  • Data: 2023-03-29 11:03:58
    Temat: Re: Spadek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-03-29 o 10:49, Jacek pisze:

    > Uruchom zdolności analityczne jeśli jakieś masz. Przytoczone artykuły K.C.
    > mówią wyraźnie - spadkodawca umarł, nabyłeś spadek.

    To doczytaj jeszcze o sytuacjach, kiedy tego spadku mogłeś nie nabyć,
    choćby dlatego, że był testament inaczej to regulujący.

    > Nie przewidują żadnych
    > wyjątków, w rodzaju "o ile sąd nie orzeknie inaczej".

    Oczywiście, że przewiduje wyjątki.

    > No więc widzę tu niekonsekwencję prawną. Jeden fragment prawa twierdzi coś
    > czego drugi nie potwierdza.

    Nie widzę tu niekonsekwencji. Spadek przyjąłeś, i jeśli ci pasuje, to
    możesz nic nie robić. Jeśli jednak chcesz, aby ktoś uwierzył ci, że
    naprawdę jesteś spadkobiercą, to potrzebujesz papieru, a nie "uwierz,
    mordo!"

    --
    Liwiusz