    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spadek - mieszkanie lokatorskie - była żona, rodzeństwo
    Date: Sat, 21 Nov 2015 08:40:02 +0100

    Użytkownik "Prelim" <W...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:564eee39$0$645$65785112@news.neostrada.pl...
    > Jest sobie mieszkanie w spółdzielni - lokatorskie.
    > Mieszkanie było na mojego ojca i jego drugą żonę.
    > Rozwiedli się jakieś 20 lat temu.
    > Druga żona po rozwodzie nie mieszkała w tym lokalu. Tylko ojciec. On płacił
    > wszystkie rachunki etc.
    > Ojciec niedawno zmarł.
    >[.....]
    W przypadku mieszkania lokatorskiego tak jak piszą inni nie ma prawa własności. Pana
    ojciec był głównym lokatorem i mieszkał w tym mieszkaniu razem z wpisanymi do książki
    meldunkowej spółdzielni członkami rodziny.
    Po jego śmierci prawo do mieszkania w tym mieszkaniu przysługuje wszystkim tym w/w
    członkom rodziny. Głównym lokatorem zostaje żona, lub za jej zgodą któreś z
    mieszkających tam dzieci.
    Zgodnie ze statutem główny lokator może wykupić własnościowe prawo do lokalu (które
    pozostaje spółdzielczym), lub wykupić mieszkanie jako własność wyodrębniona z zasobów
    spółdzielni (hipoteczna).

    ---
    Avast.