:33:29
    Od: kam <X...@X...plX>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Błąd jest wadą oświadczenia woli, a tutaj żadne oświadczenie nie było
    > składane, więc nie można mówić o błędzie.

    ale upłynął termin - art.1019 par.2

    KG

  • 27. Data: 2003-11-12 07:25:04
    Od: "Monika" <y...@w...pl>

    ja tak lekko ot,
    podobnie, nie mam kontaktu z moja mama. Czy to znaczy, ze po jej smierci,
    nawet jesli nie bedzie spadku mam skladac w sadzie orzeczenie o nie
    przyjeciu spadku?
    to jest lekko paranoiczne...
    pozdrawiam