  • Data: 2023-03-28 22:22:35
    Temat: Re: Spadek
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 28 marca 2023 o 18:53:23 UTC+2 Jacek napisał(a):

    > Spadkodawca miał tą wiedzę, w końcu to jego własna rodzina. A poza tym,
    > nie o to w tym wątku chodzi. A chodzi, że przypomnę, o niekonsekwencję w
    > K.C. odnośnie terminu nabycia spadku. Masz coś do powiedzenia w tej
    > sprawie to wal a jak nie to siedź cicho.

    Przecież piszą, a ty uparłeś się nie rozumieć.
    Do sądu jest wniosek o stwierdzenie nabycia.
    Zastanawiałeś się, dlaczego można dopiero po pół roku?
    I że pół roku jest na przyjęcie bądź odrzucenie spadku?
    Po pół roku z automatu przyjmujesz z dobrodziejstwem inwentarza.
    Ale nabyłeś z chwilą otwarcia - w tym obowiązki, np. podatkowe (ale nie od spadku,
    tylko np. od nieruchomości czy DG).
    Obowiązek podatku od spadku - z chwilą przyjęcia.
    Odrzucisz - nie jesteś spadkobiercą.
    Sprzeczności brak.
    Chyba że w tym, że obowiązki przyjmujesz z otwarciem, ale praw raczej nie dostaniesz
    do chwili stwierdzenia nabycia - a to jest dopiero współwłasność, jeszcze pozostaje
    dział spadku - chyba że masz szczęście być jedynym spadkobiercą.