  • 51. Data: 2015-10-17 18:10:34
    Temat: Re: Spadek - co, gdzie i za ile
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2015 09:41:36 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Wiadomo ile, wystarczy przeczytać przepis.

    Dyskusja chyba staje sie troche bezprzedmiotowa:

    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/wa%c5%bcne-zmiany-w-prawie-spadek-i-testamen
    t/ar-AAfvNAi

    "Na szczęście w końcu się tym zajęto i przygotowano nowe przepisy,
    które będą obowiązywać od 18 października. Od tego dnia spadkobierca
    będzie dziedziczył z tzw. dobrodziejstwem inwentarza. Jak podaje
    "Rzeczpospolita" wykaz inwentarza u notariusza będzie kosztował 200
    złotych plus 46 zł VAT."

    J.

  • 52. Data: 2015-10-18 03:37:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

> [...]
    > będzie dziedziczył z tzw. dobrodziejstwem inwentarza. Jak podaje
    > "Rzeczpospolita" wykaz inwentarza u notariusza będzie kosztował 200

    No właśnie dopiero staje sie przedmiotowa.
    Bo skoro przyjmujesz z dobrodziejstwem inwentarza to nie oznacza ze z
    automatu ktos ci za darmo spis tego inwentarza zrobi.
    Dopiero bedzie płacz i lament jak sądy zaczną zarządzać sporządzenie
    spisu inwentarza a koszty poniosą spadkobiercy.

  • 53. Data: 2015-10-18 08:23:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-18 o 03:37, witek pisze:

> [...]
    > Dopiero bedzie płacz i lament jak sądy zaczną zarządzać sporządzenie
    > spisu inwentarza a koszty poniosą spadkobiercy.

    Jak czytam artykuły na internecie na ten temat to aż mi się rzygać chce.
    Na przykład tu:
    http://finanse.wp.pl/kat,1033781,title,Rewolucja-w-p
    rawie-spadkowym-Koniec-z-dziedziczeniem-dlugow,wid,1
    7914932,wiadomosc.html?ticaid=115c80&_ticrsn=3

    "Koniec z bulwersującymi historiami, jak ta, o której kilka lat temu
    rozpisywały się gazety. Do rodziców czterolatka wtargnął komornik,
    żądając od małoletniego chłopca spłaty długów po dziadkach."

    Po tym bełkocie już przestałem czytać - przecież sytuacja tego
    zadłużonego 4-latka i przed, i po zmianie przepisów jest taka sama.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2015-10-18 16:50:21
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    BTW czy jest różnica pomiędzy komornikiem skarbowym, a komornikiem sądowym?

    -----

  • 55. Data: 2015-10-18 17:31:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-18 o 16:50, ????? pisze:
    > BTW czy jest różnica pomiędzy komornikiem skarbowym, a komornikiem sądowym?

    A po co ci to wiedzieć? Bo to pytanie w stylu czym się różni gołąb od ptaka.
    (btw: googla wyłączyli?)

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2015-10-18 22:41:39
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Z uwagi na ponoć różne koszty jednego i drugiego.

    -----

  • 57. Data: 2015-10-19 03:11:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:
    > Jak czytam ...

    No niestety.
    Większość artykułów jest pisana pod publikę i nie dla treści.

  • 58. Data: 2015-10-19 03:14:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ????? wrote:
    > BTW czy jest różnica pomiędzy komornikiem skarbowym, a komornikiem sądowym?

    jeden działa na zlecenie US drugi sądu(tudziez na podstawie, decyzji czy
    wyroku tychze instytucji).

    jesli chodzi o spisy inwentarza to zajmuje sie tym komornik skarbowy.

  • 59. Data: 2015-10-19 10:54:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Oct 2015 16:50:21 +0200, " ?????????" <n...@d...spamerow>
    wrote:
    > BTW czy jest różnica pomiędzy komornikiem skarbowym, a komornikiem
    sądowym?

    Skarbowi są mniej upierdliwi w nachodzeniu dłużnika przy kwotach
    <10k, szybciej się poddają i z reguły zaczynają i kończą
    postępowanie na blokadzie rachunku (przy tych małych kwotach). Trzeba
    zdawać sobię sprawę, że w ramach tej samej właściwości urzędu ta
    sama sprawa może rotować między kilkoma różnymi komornikami, jeśli
    kwota jest spora każdy po przejęciu sprawy będzie próbował szczęścia
    (ma prowizję od kwoty).
    Z reguły idą na rękę i zadowala ich nawet wpłata niewielkiej kwoty
    byle była regularna.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2015-10-19 11:42:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Po tym bełkocie już przestałem czytać - przecież sytuacja tego
    >zadłużonego 4-latka i przed, i po zmianie przepisów jest taka sama.

    Tego tak - ale wiecej takich nie bedzie.

    Przynajmniej tak sie poslom wydaje :-)

    J.