  • Data: 2023-03-28 16:56:19
    Temat: Re: Spadek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Mar 2023 14:43:56 -0000 (UTC), Jacek wrote:
    > Z testamentu.

    Testament trzeba otworzyc, odczytac, przeanalizowac, a potem policzyc
    zachowek :-)

    > W celu nabycia wiedzy. A konkretnie, zrozumienia prawdopodobnie pozornej
    > sprzeczności pomiędzy rozmaitymi $ K.C.

    Ja mam na mysli, ze moze i formalnie nabywasz, ale potem jeszcze
    mozesz odmówic, a z kolei glupio byloby, gdyby US odsetki naliczal i
    konto blokował, a obywatel nic o tym jeszcze nie wiedzial.

    Tudzież rodzina sie moze w sądzie długo kłocic :-)

    P.S. Wniosek jest "o stwierdzenie nabycia spadku".
    A obowiazek podatkowu powstaje w chwili "przyjęcia spadku".

    A moze jeszcze bardziej ciekawie:
    https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-podatek-od-spadku
    -zgloszonego-po-terminie-przedawnienia

    J.